2017-09-23, 12:05
Medlem
mr2000s avatar
Hej

Uppgraderade Safari till Version 11.0 (12604.1.38.1.7).
Fått lite problem med;
- menyrader som återupprepas flera gånger
- inloggning på ONE.com kontrollpanel (styrpanel för webbside admin)
- pdf dokument via bankwebbsida

Undrar därför om ;
- Finns det någon uppdatering av 11.0? (jag kan inte hitta någon!)
- Kan man nergradera till tidigare version av Safari 10.xx. Sänd gärna tips/ länk.
- Någon annan som upplevt samma problem?

Just nu surfar jag via webben Google Chrome.
Funkar utmärkt inkl ovan listade problempunkter i Safari.
Skulle bara vara fint om Safari kunde fungera smärtfritt som tidigare versioner gjort.

// HH
Citera
2017-09-23, 15:32
Medlem
Hejsan!

Jag kör Safari 11 i min 24-tums iMac med MacOS X El Capitan 10.11.6 - Safari fungerar lika bra som tidigare.

Det kanske låter dumt, men har du exempelvis testat att rensa historiken (Safari-->Rensa historik)?

Här en artikel från Macworld med om vad man ska göra om Safari krånglar, de flesta tipsen borde även fungera på Safari 11:

https://macworld.idg.se/2.1038/1.616...-sluta-krascha

Lycka till!
Citera
2017-09-23, 15:35
Medlem
P.S: Grattis till ditt första inlägg. Svaret blev för övrigt mitt inlägg nummer 700.
Citera
2017-09-24, 19:15
Medlem
mr2000s avatar
Hej

Verkar "löst" problemet. Genom att avaktivera funktionen för nätfiske "surfskydd" i Telias SäkerSurf så kommer jag in på de webbsidor jag brukar. Det är sannolikt Telias SW som kräver annat i samband med Safari 11.0
Citera
2017-09-24, 20:46
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr2000
Hej

Verkar "löst" problemet. Genom att avaktivera funktionen för nätfiske "surfskydd" i Telias SäkerSurf så kommer jag in på de webbsidor jag brukar. Det är sannolikt Telias SW som kräver annat i samband med Safari 11.0

Varför bry sig. I morgon kommer High Sierra med en del nyheter och förbättringar, men jag väntar nog till tredje uppgraderingen så dom hinner åtgärda alla nybuggar och betaproblem.
Citera
2017-09-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr2000
Hej

Fint att det löste sig för dig. Behöver du verkligen en tjänst som SäkerSurf när du kör en modern Mac med uppdaterat operativsystem?
Citera
2017-09-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Varför bry sig. I morgon kommer High Sierra med en del nyheter och förbättringar, men jag väntar nog till tredje uppgraderingen så dom hinner åtgärda alla nybuggar och betaproblem.

Nu var det Safari 11 som diskuterades och TS hittade felet, så visst ska man bry sig. Det går utmärkt att köra Safari 11 utan att behöva installera High Sierra. Har själv som sagt MacOS X El Capitan 10.11.6, Safari 11 dök upp som en uppdatering i App Store.
Citera
2017-09-25, 05:48
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Nu var det Safari 11 som diskuterades och TS hittade felet, så visst ska man bry sig. Det går utmärkt att köra Safari 11 utan att behöva installera High Sierra. Har själv som sagt MacOS X El Capitan 10.11.6, Safari 11 dök upp som en uppdatering i App Store.

Jag har inga problem med Safari eftersom jag uppgraderar både OS X och Safari till senaste uppgraderingarna. Kör man senaste Safari 11 på El Capitan kan jag tänka mig att det kan halta.
Citera
2017-09-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Jag har inga problem med Safari eftersom jag uppgraderar både OS X och Safari till senaste uppgraderingarna. Kör man senaste Safari 11 på El Capitan kan jag tänka mig att det kan halta.

Tack, men som jag har skrivit så fungerar den kombinationen utmärkt för min del. Safari 11 är anpassat även för El Capitan.

Varför kör jag då El Capitan? Det råkar vara det nyaste systemet som går att installera på min iMac Early 2009, annars hade även jag kört High Sierra.
Citera
2017-09-30, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
... Varför kör jag då El Capitan? Det råkar vara det nyaste systemet som går att installera på min iMac Early 2009, annars hade även jag kört High Sierra.
Formellt korrekt, men det finns sätt att kringgå det. Läs här och här.
Citera
2017-10-08, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Formellt korrekt, men det finns sätt att kringgå det. Läs här och här.

Tack för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in