För att man som du säger inte har haft "rätten" på sin sida på många årtionden.
Under åren som gått har man hela tiden varit tvungen att anpassa sig efter som krav som ställts, må det vara krav på Jaktmark (som sedan slopats), må det vara vapengarderoben, som efterhand krymper, må det vara diverse helt ologiska krav på "Loggbok"..eller tja, något annat.
Man måste hela tiden anpassa sig efter dom här olika kraven för att erhålla en licens, så det finns liksom ingen möjlighet att sticka ut, utan det blir ett självcensurerande beteende.
Man blir helt enkelt
strykrädd.
Du behöver inte gå längre än till det här forumet.
Hur många gånger har det inte skrivits här;
"-Ni förstör för seriösa skyttar!"
Eller posten innan mig.
Citat:
Som svar på frågan! Kanske för att i möjligaste mån slippa beblanda sig med såna som er.
Exakt vad har gjorts för fel?
Ingenting såklart, men eftersom man inte på något sätt vill förknippas med någon eller någonting, som ens avlägset kan innebära "Guilt by association" så räcker det att någon förespråkar friare vapenlagar för att (som också sagts flera gånger på forumet) [I
]"då diskvalificerar du dig från vapenägande"..
[/i]
Det räcker så

, och det är naturligtvis helt sjukt.
Vill du stå hemma och plinka i trädgården?
Nej, det går inte för sig, för då är du oseriös, uppfyller inte kraven för att äga ett vapen eftersom du inte kan styrka aktivitet land och rike kring och en meritlista som Dwarfar Ragnar Skanåker...så kan vi ju inte ha det.
Det är naturligtvis helt jävla sjukt, men också naturligtvis helt normalt om man har fostrat folk som slavar.
"Vapenägande är ingen rättighet, det är ett PRIVILEGIUM"
Någon gång i historien tog dom bara den rättigheten ifrån dig.
Rakt av.
Sedan ger dom den dig igen om du gör som dom säger.
Svårare är det inte.
Som om jag skulle belöna en av mina trognaste trälar med en förmanstjänst.
Då ingår det naturligtvis att förmannen även piskar upp sina lägre stående kollegor.
Självcensur kallas det idag.
Och ja, "Conam" som skriver detta förstår antagligen inte bättre.
Duktig hund, rulla runt nu för husse.
Strykrädda hundar.