Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Ungefär det jag är orolig för. Börjar mer och mer gå över till voltaren, dock inte riktigt lika effektivt mot smärta, men det funkar halvhyfsat. Har börjat att trappa ner redan alltså: Bara en oxy till natten, ingen på dagen. En biverkning med oxy som jag verkligen känt av är att man känner sig smått berusad, typ varit på krogen. Kanske ett varningstecken.. Många kanske tycker att det är en "skön" biverkning, dock inte jag. Därav min oro.
Om du har klarat att gå ner en så klarar du en till, och sen är det bara vänta på att friheten sakta men säkert återvänder.
Vilka problem upplevde du när du trappade ner ett steg? Det lär väl rimligtvis bli likadant vid det slutgiltiga steget när du är på väg att nå målet att bli back on track.
Hur lyder läkarnas instruktioner?
Undvik substitut om inte läkarna inte rekommenderat det. Jag har på nära håll sett det gå väldigt, väldigt illa med den metoden, men då har det visserligen varit "riktiga" missbrukare. Rådfråga läkaren eller 1177 om du vill ta egna initiativ, lyssna inte på dig själv om du vill någonting tvärtemot vad läkarna anser, för då är det med största sannolikhet inte den riktiga du som talar.