2017-09-21, 10:15
Medlem
wag1fromDerInits avatar
Har mått dåligt de senaste 2 månaderna av lite olika skäl och gick till vårdcentralen här om dagen.

Läkaren ställde lite frågor och skrev ut sertralin i tabletter om 50mg.

Igår efter att ha tagit totalt 2 halva tabletter läste jag lite online och ser att många verkar uppleva inte bara tillfällig utan även permanent minskning av sexlust och libido

Vill omgående avbryta behandlingen och kommer kontakta vårdcentralen snarast.

Kan inte säga att jag var särskilt kåt innan jag tog tabletterna men nu känns det stendött och jag har svårare än normalt att få upp den. Antar det måste gå 1-2 veckor innan läkemedlet helt lämnat kroppen men är livrädd att detta kan ha påverkat mig permanent

Har någon erfarenhet av kortare tid med SSRI och sexlust?
Citera
2017-09-21, 10:21
Medlem
Sertralin har en halveringstid på upp till 90 timmar. Du har alltså tagit en dos och oroar dig över bestående men, tycker du själv att det låter rimligt?
Senast redigerad av Phosphene 2017-09-21 kl. 10:24.
Citera
2017-09-21, 11:22
Medlem
Soluss avatar
Du har inte fått några bestående men. Vill du sluta med skiten, sluta, klokt val! Du har käkat så lite att det liksom inte kommer spela någon roll ändå. Vårdcentralen skall inte avgöra ifall du skall sluta med dem eller inte.

Jag har själv ätit Sertralin. Jag fick flertalet grand mal-anfall (de största epilepsianfallen med medvetslöshet) av dem. Jag ringde då fasen inte någon vårdcentral innan rävgiftet hamnade i papperskorgen.
Citera
2017-09-21, 12:38
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Jag har själv ätit Sertralin. Jag fick flertalet grand mal-anfall (de största epilepsianfallen med medvetslöshet) av dem. Jag ringde då fasen inte någon vårdcentral innan rävgiftet hamnade i papperskorgen.

Du hade säkert en redan sänkt kramptröskel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in