• 1
  • 2
2017-09-19, 21:42
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrtaljesmokers
pappa sa till en som liten "en riktig man har prilla under läppen och skit under naglarna"

Jag glömde nämna att torrt snus är läppens värsta fiende. Om du inte redan räknat ut det.

Metodik för återfuktning:

1. Om du är stadig på handen, så kan du droppa lite vatten. Salta efteråt för godare smak, annars kan snusen få en lite tråkig och fadd ton.
2. Potatisskal, för den som inte vågar droppa vatten. Tag din torra dåse snus. Lägg ett eller två potatisskal uppepå (på snuset, inte uppe på locket). Låt stå! Njut dagen efter av återfuktad, mjuk snus. Din läpp gläds med dig.
Citera
2017-09-19, 22:06
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Köp ingefära och skär upp i små skivor, (och lägg dem i en tom dosa) lagom storlek, att dra under läppen. Ett grymt tips om du vill avlasta tandköttet ett tag eller helt enkelt sluta snusa. Körde själv med det i två veckor när jag slutade snusa. Det gick överraskande lättare att sluta snusa än vad jag trodde. Tack vare ingefära substitutet. Ingefäran kommer i början svida under läppen (vilket jag iofs tyckte var lite skönt) men sedan avta när läppen vänjer sig.

Rekommenderas stort om man vill sluta snusa.
Citera
2017-09-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heeeyman
Vilket man kan få av snus.
Har du någon källa på det? Själv upplever jag att salivproduktionen snarare ökar av snus.
Citera
2017-09-19, 22:52
Medlem
Dengulastens avatar
Skippa white-versionerna ett tag om du kör med det.
Citera
2017-09-19, 23:21
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
pappa sa till en som liten "en riktig man har prilla under läppen och skit under naglarna"
Ja, och en riktig kvinna har en prilla mellan läpparna och skiter i naglarna.
Citera
2017-09-20, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
Köp ingefära och skär upp i små skivor, (och lägg dem i en tom dosa) lagom storlek, att dra under läppen. Ett grymt tips om du vill avlasta tandköttet ett tag eller helt enkelt sluta snusa. Körde själv med det i två veckor när jag slutade snusa. Det gick överraskande lättare att sluta snusa än vad jag trodde. Tack vare ingefära substitutet. Ingefäran kommer i början svida under läppen (vilket jag iofs tyckte var lite skönt) men sedan avta när läppen vänjer sig.

Rekommenderas stort om man vill sluta snusa.
Sluta ska ja inte göra...
Citera
2017-09-20, 09:24
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Sluta ska ja inte göra...
Eller om du vill avlasta tandköttet ett tag som jag skrev!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in