Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-17, 09:26
  #1
Medlem
jagehests avatar
Som rubriken lyder, söker klocka under 3000kr. Funderar på denna "sieko SSA231K1".

Lite andra förslag skulle verkligen uppskattas, jag vill gärna ha med läderband och jag har relativt små handleder.

Tack på förhand!
Citera
2017-09-17, 09:29
  #2
Medlem
Finns mängder av vintageklockor på Tradera för de pengarna, exempelvis gamla Omegor från 60-talet. Betydligt snyggare och roligare i mina ögon än en ny Seiko. Dessutom mer tidlösa. En vintage Omega håller dessutom sitt värde bra och kan t.o.m. öka i värde om du i framtiden skulle vilja sälja den.
Citera
2017-09-17, 09:44
  #3
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Finns mängder av vintageklockor på Tradera för de pengarna, exempelvis gamla Omegor från 60-talet. Betydligt snyggare och roligare i mina ögon än en ny Seiko. Dessutom mer tidlösa. En vintage Omega håller dessutom sitt värde bra och kan t.o.m. öka i värde om du i framtiden skulle vilja sälja den.

Visst är vintage trevligt, men risken finns alltid att man åker på en klocka som behöver översyn för några tusenlappar. Något man bör ta med i beräkningen.

Sieko SSA231K1 tycker jag är helt ok.
Citera
2017-09-17, 09:55
  #4
Medlem
Eller kanske en SRPB43, landar dock på 3200 eller däromkring från creationwatches inkl. moms.
Citera
2017-09-17, 10:24
  #5
Medlem
jagehests avatar
Hittade ett relativt bra pris på denna "victorinox 241519", är det något att ha?
Citera
2017-09-17, 11:34
  #6
Medlem
jagehests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Finns mängder av vintageklockor på Tradera för de pengarna, exempelvis gamla Omegor från 60-talet. Betydligt snyggare och roligare i mina ögon än en ny Seiko. Dessutom mer tidlösa. En vintage Omega håller dessutom sitt värde bra och kan t.o.m. öka i värde om du i framtiden skulle vilja sälja den.

Söker en ny klocka. Är inte så kunnig när det gäller klockor, och vågar därför inte köpa en begagnad.
Citera
2017-09-17, 11:35
  #7
Medlem
jagehests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Eller kanske en SRPB43, landar dock på 3200 eller däromkring från creationwatches inkl. moms.

Ser fin ut, ska fundera lite på saken.
Citera
2017-09-17, 15:35
  #8
Medlem
GormDenGamles avatar
Uret har den på rea till 2.245 kr - http://www.uret.se/seiko-premier-vit...m-p-67527.html

Kolla annars på deras övriga rea.
Jag köpte en klocka till min bror för en vecka sedan från Uret. Kostade ca. 2.300 kr, men var nedsatt till 950 kr.
Citera
2017-09-17, 15:58
  #9
Medlem
Märk väl att Seikon är 41 mm och Victorinox är 38 mm i diameter. Så fundera på vilken storlek du vill ha. En annan skillnad, förutom priset, är att Seikon är klassad 5 atm i vattentäthet, medan Victorinox är klassad 10 atm. Tror du att du kommer att bada med klockan?

Annars är ju både Seiko och Victorinox bra kvalitet för pengarna.
Citera
2017-09-17, 20:53
  #10
Medlem
jagehests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Uret har den på rea till 2.245 kr - http://www.uret.se/seiko-premier-vit...m-p-67527.html

Kolla annars på deras övriga rea.
Jag köpte en klocka till min bror för en vecka sedan från Uret. Kostade ca. 2.300 kr, men var nedsatt till 950 kr.

Tack så mycket för tipset

Ska fundera och kolla vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Sjilin
Märk väl att Seikon är 41 mm och Victorinox är 38 mm i diameter. Så fundera på vilken storlek du vill ha. En annan skillnad, förutom priset, är att Seikon är klassad 5 atm i vattentäthet, medan Victorinox är klassad 10 atm. Tror du att du kommer att bada med klockan?

Annars är ju både Seiko och Victorinox bra kvalitet för pengarna.

Har relativt små handleder, men tror att båda skulle fungera helt okej.

Spelar nog ingen roll om klockan är vattentät eller ej, dyker inte och kan lätt ta av mig den ifall jag ska bada.
__________________
Senast redigerad av jagehest 2017-09-17 kl. 21:00.
Citera
2017-09-19, 14:13
  #11
Medlem
rollerbladess avatar
Själv kör jag på en Jacques Lemans, helt okej märke för 1000-2000 kronor. Däremot är inte andrahands värdet att jätte mycket att hurra för. Den där Seikon såg bra ut!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback