Citat:
Ursprungligen postat av
note-it
Avskaffa dom!!!
Ett avskaffande hade resulterat i mycket folk på gatorna, inklämda i provisoriska bostäder, spridande av tbc och dylikt... Jag tror inte vi politiskt klarar av att ta ett sådant beslut... Det hade varit att ge upp tanken om den svenska modellens förträfflighet och den moraliska stormakten Sverige...
Svensken ser hellre gamla dö undernärda egen avföring ensamma på sjukhus. Svensken förtränger att det är denne som kommer att dö ensamma i avföring om 40 år, då vi inte bildar familj längre utan låter oss beskattas till döds för att försörja andra...
När svensken inte orkar jobba längre skall denne dö så fort som möjligt...
( ja jag är en av dem som kommer dö ensam i avföring, förhoppningsvis har jag tagit mig ut i skogen då, samtidigt som jag betalar ett par hundratusen i skatt skatt/år det känns fantastiskt!)
Återigen är det rimligt att skattbetalare köper 3 bostadsrätter åt en 16 barns familj med 3 fruar och 1 man från syrien? jag tycker inte det...
jag tycker det är fel att kommuner kan köpa bostadsrätter på det här sättet...
jag tycker det är fel att man kan anhöriginvandra utan försörjningskrav...
Jag tycker man skall avskaffa asylrätten helt i Sverige, det är ingen självklarhet att man följer denna. Det man kan ha kvar är arbetskraftsinvandring och invandring för studier...