• 1
  • 2
2017-09-17, 00:34
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon[I
[/i]|61804224]Vet man inte att blod är tjockare än vatten bör man sterilisera sig.

Väl skrivet, du tog orden ur min mun.

Sen att vissa skribenter kläcker ur sig saker som " hade det varit mitt barn så hade jag överlämnat honom till polisen" eller "lagen är väldigt tydlig med vad som gäller" är ju bara pinsamt.

Undrar hur roligt det är att vara en robot som inte kan tänka själv.
Citera
2017-09-17, 00:35
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Farsan är uppenbart en idiot som sätter dit sin egen son, har han drogproblem kan han ställa ett ultimatum, flytta eller pissa negativt.

Om folk kunde börja använda sin egen hjärna och sluta gå efter 100 år gamla lagar...
Han har väl sett på Flashback hur svampätare är och vill inte låta sonen gå samma öde till mötes.
Bra gjort. Fler föräldrar borde bry sig på riktigt och inte bara stå och se på när ungarna beter sig som idioter.
Citera
2017-09-17, 00:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-b
Vad är det här för jävla dåre till far?

Man är antingen lierad till Sitt Land, eller också är man lierad till samma korkade hedersideologi som resten av landets IS-sympatisörer är.

Varför tycker du att farsan i ditt exempel är en dåre?
Citera
2017-09-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Dåre?! Det var ju bra gjort!
Om jag hade varit förälder hade jag definitivt gjort detsamma. Och överlämnat ungen till polisen också.
Nej, varför ska han bli bestraffad för att han vill odla svamp? Fattar du inte hur bisarrt det är att kalla det för ett brott?
Citera
2017-09-17, 00:42
Medlem
Låter som att farsan var medveten om att sonen höll på med droger och nu lyckades få tag på det. Troligtvis har han redan pratat med honom utan effekt.
Citera
2017-09-17, 00:44
Medlem
Sonen kanske är arg nu, men kommer definitivt vara tacksam över att han hade en far som brydde sig och agerade om han nu tar sig ut ur skiten.

Alldeles för få föräldrar skulle ha balls att göra det som behövs.
Citera
2017-09-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Han har väl sett på Flashback hur svampätare är och vill inte låta sonen gå samma öde till mötes.
Bra gjort. Fler föräldrar borde bry sig på riktigt och inte bara stå och se på när ungarna beter sig som idioter.

Låt oss ponera att sonen åker på ett fängelsestraff, på vilket sätt tror du det hjälper honom?

Droger är inte dåligt om du använder de på rätt sätt, tyvärr så har vi människor extremt dålig disciplin vilket resulterar med massa pundare.
Citera
2017-09-17, 00:47
Medlem
Han skulle istället pratat och lyssnat på sin son. Nu blir han straffad med prick i register och en skön böter på det. Tror inte det här hjälper honom tvärtom kan han bli lite rebellisk av sig men det kanske hjälper honom det kan jag ej svara på.

Hoppas det går bra för honom!
Senast redigerad av Babyspenat 2017-09-17 kl. 00:51.
Citera
2017-09-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Han skulle istället pratat och lyssnat på sin son. Nu blir han straffad med prick i register och en skön böter på det. Tror inte det här hjälper honom tvärtom kan han bli lite rebellisk av sig men det kanske hjälper honom det kan jag ej svara på.

Eh, tror du att det är först nu som fadern inser att sonen håller på med droger? Att beställa hem och sätta upp en odling är inget man gör efter att ha provat svamp en gång.
Citera
2017-09-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsteve2
Eh, tror du att det är först nu som fadern inser att sonen håller på med droger?
Det kan jag inte svara på. Kan du ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in