Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
En sak till: Säljarna! Visste de ens om vilka de sålde till? Sket de helt och hållet i sina grannar?

Man är inte skyldig att sälja till högstbjudande. Jag har sålt en brf en gång och det var till näst högsta budet. Gillade inte högstbjudande, tänkte på mina snart f.d. grannar.

Kommunen exproprierar inte. En säljare kan välja annan köpare.

sant, skulle fan aldrig sälja till kommunen
Citera
2017-09-19, 22:23
Allting urvattnas i Sverige tack vare invandringen från Mena. Pengars värde, lagarna, yttrandefriheten, den allmänna moralen, folkets röst, vår frihet o.s.v.
Och korruptionen ökar, i synnerhet den intellektuella.
Citera
2017-09-19, 22:24
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zone69
Även jag som är för en generös flyktingspolitik blir sanslöst upprörd över detta jävla vansinne!!
Klart som fan att detta sticker i folks ögon,och dom ända detta gynnar är ju SD och NMR och liknande skit.
Att skjuta sig i foten har aldrig varit mer talande än nu....

Men vad är egentligen skillnaden mellan detta fallet, och alla de som redan lever på bidrag och bor hos kommunala bostadsbolag i Malmö, Södertälje, Biskopsgården, osv?

Är boendekostnaden per person verkligen så mycket högre här?

En ensamstående mamma med barn kostar kanske uppemot 13 000 kr i månaden för kommunen. Är det då så konstigt om en familj som är 10x större kostar 10x mer?

Visst, jag vet varför detta fallet är intressant. 16 barn! 2 fruar! Polygami! Kommuner köper bostadsrätter!

Men egentligen är det bara ett koncentrat av det som händer i mycket större skala, fast med mindre familje-enheter.
Citera
2017-09-19, 22:24
Medlem
Jag försöker förstå vidden i avsikten ifrån Nacka Kommun. Därför har jag sett över Sveriges bistånd till omvärlden. Ni får rätta mig om jag utläser faktan fel, men det här vi bevittnar idag är helt sjuk. Oavsett om man vill se Nackas handling som investering eller likvärdigt så drar jag slutsatsen att Nacka Kommun har investerat mer på denna enskilda familj, än på hela Sveriges bistånd till Angola. Sverige skänker 11,9 Msek till Angola årligen för att hjälpa till med Offentlig förvaltning, demokratiska och mänskliga rättigheter, samt 2,1 Msek för humanitärt bistånd... Jag upprepar mig: Nacka kommun har för en enskild familj betalt 6 gånger mer pengar, än vad hela Sverige årligen skänker till Angola i humanitärt bistånd.. Va fan?! Tänk vad man hade kunnat hjälpa enorma mängder människor som lider för dessa pengar man tydligen verka ha.

Källa:
https://openaid.se/sv/aid/sweden/angola/all-organisations/all/2016/
Citera
2017-09-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Allting urvattnas i Sverige tack vare invandringen från Mena. Pengars värde, lagarna, yttrandefriheten, den allmänna moralen, folkets röst, vår frihet o.s.v.
Och korruptionen ökar, i synnerhet den intellektuella.

No shit Sherlock!

Ni vaknar nu ni som bor i inavlade Norrland (allt norr om Skåne). Vi i Malmö har sett allt detta på 80-talet. Korruptionen är en del av svensk kultur.
Citera
2017-09-19, 22:26
Medlem
Hax.Pains avatar
Någon som kan föklar, for dummies, hur det fungerar när privatpersoner säljer lägenheter till komunen? Då tänker jag på vinstskatten som ska betalas, det är ju pengar tillbaka till kommunen? Eller har jag fel?
Citera
2017-09-19, 22:29
Medlem
Zone69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du som är för en generös flyktingpolitik men ändå blir upprörd över detta - hur hade du tänkt att kommunen annars skulle lösa bostadsproblemen åt de invandrare de anvisas? Nackas handlande är en konsekvens av en generös flyktingpolitik - som du ju stödjer. Men ändå gillar du inte konsekvensen. Hur ska du ha det? Snacka om att skjuta sig själv i foten.
Nej,Nacka kommuns handlande är inte ett resultat av en generös flyktingpolitik utan om en vansinnig flyktingspolitik.
Jag förespråkar ett humant mottagande av de flyktingar som kommer till Sverige ,men även vår generositet måste vara inom rimliga gränser.
Citera
2017-09-19, 22:30
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
No shit Sherlock!

Ni vaknar nu ni som bor i inavlade Norrland (allt norr om Skåne). Vi i Malmö har sett allt detta på 80-talet. Korruptionen är en del av svensk kultur.

Jaha, men på 80-talet sprang jag runt i blöja. Så jag har inte "vaknat nu".

Var är det du vill ha sagt? Vad har du själv gjort för att motverka det i och med att du är väldigt gammal och har haft lång tid på dig att agera?
Citera
2017-09-19, 22:30
Medlem
Nacka Kommun skriver i sitt budgetförslag ifrån kommunfullmäktige att man ska sälja ut 1/4-del av kommunens fastighetsbistånd för att klara av kommande kostnadsökningar..(man skyller här på tunnelbaneavtalet bl. a.)

Källa (sid 63):
http://infobank.nacka.se/Handlingar/Kommunfullmaktige/2016/KF_2016-11-14/09_Mål_och_budget_2017-2019_Nacka_kommun/09ga_Nackalistans_budgetförslag_2017-2019_REV_efter_KF.pdf

Detta är en avsiktstext ur budgetförslaget, och borde sticka rejält i ögonen på de som betalar skatt i kommunen
Citera
2017-09-19, 22:31
Medlem
wwrs avatar
Nu skall vi förtrycka invandrarna ännu mer och inte tillåta dem ha hur många fruar som helst.

Jag har inte lyckats få svar på det. Vet någon hur många fruar en invandrare får ta med sig. Får han åka hem och gifta sig med fler och ta till Sverige? Hur många får han vara gift med i Sverige?
Det måste väl vara klarlagt vid det här laget?

Citat:
113 SVT Text Tisdag 19 sep 2017
INRIKES PUBLICERAD 19 SEPTEMBER

Förbjudet månggifte ska utredas

Omkring 300 fall av bigami finns
registrerade i Sverige. Regeringen
uppdrar nu åt Skatteverket att kart-
lägga månggiftet i landet.

Bl.a. vill migrationsminister Heléne
Fritzon veta i vilken mån barn är
berörda, och när äktenskapen ingåtts.

-Vi vill ha svar på de frågorna med
utgångspunkten att månggifte är
förbjudet i Sverige, säger Heléne
Fritzon till Ekot i Sverige Radio.

Nyligen kom det fram att en syrisk
man, hans tre fruar och barn har tre
lägenheter i Nacka utanför Stockholm.
Citera
2017-09-19, 22:34
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Men vad är egentligen skillnaden mellan detta fallet, och alla de som redan lever på bidrag och bor hos kommunala bostadsbolag i Malmö, Södertälje, Biskopsgården, osv?

Är boendekostnaden per person verkligen så mycket högre här?

En ensamstående mamma med barn kostar kanske uppemot 13 000 kr i månaden för kommunen. Är det då så konstigt om en familj som är 10x större kostar 10x mer?

Visst, jag vet varför detta fallet är intressant. 16 barn! 2 fruar! Polygami! Kommuner köper bostadsrätter!

Men egentligen är det bara ett koncentrat av det som händer i mycket större skala, fast med mindre familje-enheter.
För det första är det provocerande att de har 16 barn som de inte kan försörja själva.

För det andra är det provocerande att kommunen erbjuder en räkmacka-deluxe-extra-allt till dessa människor som är helt nya i Sverige och kommunen. Det finns nåt som heter rättvisa. Det betyder att man börjar i botten och kämpar sig uppåt. Hade de fått tre slitna lägenheter i ett trist område och sen av egen kraft bytt sig uppåt hade det känt mycket bättre. Att glida in i radhus/lägenheter som kostar mer än många svenskar, som jobbar och betalar skatt, har råd att köpa är jäkligt provocerande.

För det tredje är det jävligt provocerande med tanke på hur svenskar med bostadsprovlem behandlas.
Citera
2017-09-19, 22:35
Medlem
På många sätt en bisarr konsekvens av en extrem och oansvarig invandringspolitik som möter en extrem moderat utförsäljningspolitik som präglat Nacka ända sedan 70- och 80-talen. Tyvärr ser det säkert ut så här på flera håll i landet fast det inte uppmärksammas medialt.

Blir så jävla förbannad över det här galopperande vansinnet. Behövs för fan inget SD för att begripa att den här galenskapen inte kan fortsätta. Hur länge ska dessa hjärndöda politiker pissa svenska medborgare i ansiktet med den här typen av politik? Dom har ju för fan tappat all verklighetskontakt.
Senast redigerad av BurningHead 2017-09-19 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in