• 1
  • 2
2006-01-12, 13:31
Moderator
Ruskigbusss avatar
Alltså.

Jag brukade - och det vet jag flera som gjort - när någon användare frågade, att redogöra för hur många tillsägelser denne hade - efter senaste varningen (samt datumet för denna om sån fanns).

Det är uppgifter som redan finns färdigställda och är lätta att ge en användare. Och uppgifter som användare kan ha nytta av - så att den kanske lugnar sej med regelbrott. Om inte policyn har ändrats, så tror jag nog att den typen av uppgifter är ok.

Att begära att någon skall sammanställa allt som skrivits, t ex i omröstningar eller liknande, är att begära en service som moderatoruppdraget inte är dimensionerat för. Dvs, vem fan skulle orka?
Citera
2006-01-12, 13:46
Medlem
Vadan denna förföljelsemani..Bryr du dig helt allvarligt om vad som skrivs om dig på ett anonymt internetforum?

Vi kanske skall tillsätta en oberoende granskningsgrupp, hålla förhör och ev. avsätta moderatorer? Vi gör ett stort Gulag av hela FB!

Jag har en lösning på problemet, du kan ju öppna ett eget forum och skapa en egen "IB-bank". Du kan registrera vem som tycker vad, alla med suspekta åsikter noteras i en speciell databas. När du har hållit på ett tag kan du PM:a medlemmarna resultatet över vad du lyckats samla in..
Citera
2006-01-12, 22:40
Medlem
RosaBatmans avatar
Jag tycker faktiskt också att det vore spännande att få ut sin "akt" ur outlaw, se om det står något om en så man har koll på vad modsen säger. Jag är definitivt för ett sådant förslag.
Citera
2006-01-12, 23:14
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Jag tycker faktiskt också att det vore spännande att få ut sin "akt" ur outlaw, se om det står något om en så man har koll på vad modsen säger. Jag är definitivt för ett sådant förslag.

Det finns inga akter att dela ut. I din profil finns det däremot två tillsägelser noterade.
Citera
2006-01-15, 15:39
Medlem
Jag är säkert helt blåst, men om jag fattat nånting rätt så är "outlaw" något där moderatorerna samlar inlägg som när de t.ex. nått ett visst antal bidrar till att användaren får en varning?..
Ang. topic så är det väl lättare att följa reglerna och hålla koll på vad/hur man skriver än att vara paranoid och tro att även flashback sitter med "storebrorssyndrom" som vill bevaka udda personer.. just här av alla forum så är det nog lättare att hålla reda på alla "normala"...
Citera
2006-01-15, 16:06
Medlem
jrosens avatar
Inlägg är raderade.. Vill ni vet antal varningar/tillsägelser som ni har noterade prova att PM:a valfri mod...

/moderator
Citera
2006-01-15, 16:12
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyger
Lite av en Användarombudsman helt enkelt...

Hur ser admin på idén med en Användarombudsman?

Idén har varit uppe minst två gånger tidigare.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=165515
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in