2017-09-16, 00:47
Medlem
ena kinden/halva ansikte är lite mer insjunken och platt jämfört med den andra som har mer volym och sticker ut mer. kan det bero på att jag varje natt sover på den sidan som är mer platt??
Citera
2017-09-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
ena kinden/halva ansikte är lite mer insjunken och platt jämfört med den andra som har mer volym och sticker ut mer. kan det bero på att jag varje natt sover på den sidan som är mer platt??

Tror det är genetiskt. Känner en som har samma problem.
Citera
2017-09-16, 22:44
Medlem
Känner också en som har ena halvan annorlunda. Reagerade på det vid första träffen med människan. Har träffat människan säkert 100 gånger efter det och har aldrig mer tänkt på det fram tills nu när jag såg ditt inlägg.

Våra hjärnor tydligen reagerar på ovanliga åkommor hos andra men snabbt accepterar det och märker inget vid andra tillfällen.

Händer ofta att folk blir kära i någon de inte tyckte om från början.

Dont worry! Du är unik i vilket fall som helst!
Citera
2017-09-16, 22:58
Medlem
Eventuellt att man kan forma ansiktet något om man verkligen skulle gå in för det när man växer. Tandläkare sätter t.ex olika sorters aktivitorer för att forma käkarna på växande barn, och kindbenet är ju en del av maxillan. Men någon större förändring lyckas man inte med och speciellt inte i vuxen ålder när käkarna har växt klart.
Citera
2017-09-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bragoden
Känner också en som har ena halvan annorlunda. Reagerade på det vid första träffen med människan. Har träffat människan säkert 100 gånger efter det och har aldrig mer tänkt på det fram tills nu när jag såg ditt inlägg.

Våra hjärnor tydligen reagerar på ovanliga åkommor hos andra men snabbt accepterar det och märker inget vid andra tillfällen.

Händer ofta att folk blir kära i någon de inte tyckte om från början.

Dont worry! Du är unik i vilket fall som helst!
något kan vara unikt men ändå fult
Citera
2017-09-17, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Eventuellt att man kan forma ansiktet något om man verkligen skulle gå in för det när man växer. Tandläkare sätter t.ex olika sorters aktivitorer för att forma käkarna på växande barn, och kindbenet är ju en del av maxillan. Men någon större förändring lyckas man inte med och speciellt inte i vuxen ålder när käkarna har växt klart.
sant. nån käkoperation är det enda som kan fixa sånt
Citera
2017-09-17, 22:26
Medlem
SvartaBjorns avatar
Nu hamnar jag nog lite vid sidan av ämnet men kom att tänka på en sak (i alla fall) jag tycker är intressant.

Ofta är vi inte nöjda eller tycker att vi inte är speciellt lika när vi ser foton på oss själva. Det har att göra med att våra ansiktshalvor väldigt sällan är helt symmetriska och eftersom vi är vana att se oss själva i spegeln så är det så vi tror att vi ser ut.
På foton som ju är en kopia av vårt verkliga jag stämmer dessa ju inte överens med vår egen uppfattning (dvs spegelbilden).

De allra flesta av oss har förmodligen inte några extremt stora skillnader i symmetrin men tillräckligt för att vi ska uppfatta foton som konstiga.
Citera
2017-09-19, 10:25
Medlem
så det är en myt att det har med att man sover på den ena sidan att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in