2006-01-11, 16:22
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
VARFÖR börjar man diskutera skitsaker som det här när vi har betydligt viktigare frågor att behandla ang forumets uppbyggnad, framtid och organisation?
För att man inte gillar den ordning som råder nu och det kaos som dessa skitsaker har skapat?
Citat:
VARFÖR drar folk igång kampanjer mot fd och nuvarande mods i syfte att misskreditera oss?
Vet ej. Vem har gjort det?
Citat:
VEM tjänar på att ickefrågorna dominerar dagordningen?
Ingen?

Möjligt att det finns någon poäng med dina frågor, men den är svår att se utan svaren. Vad far du efter egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
- Vad anser du om att moderatorerna har ett eget "fikarum" för internt småprat av privat natur?

- På vilket sätt blir du störd av att vi diskuterar privat oss emellan?
Som någon annan skrev: Det är väl mer intressant om man vänder på frågan? Varför SKA ni ha ett fikarum?

Det fattar inte jag i alla fall. Utgångsläget måste väl ändå vara så öppet som möjligt? Att vissa grejer, d v s varningar, banningar o d, inte kan diskuteras öppet säger sig självt, men varför ha fler slutna forum än nödvändigt? Det kan väl BARA bidra till att svetsa samman er moderatorer och distansera er till användarna? Eller?
Citera
2006-01-11, 16:25
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spünkstÿrfen
Varför är du så förbannad nu för tiden, Evert? Jag tycker mig märka av Hagge3-syndromet här, var är moderatorn som aldrig någonsin uppvisade tecken på illvilja i I&I? Mannen som avslutade varje mening med en ? Har du gått och blivit bitter?
Jag ville diskutera saken seriöst och så får jag sitta och diskutera petitesser om att jag använt ordet "arbetskamrater" istället för "uppdragskamrater" om mina moderatorkollegor. Tycker inte du att det är lite märkligt?

PS. Såg du inte den glada smileyn sist i mitt förra inlägg?
Citera
2006-01-11, 16:26
Medlem
shredders avatar
Jag hänvisar till KnäHunDeN's och Säkre Sammy's svar i en annan tråd.

KnäHunDeN

Säkre Sammy
Citera
2006-01-11, 16:28
Bannlyst
svensk avundsjuka.
Alla vill vara med och leka.
Citera
2006-01-11, 16:30
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Jag ville diskutera saken seriöst och så får jag sitta och diskutera petitesser om att jag använt ordet "arbetskamrater" istället för "uppdragskamrater" om mina moderatorkollegor. Tycker inte du att det är lite märkligt?

PS. Såg du inte den glada smileyn sist i mitt förra inlägg
?

Visst är det det en jävla häxjakt just nu, och språkpolisen haffar dig såklart så fort du hänvisar till någonting med en i deras ögons oacceptabel term. Dock är ju denna "häxjakt" något befogad, näst intill att jämföra vid franska revolutionen, snart hamnar du kanske under giljotinen, Evert.

Vad gäller smileyn, så var det inte din gamla I&I-smiley ( ), och avsaknaden av denna får mig att bli mycket orolig.
Citera
2006-01-11, 16:31
Medlem
Madchilds avatar
För mig får ni mods ha både två och tre 'fikarum' om ni så känner för det. Jag bryr mig inte. Men på det andra taget.. Vad är det för fel på loungen..?
Citera
2006-01-11, 16:31
Medlem
Balthazaer-s avatar
Poängen är, som redan påpekats, att klyftan mellan moderatorer borde minskas, inte ökas.

Är säkert jättekul för er att ha ett eget fikarum, men tror ni att det ökar eller minskar klyftan mellan er och användarna? Att moderatorerna blir en egen social grupp, där alla känner alla väldigt väl bidrar ju enbart till likformning och "hålla-varandra-bakom-ryggen"-mentalitet.

Att vara moderator har här på FB blivit ett slags mått på hur populär man är. Det handlar inte längre om att hitta folk med sunt förnuft som kan sköta vbulle, vilket det förresten finns hundratals av. Det handlar numera om att bli en del av en elit social grupp, där själva trådkastandet är sekundärt.
Det är iaf min (och många andras) syn på det hela, och det är kanske så att ni som sitter mitt i smeten själva inte märker det.
Citera
2006-01-11, 16:32
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Jag tycker det är helt OK att ni mods har ett eget litet fina krypin, små fina profilbilder, en massa extraknappar och den fina badgen att polera. Helt OK.

Men om ni vill hävda att ni bara är "vanliga" användare som har fått lite extra förtroende att utöva ett slitsamt och trist städarbete så, ja, hyckleri känns som en ganska relevant beskrivning.

Varför inte istället säga att det är jävligt kul i Outlaw, vi pucklar på varandra så att stickor och strån ryker. Vi slår oss ner och chattar i vår egen lilla vrå och lär känna varandra bättre. Ibland slår vi våra kloka, nåja, huvuden ihop och klurar på problemställningar i seriösa och strukturerade debatter. Jag misstänker iofs att det finns en och annan som inte kan låta bli att gå OT även i Outlaw men det bör rimligtvis vara mer störningsfritt än på övriga Flashback.

Jag har så oerhört svårt att tro på att det är såååå trist och slitsamt för då skulle inte modsen sitta kvar år ut och år in.

Som sagt, helt ok med ett eget Fikarum! Men begär för guds skull inte att ni ska bli betraktade som "vanliga" användrare. Prova den ärliga och raka varianten för en gångs skull. Det är skillnad på mods och användare.
Citera
2006-01-11, 16:38
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Deltar de av moderatorerna som annars är Lounge-kritiska i era små sittningar i det lilla Fikarummet?
Ja yes: Jag har några gånger tagit upp det faktum att väldigt många mods slutar diskutera på forumet och därmed tappar sitt forna användarperspektiv, vilket gör att det skapas ett onödigt avstånd mellan modsen och vi vanliga dödliga. Modsen blir mods med enda syfte att sköta modereringen, inte användare med ett förtroendeuppdrag. S.k betongrövar som liksom fastnat i sin roll och som inte utvecklar forumet ett skit. Fast de tror de i sin lilla slutna värld.

Jag har egentligen inget emot fikarummet i outlaw, ett fantastiskt trevligt forum där nivån är som man önskar att den var över hela forumet. Jag var själv en flitig pellejöns i nämnda fikarum. Synd bara att många, (inte alla) ser fikarummet och Outlaw som det självklara debattforumet och sitter där och hukar mellan alla varningar och banningar.
Citera
2006-01-11, 16:39
Medlem
Samhains avatar
När man tror att dumhetens gränser är nådda så slår du till. Av vilken djävla anledning ska 60 personer ha ett eget stängt forum? Ni får väl för fan vistas här under samma förutsättningar som resten av oss fullblodspsykopater. Precis som mig så får du väl skita i att posta din adress,personnummer eller vad det nu kan vara om du är rädd för att bli uppspårad. Vill du delge dina "vänner" personlig information så får du göra precis vad 90000 medlemmar gör. Använd pm-funktionen. Svårare än så är det inte.

Så nu kan du starta en tråd om mig i outlaw där du spyr galla över dumma mig som inte unnar dig ett eget litet krypin där ni kan härja fritt.
Citera
2006-01-11, 16:42
Moderator
Gromguttens avatar
Klart ni skall ha ett eget fikarum, en ventil för vad ni nu vill ha utlopp för. Jag ser mycket hellre att ni flamsar där än att förstöra er potentiella kredibilitet som ni gör nu, när ni "diskuterar" ute i det "fria".*

Om det, skulle diskuteras något om någon, tramsas/gnälls om en användare i opassande ordalag eller vad det nu är, så är det oavsett inte värre än i vilket företag eller vilken nivellerade organisation som helst. I verkligheten alltså...

*Undrar när nästa konspirationsteoretiker kommer med uppslaget att dagens offentliga byktvätt bara är ett sätt att visa på hur hårda orden och motsättningarna är i Outlaw och att allt bara är ett sätt för företaget, som ägs av säpo, att kväsa kritiken. I verkligheten sitter ju alla mods eniga och kastar köttstycken till en utsvulten hop nätnördar. Ja, det är ett härligt gäng.
Citera
2006-01-11, 16:47
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Om det, skulle diskuteras något om någon, tramsas/gnälls om en moderator i opassande ordalag eller vad det nu är, så är det oavsett inte värre än i vilket företag eller vilken nivellerade organisation som helst. I verkligheten alltså...
Jag ändrade lite i inlägget för att se hur det ser ut. Hoppas det är OK, Gromgutten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in