2006-01-11, 15:26
Medlem
Mad Jacks avatar
Måste erkänna att jag faktiskt ger blanka fan i ifall moderatorerna har en egen Lounge. Så länge dom inte sitter där och småpratar istället för att städa forumet så stör det mig inte det minsta. Det tar väl snarare bort OT-inläggen i vanliga Outlaw?

Självklart ska dock samma regler som gäller i den vanliga Loungen gälla även i det så kallade "fikarummet".
Citera
2006-01-11, 15:29
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Deltar de av moderatorerna som annars är Lounge-kritiska i era små sittningar i det lilla Fikarummet?
Gudars vilken fråga!

Men den var bra och relevant . Ärligt talat så har jag ingen aning, men min intution säger mig att de är lite mer sparsamma med sina inlägg där. Hmm, jag kanske borde göra en undersökning bland mina kollegor . Själv ser jag gärna att vi har en Lounge på forumet även om jag inte deltar så mycket i den, då jag mättar mitt behov på annat håll.
Citera
2006-01-11, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Ser du något fel i detta Rot?

Mad Jack svarade så bra så jag klistar in det.

EOD?

Citat:
Ursprungligen postat av Mad Jack
Måste erkänna att jag faktiskt ger blanka fan i ifall moderatorerna har en egen Lounge. Så länge dom inte sitter där och småpratar istället för att städa forumet så stör det mig inte det minsta. Det tar väl snarare bort OT-inläggen i vanliga Outlaw?

Självklart ska dock samma regler som gäller i den vanliga Loungen gälla även i det så kallade "fikarummet".

RB skrev ett PM till mig innan idag om en Avledningsmanöver och detta börjar lukta så för mig. En typiskt intefråga som drar tar upp och gör till en egen sträng.
Citera
2006-01-11, 15:44
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rot
RB skrev ett PM till mig innan idag om en Avledningsmanöver och detta börjar lukta så för mig. En typiskt intefråga som drar tar upp och gör till en egen sträng.
Frågan om fikarummet diskuterades i andra trådar, men många inlägg vara bara kort "självklart ska moderatorerna inte ha ett eget fikarum, de ska diskutera sådant som har med modertorskapet att göra". Jag ville därför att ämnet skulle få belysas i en egen tråd där jag.

1. Gav en bakgrund till fikarummets uppkomst och funktion

2. Ger de som är negativa en chans att utveckla det lite mer i denna tråd

3. Att frågan inte ska gömmas undan i andra trådar då så många har åskter om fikarummet

Avledningsmanöver!?
Citera
2006-01-11, 15:53
Bannlyst
Citat:
Frågan om fikarummet diskuterades i andra trådar, men många inlägg vara bara kort "självklart ska moderatorerna inte ha ett eget fikarum, de ska diskutera sådant som har med modertorskapet att göra". Jag ville därför att ämnet skulle få belysas i en egen tråd där jag.

1. Gav en bakgrund till fikarummets uppkomst och funktion

2. Ger de som är negativa en chans att utveckla det lite mer i denna tråd

3. Att frågan inte ska gömmas undan i andra trådar då så många har åskter om fikarummet

Avledningsmanöver!?

Kan inte ni mods belysa detta ämne i ert eget fika rum istället för här då?

För det lär väl ändå inte vara någon som lyssnar på vanliga användare som är kvar som mods eller?

F-n ibland tror jag att ni mods tror att ni är arbetskamrater

Ett gott råd i all välmening Fet-Evert.

Stig ner från barrikaden och stick huvudet i sanden som de andra modsen tills detta har blåst över. admin kan säkert visa dig hur man gör.

Avledningsmanöver ja... du får fråga din polare RB vad hade menade. Var tydligen något om att ta bort uppmärksamheten från något annat här på FB
Citera
2006-01-11, 15:54
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:

Nåja. Privata Meddelanden är väl strängt taget privata - men jag skall gärna utveckla detta.

VARFÖR börjar man diskutera skitsaker som det här när vi har betydligt viktigare frågor att behandla ang forumets uppbyggnad, framtid och organisation?

VARFÖR drar folk igång kampanjer mot fd och nuvarande mods i syfte att misskreditera oss?

VEM tjänar på att ickefrågorna dominerar dagordningen?
Citera
2006-01-11, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nåja. Privata Meddelanden är väl strängt taget privata - men jag skall gärna utveckla detta.

VARFÖR börjar man diskutera skitsaker som det här när vi har betydligt viktigare frågor att behandla ang forumets uppbyggnad, framtid och organisation?

VARFÖR drar folk igång kampanjer mot fd och nuvarande mods i syfte att misskreditera oss?

VEM tjänar på att ickefrågorna dominerar dagordningen?

Privata Meddelanden är privata om båda partnerna håller dem privata.

Om enda parten gör dem officiella så är det inte så privata längre.
Citera
2006-01-11, 16:04
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Privata Meddelanden är privata om båda partnerna håller dem privata.

Om enda parten gör dem officiella så är det inte så privata längre.

Mmm ... ok. När man gör detta innan man fått den andres ok - så visar man sej ju också lite opålitlig, eller hur? Men, men.

Vill också förtydliga - jag menar nu INTE Evert eller admin när jag frågar efter vem som kan tjäna på kalabaliken, tvärtom.

Jag är ibland lite paranoid och är inte helt främmande för att det är externa krafter som gärna ser att det blir ett kaos på forumet.

Eller så är det som Roger P har skrivit - helt enkelt det årliga tjafset - och ett tecken på att folk har för mycket fritid.

Vem vet?
Citera
2006-01-11, 16:07
Bannlyst
jag vill gärna poängtrera ang den här "recensionen" att dylika texter helt klart är "undantag". det var därför jag reagerade och det var därför det blev en soppa av det. kanske får vanliga användare intrycket av att outlaw är en end astor bubblande soppa av skitsnack och recenserande, men så är det ju inte.

hatet och föraktet mot användaren charlieR som möjliggjorde att nån skrev en sån recension utan att nån reagerade mot det, är ganska unikt. det har såvitt jag minns inte funnits sådana drev mot enskilda användare tidigare. vissa gick ju verkligen till överdrift. för moderatorn tod dawg slog det slint i huvudet. han blev riktigt obehaglig.
så nej, jag tror inte att chaarlieR-grejset är representativt
Citera
2006-01-11, 16:14
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Kan inte ni mods belysa detta ämne i ert eget fika rum istället för här då?

För det lär väl ändå inte vara någon som lyssnar på vanliga användare som är kvar som mods eller?

F-n ibland tror jag att ni mods tror att ni är arbetskamrater

Ett gott råd i all välmening Fet-Evert.

Stig ner från barrikaden och stick huvudet i sanden som de andra modsen tills detta har blåst över. admin kan säkert visa dig hur man gör.

Avledningsmanöver ja... du får fråga din polare RB vad hade menade. Var tydligen något om att ta bort uppmärksamheten från något annat här på FB
Du är ju verkligen en mästare på att förstöra diskussionerna här på FB med ditt evinnerliga nonsensprat. Jag gjorde liknelsen att vi är "en form av arbetskamrater eller kollegor som arbetar tillsammans". Även du måste väl förstå att man ibland kan använda sig av liknelser, special for you Rot, den korrekta benämningen är att jag har ett uppdrag som moderator och de jag modererar med kan vi väl säga är mina kollegor, eller?

Är det inte pinsamt Rot att behöva spruta ur sig sådan dynga som du gör. Ska jag tolka det som att du inte har så mycket att säga i den här frågan, dvs. inga argument kvar?

Finns det någon som seriöst vill diskutera denna fråga utan att anmärka på petitesser, så varsågod?
Citera
2006-01-11, 16:20
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Citat:
Du är ju verkligen en mästare på att förstöra diskussionerna här på FB med ditt evinnerliga nonsensprat. Jag gjorde liknelsen att vi är "en form av arbetskamrater eller kollegor som arbetar tillsammans". Även du måste väl förstå att man ibland kan använda sig av liknelser, special for you Rot, den korrekta benämningen är att jag har ett uppdrag som moderator och de jag modererar med kan vi väl säga är mina kollegor, eller?

Är det inte pinsamt Rot att behöva spruta ur sig sådan dynga som du gör. Ska jag tolka det som att du inte har så mycket att säga i den här frågan, dvs. inga argument kvar?

Finns det någon som seriöst vill diskutera denna fråga utan att anmärka på petitesser, så varsågod?

Varför är du så förbannad nu för tiden, Evert? Jag tycker mig märka av Hagge3-syndromet här, var är moderatorn som aldrig någonsin uppvisade tecken på illvilja i I&I? Mannen som avslutade varje mening med en ? Har du gått och blivit bitter?
Citera
2006-01-11, 16:22
Medlem
Subb[a]s avatar
Jag har absolut inget emot att ni har ett "fikarum", även om nu när man fick höra mer om det, blev man väldigt nyfiken på vad som skrivs där. Det känns som att jag skulle kunna ha långa "läs-sessioner" där, som jag hade här på det vanliga dödliga FB förut när det var nytt för mig. Så intressant är tyvärr inte FB i dagsläget för mig.

Sen blir man självklart lite ledsen när RB t.ex säger att det är mer intressant att diskutera där inne, men det är väl mycket så, det intressantaste som händer på FB är ju diskussioner om just FB och dess medlemmar, så det är väl inget konstigt i det. I varje fall från en onischad "all around" FB'ares perspektiv. Det hade vart tämligen intressant med ett litet forum där alla är aktiva och man känner varandra rätt väl. Här ute i det fria vet man ofta inte ut eller in om personen som svarar är seriös, skojjar, trollar, eller vad som helst och det är rätt så jobbigt. Då kollar man på regdatum, antal inlägg och tidigare inlägg ifall man orkar för att se om det är ett nyuppkommet troll, en 12åring som inte hunnit banna ut sig själv än eller en relativt seriös användare. Tyvärr känns det just nu som att 90 % av folket som skriver här är reggade i november/december 2005.

Edit: Frågor som inte gäller användare, moderering eller annat som inte andra användare borde se tycker jag faktiskt ska tas ute i det fria. Att ha en "now playing" tråd t.ex i "Fikarummet" ser jag ingen anledning till alls. Det skärmar ju bara av moderatorerna från de vanliga användarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in