Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 16:45
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Du har rätt när det gäller Mannafort - tills vidare. Men varför skulle Mueller ta in honom om han inte hade fler kort i rockärmen? Utredningen har fortfarande med valet att göra - inte skattebrott. Det är allvarliga anklagelser i sig, men det här är ett första schackdrag - inte slutet.
Nu, när arresteringarna rullat igång, är det t.ex. betydligt svårare för Trump att avbryta utredningen utan att riskera impeachment.

som du mycket riktigt påpekar så har jag rätt. har man följt alla utskottsförhören med comey lynch och clinton så är man efterbliven om man inte märker att de ljuger arslet av sig. hillary borde ha varit i fängelse för längesedan om inte comey och lynch skyddat. att justitieministern inte föreslog åtal mot clinton är en präktig rättsskandal.

trump - russia är patetiskt.
2017-10-31, 16:51
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
som du mycket riktigt påpekar så har jag rätt. har man följt alla utskottsförhören med comey lynch och clinton så är man efterbliven om man inte märker att de ljuger arslet av sig. hillary borde ha varit i fängelse för längesedan om inte comey och lynch skyddat. att justitieministern inte föreslog åtal mot clinton är en präktig rättsskandal.

Även det måste naturligtvis utredas.
Men av det följer inte att Muellers utredning kan viftas bort, även om republikanerna och Trump försöker
2017-10-31, 16:56
Medlem
used66s avatar
Citat:
Även det måste naturligtvis utredas.
Men av det följer inte att Muellers utredning kan viftas bort, även om republikanerna och Trump försöker

har man följt US inrikespolitik ett tag så förstår man att detta är vad Mueller får fram - och - som sagt det har ingenting med trump - russia att göra.

avvakta och se. jag kommer att få rätt. sedan vet jag att många rent känslomässigt hoppas på ett under. dvs att trump åker dit.
2017-10-31, 16:58
Medlem
Citat:
Du har rätt när det gäller Mannafort - tills vidare. Men varför skulle Mueller ta in honom om han inte hade fler kort i rockärmen? Utredningen har fortfarande med valet att göra - inte skattebrott. Det är allvarliga anklagelser i sig, men det här är ett första schackdrag - inte slutet.
Nu, när arresteringarna rullat igång, är det t.ex. betydligt svårare för Trump att avbryta utredningen utan att riskera impeachment.

Fake news. Utredningen utökades i augusti till att även gälla lobby-verksamhet baserat på uppgifter under utredningen. Det är därför Manafort och hans kompanjon nu åtalas och Podesta Group utreds.
2017-10-31, 17:01
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jaha. Mueller har nu satt dit Manafort för gamla synder. Långt innan Trump var ens tänkt som presidentkandidat. Och det handlar dessutom om Ukraina. Men det hindrar inte våra medier basunera ut om Rysskopplingar. Lyssnade precis SRs USA-korre Kajsa Boglind, eller vad hon nu heter som upphetsat rapporterade, ja vadå.

Det som jag undrar, efter att ha skummat igenom pappers DN och SvD ny på morgonen, är vad är det för rysk professor som killen med grekiskt namn haft kontakt med. Inte ens det verkar medierna ha fått fram. Men att han är kopplad till Kreml visste de. Undermåligt är namnet på rapporteringen. Måste man lägga ned tid på att skanna amerikansk media för att få veta någonting? Inte värt att prenumerera våra dyra morgontidningar.

Någonstans skall man väl börja. Finns nog också en del skrämseltaktik bakom det hela med en förhoppning att det under resans gång skall dyka upp rätt bevis. Eller att han blir så livrädd att han börjar prata själv.
Men det beror nog på vad man i slutändan kan lägga fram för honom. Utgår väl från att man sitter med något Ess i rockärmen.
2017-10-31, 17:04
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
har man följt US inrikespolitik ett tag så förstår man att detta är vad Mueller får fram - och - som sagt det har ingenting med trump - russia att göra.

avvakta och se. jag kommer att få rätt. sedan vet jag att många rent känslomässigt hoppas på ett under. dvs att trump åker dit.

Utredningen kring Mannafort var i princip klar när Mueller tog över.
Du tror inte att Muellers stora team har hittat något själva, så dom nöjer sig med det?
Nej, jag tror det här är ett sätt att visa att man menar allvar, och att det kan vara idé att samarbeta med FBI. Fortsättning följer...

Mueller kommer att ta fler skalper, men att Trump i slutändan "åker dit" är jag långt ifrån säker på.
Som du säger, vi får avvakta och se...
2017-10-31, 17:59
Medlem
TheStifmeisters avatar
Förstår inte denna besatthet av att Trump skulle vara skyldig till något brott, är det så att valförlusten tog hårt på er libtards? Det hela har visat sig vara en nothing burger... SÅ varför fortsätter ni med ert besatta hat? Ni liknar hundar med rabies som dreglar blod...

DESSA brotten är INNAN kampanjen ens varit påtänkt, varför fortsätta greppa efter halmstrån? Kanske vore bättre för demokraterna och libtardsen att skaffa sig en egen agenda istället för att försöka "resista" allting
2017-10-31, 17:59
Medlem
klybans avatar
Citat:

LoL, tror du ens på det själv?
Om Demokraterna hade haft exakt samma situation, så hade det tjatas öronen av oss.
Ser ju bara på Hillary som alltid tas upp så fort Trump får bakslag eller motstånd.
2017-10-31, 18:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är väl bara så att dom var klara där, och att släppa denna påverkar inte andra delar av utredningen.
Och att vi får vänta på resten ett tag till, då brottet är orelaterat till utredning.
2017-10-31, 18:03
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:

Precis som du säger så är det känslomässiga reaktioner, då vänsterfolk och libtards är väldigt känslodrivna personer så hoppas dom innerligt att Trump som är så långt ifrån jantelags svenne man kan komma åker dit, för att han har lyckats i livet... Tror det är gammal avundsjuka som spelar in..

Om Trump åker dit så kan ni få gotta er hur mycket som helst, men NÄR han väl lägger ner utredningen så kommer ni(Zergy, Slotts, whogivesafuck etc) se ut som mongon...
2017-10-31, 18:04
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
LoL, tror du ens på det själv?
Om Demokraterna hade haft exakt samma situation, så hade det tjatas öronen av oss.
Ser ju bara på Hillary som alltid tas upp så fort Trump får bakslag eller motstånd.

med all respekt (nåja) så betackar jag mig för raljerande om saken. har du inget bättre att komma med. du förlorar jag vinner! deal with it...
2017-10-31, 18:05
Medlem
klybans avatar
Citat:

Man föreslår inte bara åtal så där, utan man utreder först.
Utan en utredning så lär aldrig åtal ske, man påstått sig börja utreda.
Det återstår och se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in