Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-26, 10:47
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vi vet väl genuint inte vad utredningen har för information då den inte läcker information överhuvudtaget.

De kan ha information men de kan lika väl bara vara ett enda stort "Jaha", oavsett vad så vet vi åtminstone en sak och det är att det råder enorm depotism och korruption i Whasington och Trump har absolut inte avslutat detta.
Tack för svaret.
Men var det inte ganska stora ord i början, vilka nu verkar ha förbytts i tysthet (och detta löjliga idolporträtt av Mueller). I början kom det väl mer information från utredningen? Åtminstone skrevs det väl mer i media då?
2018-11-26, 10:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Artikeln om Mueller börjar med att "Amerikas rakaste pil" smyger fram i korridorerna som en infanterisoldat med armbandsuret vänt inåt för att inte avslöja sin position. Man misstänker då att artikeln försöker släta över. Hela utredningen har kraschat och han får smyga ut på samma sätt? Jag har dock inte hängt med i den här soppan. Han har väl inte kunnat ta fram något konkret mot Trump?

https://amp.theguardian.com/us-news/2018/nov/23/robert-mueller-profile-donald-trump-russia-investigation
Du verkar inte veta om att utredningar som denna tar väldigt lång tid.
Nu när du vet, så brukar det tar åratal, och speciellt eftersom det trillat ut en massa andra kriminella n är man ruskade trädet.
Och om utredningen kraschat, nä det tror jag inte alls på.
Om man hade sagt gått i stå, så kanske, men även det vore en lögn.

Saken är att detta är en utredning under sekretess, och man berättar inte vad som sker i utredningen som inte är klart så att säga.
Det är förför vi ser tidiga åtal, då man är klara med dessa, och dom man fått samarbeta i utbyte med mindre straff, dessa sjunger på.
Sen om vad är det ingen som vet, då utredningen är under sekretess.

Detta med att utredningens alla problem, det är bara påhitt av de högerextrema och för hetsa.
För normala samtal har sedan länge försvunnit därifrån.
Dock Mueller bryr sig inte om nått sånt, Mueller kör på och har enorma framgångar som utredare, och tuffar på här som vanligt.
2018-11-26, 13:39
Medlem
Muellers utredning har varit förhållandevis snabb och effektiv - och har gett definitiva resultat.
När han är redo att avsluta den må vara osagt men en tippning är att det inte dröjer så länge till.
2018-11-26, 13:41
Medlem
Citat:
Artikeln om Mueller börjar med att "Amerikas rakaste pil" smyger fram i korridorerna som en infanterisoldat med armbandsuret vänt inåt för att inte avslöja sin position. Man misstänker då att artikeln försöker släta över. Hela utredningen har kraschat och han får smyga ut på samma sätt? Jag har dock inte hängt med i den här soppan. Han har väl inte kunnat ta fram något konkret mot Trump?

https://amp.theguardian.com/us-news/2018/nov/23/robert-mueller-profile-donald-trump-russia-investigation

För Muellers del är det en utredning han jobbar med. Att han skulle bli upprörd om inte Trump är skyldig till något vet jag inte varifrån man får. Varför skulle han bli det?

Trump har ju inte direkt medverkat för att utredningen ska bli klar. Men nu tycks han ha svarat skriftligt på några utvalda frågor.

Men Trumps tidigare kampanjledare Manafort har ju jobbat för en pleadeal och pratat ut med Mueller om Trump bland annat. Men det kanske mest var prat om andra och Trump är jävligt oskyldig till något.

Trump före detta advokat och fixare Micheal Cohen har ju talat över femtio timmar med Mueller. Så något har ju han pratat om också.

Så man får väl se om Trump är vit som snö och bara är lite korkad och låter kriminella jobba för honom för att han inte förstår bättre.

Playmatekvinnan och Vuxenskådespelarkvinnan har ju fått pengar av Trump för att vara tysta om deras sexuella affärer med honom. Det verkar som om det finns bevis på att Trump har varit drivande i dessa utbetalningar. Om det finns bevis för det vet jag inte. Och om det finns bevis så vet jag inte heller om det är ett brott. Jag förstår inte varför Trump har haft så mycket konstiga bekantskaper. Jag förstår verkligen inte det. Men han är nog vit som snö.
2018-11-26, 14:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tack för svaret.
Men var det inte ganska stora ord i början, vilka nu verkar ha förbytts i tysthet (och detta löjliga idolporträtt av Mueller). I början kom det väl mer information från utredningen? Åtminstone skrevs det väl mer i media då?

Nja, det var egentligen väldigt lite info i början också, skillnaden var att den ena sidan konstant sa att utredningen skulle läggas ner och den andra sa att den inte skulle göra det.

Det är åtminstone så jag mins det.
2018-11-26, 16:22
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du verkar inte veta om att utredningar som denna tar väldigt lång tid.
Nu när du vet, så brukar det tar åratal, och speciellt eftersom det trillat ut en massa andra kriminella n är man ruskade trädet.
Och om utredningen kraschat, nä det tror jag inte alls på.
Om man hade sagt gått i stå, så kanske, men även det vore en lögn.
Citat:
Detta med att utredningens alla problem, det är bara påhitt av de högerextrema och för hetsa.
För normala samtal har sedan länge försvunnit därifrån.
Dock Mueller bryr sig inte om nått sånt, Mueller kör på och har enorma framgångar som utredare, och tuffar på här som vanligt.

Klyban, vilken är din favorit? Berätta vilken eller vilka enorma framgångar bland de enorma framgångarna som du är mest imponerad av!
Du säger "en massa andra kriminella". Jag antar att du menar personer som inte omfattas av Muellers egentliga uppdrag. Vilka tänker du är de primära kriminella?

Ifall du vågar försöka tänka på detta kommer du troligen märka något intressant. Det är ett garanterat ofarligt experiment.
2018-11-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Klyban, vilken är din favorit? Berätta vilken eller vilka enorma framgångar bland de enorma framgångarna som du är mest imponerad av!
Du säger "en massa andra kriminella". Jag antar att du menar personer som inte omfattas av Muellers egentliga uppdrag. Vilka tänker du är de primära kriminella?

Ifall du vågar försöka tänka på detta kommer du troligen märka något intressant. Det är ett garanterat ofarligt experiment.

Nu stod det ju i Muellers arbetsbeskrivning att alla brott som dök upp skulle tas om hand. Och det är väl egentligen väldigt enkelt att förstå. För varför skulle poliser låtsas som det regnar när de ser att någon begått brott?

Vilka i nedanstående länk tycker du själv är den som har begått mest brott? Jag tycker det är rätt svårt att säga.

https://nordic.businessinsider.com/who-has-been-charged-in-russia-investigation-mueller-trump-2017-12?r=US&IR=T
2018-11-26, 17:08
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Nu stod det ju i Muellers arbetsbeskrivning att alla brott som dök upp skulle tas om hand. Och det är väl egentligen väldigt enkelt att förstå. För varför skulle poliser låtsas som det regnar när de ser att någon begått brott?

Vilka i nedanstående länk tycker du själv är den som har begått mest brott? Jag tycker det är rätt svårt att säga.

https://nordic.businessinsider.com/who-has-been-charged-in-russia-investigation-mueller-trump-2017-12?r=US&IR=T
Japp, Mueller.Vet.Allt och Clintons försök till entrapement genom att skicka en fusion GPS anställd till Trump Tower lär ju inte gått honom förbi direkt. Det är ju vad hela denna foliehattsteori bygger på. Och nu måste även stackars Huber infinna sig i DC för att svara på sin roll. Episkt.
2018-11-26, 17:08
Medlem
Finisterres avatar
Terge, du är efterbliven och störd. Det är därför du inte förstår vad ordet "andra" betyder, eller kan säga vem som är värst. Svaret är att de värsta skurkarna är ryska trollfabriken som hackade valet via facebook.

bludd, vad pratar du om?
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Japp, Mueller.Vet.Allt och Clintons försök till entrapement genom att skicka en fusion GPS anställd till Trump Tower lär ju inte gått honom förbi direkt. Det är ju vad hela denna foliehattsteori bygger på. Och nu måste även stackars Huber infinna sig i DC för att svara på sin roll. Episkt.
Senast redigerad av Finisterre 2018-11-26 kl. 17:15.
2018-11-26, 17:45
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Terge, du är efterbliven och störd. Det är därför du inte förstår vad ordet "andra" betyder, eller kan säga vem som är värst. Svaret är att de värsta skurkarna är ryska trollfabriken som hackade valet via facebook.

bludd, vad pratar du om?
Trump Jrs ryssmöte var med en ryska som jobbar för Fusion GPS. Fusion fick som bekannt 6 miljoner dollar av Clinton kampanjen för att ljuga ihop Pissdossiern, som användes av Comeys FBI för att få FISA warrant på Trump Tower och flera i kampanjen.
2018-11-26, 21:58
Medlem
taucetis avatar
Jerome Corsi, an associate of Trump confidant Roger Stone, says he’s been offered a plea deal on one perjury count—but won’t take it

Citat:
Corsi*was subpoenaed*by Mueller’s team in September and*has been predictingsince last month that he might be indicted for lying. He has said that he told Stone in August 2016 that Podesta would be WikiLeaks’ next victim, but insists it was just a theory that he developed while traveling in Italy with his wife in the summer of 2016—a trip that Mueller has been very interested in, Corsi said. “They wanted me to connect Roger Stone with Assange,” Corsi told me, referring to the WikiLeaks founder who released the hacked Podesta emails in October. “They couldn’t believe how I knew in August that Assange had Podesta's emails.”

Citat:
Corsi, who was working on opposition research with Stone throughout 2016, said he shared his “hunch” with Stone at the time, but has denied having any inside information from Assange. Instead, he says, he figured that Podesta “had to be next” if he was left out of the July 22, 2016 email dump of Democratic National Committee emails. “I had sources who had shown me how Democratic Party had put their systems together, and gave me thousands of pages of information over the summer on how the DNC’s computers worked. So when Assange on July 22 dropped the Democratic National Committee emails which included messages from Debbie Wasserman Schultz, I did a forensic analysis and determined that there were no Podesta emails in there,” Corsi said
www.theatlantic.com/politics/archive/2018/11/roger-stone-associate-in-mueller-crosshairs-over-wikileaks-ties/576655/?utm_source=feed

Det verkar inte gå riktigt som Mueller har tänkt sig? Kommer Corsi att friges? Om inte Mueller kan koppla Stone till Wikileaks så borde väl Stone också friges? Eller har han andra åtal som väntar? Jag har inte alls fördjupat mig i den här historien och vet därför för lite för att dra några slutsatser utav den här artikeln.
2018-11-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jerome Corsi, an associate of Trump confidant Roger Stone, says he’s been offered a plea deal on one perjury count—but won’t take it

www.theatlantic.com/politics/archive/2018/11/roger-stone-associate-in-mueller-crosshairs-over-wikileaks-ties/576655/?utm_source=feed

Det verkar inte gå riktigt som Mueller har tänkt sig? Kommer Corsi att friges? Om inte Mueller kan koppla Stone till Wikileaks så borde väl Stone också friges? Eller har han andra åtal som väntar? Jag har inte alls fördjupat mig i den här historien och vet därför för lite för att dra några slutsatser utav den här artikeln.

Jag tycker det mer framstår som att "Russia hoax" består av att "alternativ medier" på högerkanten fått en hint om att Wikileaks har något på g genom att Assange ofta låtit sig intervjuas av dessa. Sedan har det ryktet sipprat vidare från alternativmedier till personer nära Trump-kampanjen precis som de gjort till etablerad media m.m.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in