Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 21:19
  #301
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Trump själv använde sig av propaganda från Ryssland under valkampanjen. Det mest kända fallet är när han läser upp något som Sputnik publicerade bara några timmar innan.
Har du länk?

Tillägg: Jag tror till motsats de flesta i tråden att Trump inte kommer bli åtalad eller avsatt, isf hade Republikanerna redan gjort det.

Det jag är förvånad över är att varken D eller R verkar vilja sätta upp regler om vem som ska få bli respektive kandidat. Alltså försöka styra över vem som blir President.
__________________
Senast redigerad av Tarstan 2017-10-19 kl. 21:27.
2017-10-19, 21:45
  #302
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
USA är involverade i strider i Irak,Syrien,Afghanistan , de har nyligen fått några soldater dödade i afrika.
Ja ok då, några som hans föregångare, inte minst Hillary startade, men det är ju inget unikt med det egentligen.
Trump är inte så hemsk egentligen, inse det, utredningen kommer falla platt.

Det finns ingen som kan peka på vad det är som är så hemskt med Trump, ingen.
Utredningen verkar ingen heller ha koll på när man läser den här tråden. Bara snömos. Enda beviset verkar vara eventuell avlyssning av telefon.

Jag är tror inget kommer att hända. Blir utredningen för partisk mot R kommer de spola ned den i toaletten.
2017-10-19, 22:39
  #303
Moderator
bernad_laws avatar
Tråden handlar om Mueller-utredningen och inte all möjligt annat. Håll ämnet eller bli varnade. /Mod
2017-10-20, 04:04
  #304
Medlem
Kafka_Gods avatar
Mike Pompeo chef för CIA gick ut med uppgifterna att Ryssland försökt påverka valet men inte påverkade resultatet. Nu går CIA officiellt ut med uppgiften att det blev en missuppfattning.

Citat:
The intelligence assessment with regard to Russian election meddling has not changed, and the director did not intend to suggest that it had

Det har snackats tidigare om att personalen på CIA inte litar på Pompeo och håller honom under strikt uppsikt. Det är ovanligt att CIA går ut med uppgifter och ytterst ovanligt att CIA går ut med uppgifter och rättar chefen.

http://nordic.businessinsider.com/ci...7-10?r=US&IR=T
2017-10-20, 10:07
  #305
Medlem
När nu Trump anser att FBI fabricerar lögner om Rysslands inblandning så inser nog dom flesta att han skadar USA något oerhört. Putin skrattar hela vägen till Kreml över dåren Trump och världen i övrigt skakar på huvudet. En effektiv säkerhetstjänst som agerar i harmoni med sin president är ju A och O, det oavsett om man inte alltid har rätt i sin bedömning. Nu har Trump förolämpat i stort sett hela USA:s demokratiska maktbas där t.om forna presidenter ryter till om vanskötsel av landets trovärdighet.
Facit är ju att det finns något som Trump inte vill Mueller skall uppdaga, varför annars den här låginelligenta retoriken från presidenten. Och finns det inget så är det ju ännu mer skrämmande att Trump agerar som han gör, det tyder i så fall på sviktande psykiskt omdöme eller ren förföljelsemani. Med Sessioners vaga vittnesmål angående rysslandsonden så kom ju kaoset och den politiska smutsen i vita huset upp till ytan.
2017-10-20, 13:30
  #306
Medlem
zergrushs avatar
USAs ledare har börjat sväva ut i det luddiga och osammanhängande landet av konspirationsteorier:
https://twitter.com/realDonaldTrump/...81920787386368
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
Workers of firm involved with the discredited and Fake Dossier take the 5th. Who paid for it, Russia, the FBI or the Dems (or all)?
Tråkigt nog för honom så är inte någonting av det han säger här sant: Precis som det brukar vara, faktiskt:
  • Kan vi få se någon som helst form av bevis eller belägg för dravlet han kommer med, för en gångs skull!?
  • ...Donald har ju hela tiden hävdat att det aldrig någonsin förekommit rysk inblandning i valet...?
  • Vilket för övrigt leder oss in på att han fortfarande inte infört de lagstiftade sanktionerna mot Ryssland!
  • Undersökningen beställdes faktiskt av republikanerna; Jeb Bush för att vara exakt.
  • Mer eller mindre allting i undersökningen har vid det här laget bekräftats!

Den begynnande demensen kommer knappast göra honom klarare på de här punkterna...
2017-10-20, 17:31
  #307
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Trump själv använde sig av propaganda från Ryssland under valkampanjen. Det mest kända fallet är när han läser upp något som Sputnik publicerade bara några timmar innan. Ironiskt nog var det "Fake News" och Sputnik tog bort artikeln senare. Frågan är bara hur Trumps rådgivare fick den nyheten så snabbt eller kanske man bör titta på från vem Sputnik fick informationen.

Det kan givetvis inte uteslutas att Kellyanne Conway och Trump JR inte förstod att det inte var Tennessee GOPs officiella twitterkonto. Det är knappast några genier vi talar om. Det bör ändå utredas av den helt oberoende och prominenta agenten Mueller.
Varför bör det utredas? Tror du det är olagligt att retweeta inlägg från ryska trollkonton?

Vad läste han upp från Sputnik news? Länk tack.
2017-10-20, 17:33
  #308
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Har du länk?

Tillägg: Jag tror till motsats de flesta i tråden att Trump inte kommer bli åtalad eller avsatt, isf hade Republikanerna redan gjort det.

Det jag är förvånad över är att varken D eller R verkar vilja sätta upp regler om vem som ska få bli respektive kandidat. Alltså försöka styra över vem som blir President.
DNC utmanövrerade Bernie Sanders på ett synnerligen maktfullkomligt sätt. Gillar man tyranni är DNC rätt parti.
2017-10-20, 18:15
  #309
Medlem
Tror Mueller är något på spåren när Trump nu ökat antalet "TITTA INTE PÅ MIG, TITTA PÅ VAD HILLARY GJORT" tweets
2017-10-20, 18:40
  #310
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför bör det utredas? Tror du det är olagligt att retweeta inlägg från ryska trollkonton?

Vad läste han upp från Sputnik news? Länk tack.

Varför skulle det vara olagligt att länka till skräplandet Rysslands trollkonton på Twitter? Självklart är det inte olagligt. Det är dock olämpligt. Det bör utredas om Kellyanne Conway och Trump JR är nyttiga idioter precis som du och många andra på olika forum. Kellyanne Conway är rådgivare till presidenten och gör ständigt uttalanden i media vilket kan vara mycket olämpligt. Folket förtjänar inte att få "Alternativa fakta" och propaganda från Ryssland från en rådgivare till presidenten.

Citat:
“You had the NATO base in Turkey being under attack by terrorists,” Marafort said. “You had a number of things that were appropriate to this campaign, were part of what Mr. Trump has been talking about.”

That attack never happened — it was fake news. But as BuzzFeed reported at the time, “several Russian sites [were] quick to report on potential terrorist attacks on NATO bases in Turkey.” Manafort used false information spread by those sites to attack Clinton.

Citat:
“This just came out a little while ago. I have to tell you this,” Trump told the audience, reading from a sheet of paper that he said contained the text of an email written by Clinton confidant Sidney Blumenthal.

“The attack was almost certainly preventable,” Trump read, alluding to Benghazi. “Clinton was in charge of the State Department… if the GOP wants to raise that as a talking point against her, it is legitimate.”

The misconstrued “email” that Trump was reading had appeared in an article on a Russia-funded website called Sputnik, which has since taken it down… It’s unclear how Trump obtained the same misinformation that appeared in Sputnik. Eichenwald asks: “Who in the Trump campaign was feeding him falsehoods straight from the Kremlin?”

https://www.stopfake.org/en/former-f...ize-fake-news/
2017-10-20, 19:20
  #311
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Varför skulle det vara olagligt att länka till skräplandet Rysslands trollkonton på Twitter? Självklart är det inte olagligt. Det är dock olämpligt. Det bör utredas om Kellyanne Conway och Trump JR är nyttiga idioter precis som du och många andra på olika forum. Kellyanne Conway är rådgivare till presidenten och gör ständigt uttalanden i media vilket kan vara mycket olämpligt. Folket förtjänar inte att få "Alternativa fakta" och propaganda från Ryssland från en rådgivare till presidenten.





https://www.stopfake.org/en/former-f...ize-fake-news/
Jag vet inte varför du tror det är olagligt att retweeta postningar. Däremot vet jag att du skrev att det borde utredas. Kanske tycker du att Mueller ska utreda lagliga handlingar i syfte att svartmåla Trump och slösa skattepengar. Det får i så fall stå för dig. Själv tycker jag det tyder på grav sinnessjukdom.

Lustigt att Ukrainsk propaganda är okej. Det är lugnt så länge lögnerna kommer från George Soros, antar jag...

För övrigt blev NATO-basen attackerad. Strömmen bröts och det blev skottlossning. Enda som är fake är du och dina nyliberala nyhetskällor. Tragiskt att bevittna det totala intellektuella haveriet som pågår här. Förfallet är påtagligt...

Och på frågan var man får nyheter från Sputnik svarar jag: På internet, precis som alla andra.
__________________
Senast redigerad av Japhy 2017-10-20 kl. 19:26.
2017-10-20, 19:48
  #312
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag vet inte varför du tror det är olagligt att retweeta postningar. Däremot vet jag att du skrev att det borde utredas. Kanske tycker du att Mueller ska utreda lagliga handlingar i syfte att svartmåla Trump och slösa skattepengar. Det får i så fall stå för dig. Själv tycker jag det tyder på grav sinnessjukdom.

Lustigt att Ukrainsk propaganda är okej. Det är lugnt så länge lögnerna kommer från George Soros, antar jag...

För övrigt blev NATO-basen attackerad. Strömmen bröts och det blev skottlossning. Enda som är fake är du och dina nyliberala nyhetskällor. Tragiskt att bevittna det totala intellektuella haveriet som pågår här. Förfallet är påtagligt...

Och på frågan var man får nyheter från Sputnik svarar jag: På internet, precis som alla andra.

"You had the NATO base in Turkey being under attack by terrorists" är givetvis felaktiga uppgifter när det inte hade hänt. Att Ryssland hittar på saker och använder det som propaganda är en sak. Att Manafort använder samma propaganda i en valkampanj är dock anmärkningsvärt. Att en nyttig idiot som du använder samma retorik på flashback är inte relevant men dock lite sorgligt. #SAD

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback