Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-19, 12:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, Klyban. Detta är avslutningen på rysslandsspåret vi ser. Det står klart och tydligt i åtalet att Trump et al var helt ovetande om dessa tretton ryssars fejkkonton. Om du inbillar dig att Mueller ljuger i åtalet, får du så göra. Det ter sig ganska idiotiskt, enligt mig.

Och vad tycker du vita huset ska göra? Det är inte vita huset som stiftar lagar, det gör kongressen. Om kongressen skulle välja att lägga fram ett lagförslag som förbjuder utlänningar, eller specifikt ryssar, från att intressera sig för USAs politik, tror jag inte att lagförslaget kommer gå igenom.

Vad gäller sanktioner har de redan införts, till ingen nytta.

Vilka dagliga ändringar är det du upplever i ditt febriga tillstånd?
Jag pratar inte om några början eller nått slut(för det vet jag inget om då ingen informerar detta ifrån utredningen), jag pratar om att den delen är liten i en så stor utredning.
Och att en del verkar ta denna lilla detalj(visserligen viktig, men fortfarande liten) som det är allt i utredningen.

Om USA är under attack, så ska man väl ta reda på vad som hänt?
Är det inte det man ska göra?
Och inte lägga sig platt som nu, kommer aldrig lita på en Republikans ord om starkt försvar längre, för det har isat sig inte vara fallet.

Är det vanligt att man som Republikan omforma världen som att det passar en?
Undrar då det är detta jag oftast får se.
2018-02-19, 12:32
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det finns inget "nästan"; vi har vetat om det sedan 2014 men det tar ett tag att agera:
http://observer.com/2018/02/kremlin-officials-began-planning-donald-trump-us-presidency-in-2014/
http://observer.com/2018/02/kremlin-officials-began-planning-donald-trump-us-presidency-in-2014/
Allt finns redan ute, det är så här Trump kommer sluta. Jag tycker synd om alla som trodde på hans politik, för även om man kan ha olika uppfattningar om vänster vs höger så måste man acceptera att det han stod för fick stöd. Det är bara det att förräderi inte är acceptabelt, så egentligen har Trump gjort AltRight en allvarlig björntjänst.
Du är så jävla kryptisk. Tror du att det gör dig cool?

'Allt finns redan ute' - vad finns ute?
'så här Trump kommer sluta' - hur kommer det att sluta för Trump?

Innan din foliehatt svarar på det, fundera gärna på Putilovaffären. Det är väldigt shady och personligen tror jag (är dock inte insatt/påläst) att han på ett eller annat sätt jobbar åt Ryssland, men kommer det att bevisas? Nunca!
Och jämfört med Putilov ser Trump oskyldig ut som fan. Och han är POTUS. Och han har sektan. Och han har Fox News. Och GOP är hans bitch
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
När detta är över skulle jag dock inte vilja vara ryss...
Haha, vad Trump ska göra för att du ska tycka att det var värt för ryssen?

Vem/vilka ska han sparka? Mad Dog?
Vilken/-a institution/-er ska han demontera? CIA? Pentagon?

Wait and see, bruh, wait and see

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nu är Trump en Narcissist och kommer inte förstå något sådant eller ta till sig det men det är vad Ryssarna ville uppnå.

Hahah, skulle han ens bry sig?

Och alla förutom FBI förstått att Trumps ego är STOOOR. Ingen ska ta hans vinst från honom. Han ska kärnbomba FBI om det tvivlar på att det var han som vann.
2018-02-19, 12:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag pratar inte om några början eller nått slut(för det vet jag inget om då ingen informerar detta ifrån utredningen), jag pratar om att den delen är liten i en så stor utredning.
Och att en del verkar ta denna lilla detalj(visserligen viktig, men fortfarande liten) som det är allt i utredningen.
Jaha. Men nu har ju Mueller sagt attt det inte försigick någon collusion eftersom Trumpteamet var ovetandes om detta. Förstår att det måste kännas som en besvikelse, men det är ju från mästerdetektiven Mueller som detta kommer så det måste ju vara sant. Utrednignen är i princip avklarad.

Citat:
Och inte lägga sig platt som nu, kommer aldrig lita på en Republikans ord om starkt försvar längre, för det har isat sig inte vara fallet.
Är det inte detta som varit Muellers uppgift? Tycker du att det behöövs två utredningar, eller kanske ännu fler? FBI utreder, CIA utreder och jag är säker på att NSA också utreder. Men du menar att vita huset ska starta en egen utredning? Till vilken nytta?
Citat:
Ja, jag tror du ser en hel del som andra inte ser. Jag tror det är en del av ditt sjukdomstillstånd. Kanske du skulle pröva att definiera vad du ser. Försök att beskriva hur du upplever att republikaner omformar världen för att den ska passa.
2018-02-19, 12:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du är så jävla kryptisk. Tror du att det gör dig cool?

'Allt finns redan ute' - vad finns ute?
'så här Trump kommer sluta' - hur kommer det att sluta för Trump?

Innan din foliehatt svarar på det, fundera gärna på Putilovaffären. Det är väldigt shady och personligen tror jag (är dock inte insatt/påläst) att han på ett eller annat sätt jobbar åt Ryssland, men kommer det att bevisas? Nunca!
Och jämfört med Putilov ser Trump oskyldig ut som fan. Och han är POTUS. Och han har sektan. Och han har Fox News. Och GOP är hans bitch

Haha, vad Trump ska göra för att du ska tycka att det var värt för ryssen?

Vem/vilka ska han sparka? Mad Dog?
Vilken/-a institution/-er ska han demontera? CIA? Pentagon?

Wait and see, bruh, wait and see

Hahah, skulle han ens bry sig?

Och alla förutom FBI förstått att Trumps ego är STOOOR. Ingen ska ta hans vinst från honom. Han ska kärnbomba FBI om det tvivlar på att det var han som vann.
Det är ingen som bryr sig om Demokratiska "skandaler" i denna tråd och utredning.
Och även om vi gjorde det, så saknar det oftast substans.

Frågan jag ställer mig är varför man i republikanska partiet inte gör nått åt att deras land varit under attack.
Det är nästan som man kan tro att det är medvetet av R.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jaha. Men nu har ju Mueller sagt attt det inte försigick någon collusion eftersom Trumpteamet var ovetandes om detta. Förstår att det måste kännas som en besvikelse, men det är ju från mästerdetektiven Mueller som detta kommer så det måste ju vara sant. Utrednignen är i princip avklarad.

Är det inte detta som varit Muellers uppgift? Tycker du att det behöövs två utredningar, eller kanske ännu fler? FBI utreder, CIA utreder och jag är säker på att NSA också utreder. Men du menar att vita huset ska starta en egen utredning? Till vilken nytta?

Ja, jag tror du ser en hel del som andra inte ser. Jag tror det är en del av ditt sjukdomstillstånd. Kanske du skulle pröva att definiera vad du ser. Försök att beskriva hur du upplever att republikaner omformar världen för att den ska passa.
Jag kan inte dra dessa växlar du gör, då utredningen är inte klar och publicerad.
Kanske man skulle även anställt en dektivti8v, nu får man nöja sig med en skiten Mueller

Muller utreder, det fattar du väl?
Och han utreder administrationen främst, men även det som kommer hans väg i frågan.
Men så du vill ha en utredningen som utreder Trump och hans administration, till även ska utreda Ryssland?
Då kommer ju utredningen hålla på decennie till, då det krävs så mycket mer personal.
Men Man startar aldrig upp en utredning emot Ryssland ifrån administrationen, det är väldigt märkligt.
Nästan så man kan tro det var deras egna tanke.

Men frågan är varför låter man det bara vara, var det inte MAGA som gällde?
Varför då lägga sig platt för en attack.
2018-02-19, 12:43
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Rob Goldman skriver pa twitter att majoriteten av det som ryssarna betalade for annonserna skedde efter valet:

Lite siffror:

I utfragningen i the Senate and House intelligence committees sa Facebook att ryssarna betalade ca $100.000 for 3000 annonser pa Facebook och Instagram. $46.000 fore valet, 25% av annonserna sags inte av nagon.

"Facebook estimated about 11 million people saw at least one of the ads between 2015 and 2017. But that wasn't all before the election. Facebook said that of ad "impressions" — that is, how many times an ad appeared on screen in a person's news feed — just 44 percent came before the election, while 56 percent came after the election."

President Donald Trump och Clinton betalade $81 millions for annonser pa Facebook.

I The Blue Wall betalade ryssarna for annonser:

Wisconsin $1,979

Michigan $823

Pennsylvania $300

President Donald Trump och Clinton betalade sammanlagt $2.4B for sina valkampanjer.

"Of course, there's more to the 2016 Russian effort than the conduct outlined in the new indictment. The charges do not cover, for example, the Russian hacks of the Democratic National Committee and Clinton campaign chair John Podesta, which could become the subject of future indictments."

http://www.washingtonexaminer.com/byron-york-a-non-alarmist-reading-of-the-mueller-russia-indictment/article/2649445?platform=hootsuite
2018-02-19, 17:38
Moderator
vfs avatar
Skärpning nu, har raderat en del skit/Mod
2018-02-19, 23:00
Medlem
zergrushs avatar
Aj då! Är the Kush under utredning, nu igen?
https://edition.cnn.com/2018/02/19/politics/mueller-investigation-kushner-foreign-financing-efforts/index.html
Citat:
Mueller's interest in Kushner grows to include foreign financing efforts
Special counsel Robert Mueller's interest in Jared Kushner has expanded beyond his contacts with Russia and now includes his efforts to secure financing for his company from foreign investors during the presidential transition, according to people familiar with the inquiry.

This is the first indication that Mueller is exploring Kushner's discussions with potential non-Russian foreign investors, including in China.

Mueller's investigators have been asking questions, including during interviews in January and February, about Kushner's conversations during the transition to shore up financing for 666 Fifth Avenue, a Kushner Companies-backed New York City office building reeling from financial troubles, according to people familiar with the special counsel investigation.

It's not clear what's behind Mueller's specific interest in the financing discussions. Mueller's team has not contacted Kushner Companies for information or requested interviews with its executives, according to a person familiar with the matter.

One line of questioning from Mueller's team involves discussions Kushner had with Chinese investors during the transition, according to the sources familiar with the inquiry.

Mueller's team has also asked about Kushner's dealings with a Qatari investor regarding the same property, according to one of the sources. Kushner and his company were negotiating for financing from a prominent Qatari investor, former prime minister Hamad bin Jassim Al Thani, according to The Intercept. But as with Anbang, these efforts stalled.
Man får väl anta att presidenten kommer ta detta med den goda ro vetskapen och övertygelsen om svärsonens rena samvete och hederliga affärer medför... För vad skulle en hysterisk och impulsiv tirad på twitter åstadkomma?

För det kan väl inte vara så att svärsonen är ytterligare ett av alla kriminella och bedrägliga avskum som man finner i kretsen runtom landets "ledare"?

Edit: Lol, Kushner har tydligen behövt än en gång (för vilken i ordningen, egentligen?) uppdatera sin clearance application för att ta del av hemliga dokument rörande landets säkerhet, eftersom han kontinuerligt envisas med att vilseleda och utelämna information i dessa!
https://edition.cnn.com/2017/10/12/politics/jared-kushner-background-check-form/index.html
Citat:
Background check chief has 'never seen' mistakes and omissions at level of Jared Kushner forms
Senast redigerad av zergrush 2018-02-19 kl. 23:13.
2018-02-20, 09:53
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Ja, det är ju CIA, FBI, NSA och Mueller som utreder rysslandspåret. Att du intte förstår att Vita Huset inte har någon utredningstjänst gällande utländsk påverkan, är djupt tragiskt och borde diskvalificera dig från all politisk debatt.

Vad förväntar du dig att Vita Huset skulle göra? Hyra in några detektiver, eller? Vi lever inte i en Lucky Luke-serie. Detta är verkligheten, där professionella och välutbildade utredare som ingår i och är tränade av underrättelseorganisationer som sköter.

Nu vet jag att du strax kommer upprepa exakt samma idioti som du nyss skrivit, eftersom du är oförmögen att ta till dig fakta som inte passar in i din extremt svart-vita världsbild, där du i avsaknad av information, stapplar runt i blindo.
2018-02-20, 14:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
I utfragningen i the Senate and House intelligence committees sa Facebook att ryssarna betalade ca $100.000 for 3000 annonser pa Facebook och Instagram. $46.000 fore valet, 25% av annonserna sags inte av nagon.

CNN och MSNBC hjalpte ryssarna genom att marknadsfora ett Fake Anti-Trump Rally.

"A check of their November 12 coverage showed both CNN and MSNBC gave enthusiastic coverage to the Russian-organized anti-Trump rally that day, with live reports every hour. Correspondents celebrated the idea that it was “a love rally,” and repeated the marchers’ anti-Trump mantras, such as: “We reject the President-elect.”"

https://www.newsbusters.org/blogs/nb/rich-noyes/2018/02/19/flashback-cnn-and-msnbcs-enthusiastic-coverage-russian-sponsored-anti

2018-02-20, 15:34
Medlem
E.Merckxs avatar
Nytt atal fran Robert Mueller:

https://twitter.com/MSNBC/status/965955560876199937
2018-02-20, 15:47
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nytt atal fran Robert Mueller:

https://twitter.com/MSNBC/status/965955560876199937

Antar att det är detta åtal.

https://assets.documentcloud.org/documents/4382158/2-16-18-Van-Der-Zwaan-Information.pdf

Alex Van Der Zwaan har ljugit för FBI om hans kontakter med Rick Gates som nu antas samarbeta med utredningen.

Person A i åtalet är mest troligt Manafort.
Senast redigerad av Kafka_God 2018-02-20 kl. 15:54.
2018-02-20, 15:51
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Kafka_God skrev

Antar att det är detta åtalet.

https://assets.documentcloud.org/doc...nformation.pdf

Jo, Axios skriver:

JUST IN: Bob Mueller has charged Alex Van Der Zwaan with lying to FBI investigators about his interactions with Rick Gates

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in