Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och gör entré gör man när man går in, ja de flesta i alla fall.

Att man får gå igenom säkerhetskontroller vid entrén är inte detsamma som att påstå att man lämnar ifrån sig allt eller just telefonen precis vid entrén.

Du gör alltid massa vidlyftiga tolkningar av andras inlägg som saknar grund trots att du häromdagen påstod nedanstående när det gäller dina egna konstiga inlägg.

Citat:
Även så har jag tolkningsföreträde på det jag skriver, och det du påstår har aldrig existerat.

Det verkar dock inte gälla mig. Där har du rätt att förvränga, vantolka och påstå saker jag aldrig hävdat.
2018-01-05, 00:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Att man får gå igenom säkerhetskontroller vid entrén är inte detsamma som att påstå att man lämnar ifrån sig allt eller just telefonen precis vid entrén.

Du gör alltid massa vidlyftiga tolkningar av andras inlägg som saknar grund trots att du häromdagen påstod nedanstående när det gäller dina egna konstiga inlägg.

Det verkar dock inte gälla mig. Där har du rätt att förvränga, vantolka och påstå saker jag aldrig hävdat.
Det var inte häromdagen, det var nästan ett år sedan.
Och antar det var därför du tog bort länkningen till inlägget.

Men när vi ändå här här, vad kommer du ändra Entré till nu?

Och gärna hur Bannon ABSOLUT inte kunnat göra inspelningar av diskussioner, när WH har tillåtit privata mobiler innanför entré.
Och vem vet, Bannon kanske har en present till Mueller i form av inspelning.
Om någon skulle ha en sådan present till Mueller, så skulle jag rösta på Bannon rätt tidigt.
Och sen har vi ställen som Mar a lago.

Snart ska bannon ha ett litet ord med Utredning, ska bli intressant.
Men det blir väl det gamla vanliga(om nu Bannon säger nått som inte passar för dom), och att Bannon är galen, ljuger och den nya förtal som verkar vara populär helt plötsligt.
2018-01-05, 00:21
Medlem
Citat:
Det var inte häromdagen, det var nästan ett år sedan.
Och antar det var därför du tog bort länkningen till inlägget.

Men när vi ändå här här, vad kommer du ändra Entré till nu?

Och gärna hur Bannon ABSOLUT inte kunnat göra inspelningar av diskussioner, när WH har tillåtit privata mobiler innanför entré.
Och vem vet, Bannon kanske har en present till Mueller i form av inspelning.
Om någon skulle ha en sådan present till Mueller, så skulle jag rösta på Bannon rätt tidigt.
Och sen har vi ställen som Mar a lago.

Snart ska bannon ha ett litet ord med Utredning, ska bli intressant.
Men det blir väl det gamla vanliga(om nu Bannon säger nått som inte passar för dom), och att Bannon är galen, ljuger och den nya förtal som verkar vara populär helt plötsligt.

Nej, det var för mindre än två dagar sedan och jag har inte tagit bort någon länkning.

(FB) Vad tycker ni är det bästa Trump har åstadkommit?
2018-01-05, 00:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, det var för mindre än två dagar sedan och jag har inte tagit bort någon länkning.

(FB) Vad tycker ni är det bästa Trump har åstadkommit?
Eftersom du tog bort länkningen så fick jag upp ett år gammal inlägg.

Vad betyder nu Entré då?

Så vi vet om det är rimligt eller inte för Bannon ha en inspelning(ej viktiga möten, men väl allt prat utanför).
Som han sen kanske kan erbjuda Mueller.
2018-01-05, 00:32
Medlem
Citat:
Eftersom du tog bort länkningen så fick jag upp ett år gammal inlägg.

Vad betyder nu Entré då?

Så vi vet om det är rimligt eller inte för Bannon ha en inspelning(ej viktiga möten, men väl allt prat utanför).
Som han sen kanske kan erbjuda Mueller.

Jag tog inte bort någon länkning. Hade inte ens med länk utan citerade endast.
2018-01-05, 00:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag tog inte bort någon länkning. Hade inte ens med länk utan citerade endast.
Vad betyder nu Entré?
Du kom ju med påståendet att det inte gick göra inspelningar, pga denna Entré och säkerhetskontroll.
Eller ska vi sortera detta till att du inte har en jävla aning i vad du pratade om där?

Men vad händer nu om Bannon gjort en inspelning, där Trump berättar en olaglig handling han gjort.
Och lämnat över en eller flera av dessa till Mueller.

= länkningen borta och jag fick upp nästan ett år gammalt inlägg.
2018-01-05, 00:51
Medlem
Citat:
Vad betyder nu Entré?
Du kom ju med påståendet att det inte gick göra inspelningar, pga denna Entré och säkerhetskontroll.
Eller ska vi sortera detta till att du inte har en jävla aning i vad du pratade om där?

Men vad händer nu om Bannon gjort en inspelning, där Trump berättar en olaglig handling han gjort.
Och lämnat över en eller flera av dessa till Mueller.

= länkningen borta och jag fick upp nästan ett år gammalt inlägg.

Om man ska använda din måttstock så uppvisar du tecken på demens eller annan allvarlig sjukdom när du inte minns nyligen skrivna inlägg eller ens korrekt kan läsa vad andra skriver.
2018-01-05, 07:09
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Om man ska använda din måttstock så uppvisar du tecken på demens eller annan allvarlig sjukdom när du inte minns nyligen skrivna inlägg eller ens korrekt kan läsa vad andra skriver.

Kanske det vore smartare för dig att bara ge upp? Alla har läst ditt okunniga dravel om säkerhetskontroller och - oavsett hur mycket du försöker trampa baklänges - tydligt, och mästrande, kommunicerade antagande (fast förklätt till sanning) att man inte fick ta med privata mobiler in Vita Huset. När sanningen var precis tvärtom.

Jag orkar inte ens bemöta dina "sanningar" om Manafort som "obetydlig" eller vad det nu var för skit du vräkte ur dig (han var kampanjchef och RNC tog bort, bara som ett exempel på hans påverkansgrad, kravet på vapen till Ukraina som enda jävla punkten på sitt valprogram). Dina ekonomiska "teorier" - och juridiska "expertis" - är också ganska löjliga.

Nej, bry dig inte om att svara. Du skriver "sanningen" om en värld du aldrig sett och aldrig kommer att se. Alla som varit där kan se det.
2018-01-05, 10:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Kanske det vore smartare för dig att bara ge upp? Alla har läst ditt okunniga dravel om säkerhetskontroller och - oavsett hur mycket du försöker trampa baklänges - tydligt, och mästrande, kommunicerade antagande (fast förklätt till sanning) att man inte fick ta med privata mobiler in Vita Huset. När sanningen var precis tvärtom.

Jag orkar inte ens bemöta dina "sanningar" om Manafort som "obetydlig" eller vad det nu var för skit du vräkte ur dig (han var kampanjchef och RNC tog bort, bara som ett exempel på hans påverkansgrad, kravet på vapen till Ukraina som enda jävla punkten på sitt valprogram). Dina ekonomiska "teorier" - och juridiska "expertis" - är också ganska löjliga.

Nej, bry dig inte om att svara. Du skriver "sanningen" om en värld du aldrig sett och aldrig kommer att se. Alla som varit där kan se det.

Låt lillpojken vara, han vet inte bättre än att försöka blanda bort korten men han har inte lärt sig hur man gör det än.

Det ska bli spännande och se vad som står i boken och hur långt Trump är benägen för att hindra tryckfriheten
2018-01-05, 14:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
(..)
Wow, this extract from Wolff’s book is a shocking insight into Trump’s mind:

https://twitter.com/pixelatedboat/status/949100087350710272

Enligt kommentarerna till inlägget verkar det dock vara ett skämt? Dvs. ett fejkat utdrag ur boken.

Jag hade iofs inte tvivlat på att Trump skulle kunna uppföra sig så, men rätt ska ändå vara rätt
2018-01-05, 14:34
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
GilGrissom82 skrev

Enligt kommentarerna till inlägget verkar det dock vara ett skämt? Dvs. ett fejkat utdrag ur boken.

Oj, fattade du det.

Namnet pa han som skrev tweetet: the gorilla channel thing is a joke

Wonder if this new display name will help. Probably not

https://twitter.com/pixelatedboat/status/949190327356637184
2018-01-05, 15:07
Medlem
zergrushs avatar
Obstruction of justice, begången för att presidenten är livrädd för utredandet av hans affärer med ryska intressen och agenter, och hur dessa inverkat på valet:
https://www.nytimes.com/2018/01/04/us/politics/trump-sessions-russia-mcgahn.html
Citat:
Obstruction Inquiry Shows Trump’s Struggle to Keep Grip on Russia Investigation
President Trump gave firm instructions in March to the White House’s top lawyer: stop the attorney general, Jeff Sessions, from recusing himself in the Justice Department’s investigation into whether Mr. Trump’s associates had helped a Russian campaign to disrupt the 2016 election.
Hela. Artikeln. Är. Fantastisk. Jag skulle inte kalla den rekommenderad läsning; jag skulle säga att den är obligatorisk!
Citat:
After that hearing, Mr. Trump began to discuss openly with White House officials his desire to fire Mr. Comey. This unnerved some inside the White House counsel’s office, and even led one of Mr. McGahn’s deputies to mislead the president about his authority to fire the F.B.I. director.

The lawyer, Uttam Dhillon, was convinced that if Mr. Comey was fired, the Trump presidency could be imperiled, because it would force the Justice Department to open an investigation into whether Mr. Trump was trying to derail the Russia investigation.

Longstanding analysis of presidential power says that the president, as the head of the executive branch, does not need grounds to fire the F.B.I. director. Mr. Dhillon, a veteran Justice Department lawyer before joining the Trump White House, assigned a junior lawyer to examine this issue. That lawyer determined that the F.B.I. director was no different than any other employee in the executive branch, and that there was nothing prohibiting the president from firing him.

But Mr. Dhillon, who had earlier told Mr. Trump that he needed cause to fire Mr. Comey, never corrected the record, withholding the conclusions of his research.

Stephen I. Vladeck, a law professor at the University of Texas School of Law, called the incident “extraordinary,” adding that he could not think of a similar one that occurred in past administrations.
“This shows that the president’s lawyers don’t trust giving him all the facts because they fear he will make a decision that is not best suited for him,” Mr. Vladeck said.

The attempts to stop Mr. Trump from firing Mr. Comey were successful until May 3, when the F.B.I. director once again testified on Capitol Hill. He spent much of the time describing a series of decisions he had made during the bureau’s investigation into Hillary Clinton’s personal email account.
Citat:
Two days after Mr. Comey’s testimony, an aide to Mr. Sessions approached a Capitol Hill staff member asking whether the staffer had any derogatory information about the F.B.I. director. The attorney general wanted one negative article a day in the news media about Mr. Comey, according to a person with knowledge of the meeting.
Citat:
Mr. Trump spent the next weekend at his country club in Bedminster, N.J., where he watched a recording of Mr. Comey’s testimony, stewed about the F.B.I. director and discussed the possibility of dismissing him with his son-in-law, Jared Kushner, and his senior policy adviser, Stephen Miller. He had decided he would fire Mr. Comey, and asked Mr. Miller to help put together a letter the president intended to send to Mr. Comey.

In interviews with The Times, White House officials have said the letter contained no references to Russia or the F.B.I.’s investigation. According to two people who have read it, however, the letter’s first sentence said the Russia investigation had been “fabricated and politically motivated.”

On Monday, May 8, Mr. Trump met with Mr. Sessions and Mr. Rosenstein to discuss firing Mr. Comey, and Mr. Rosenstein agreed to write his own memo outlining why Mr. Comey should be fired. Before writing it, he took a copy of the letter that Mr. Trump and Mr. Miller had drafted during the weekend in Bedminster.
Citat:
Donald F. McGahn II, carried out the president’s orders and lobbied Mr. Sessions to remain in charge of the inquiry, according to two people with knowledge of the episode. Mr. McGahn was unsuccessful, and the president erupted in anger in front of numerous White House officials, saying he needed his attorney general to protect him.
...varför behöver gubben landets högste åklagare som barnvakt för att "skydda honom"? Och från vad?

Innan de gamla vanliga "fake news!!!!"-mupparna sätter igång att tjuta som stuckna grisar i tråden; AP bekräftar:
https://twitter.com/AP_Politics/status/949107525026304001
Citat:
BREAKING: AP source: Trump had top White House lawyer urge Attorney General Jeff Sessions to not recuse himself from Russia investigation
https://apnews.com/91d848f2f7764268a921def62d411d16

...jag börjar faktiskt undra hur mycket sparad dokumentation över samtal och gångna händelser vita husets personal har, eftersom hela den här affären är dömd att till slut explodera i ansiktet på dem och de vet att den högst ansvarigt skyldige är en vanelögnare som kommer göra allt vad han kan för att försöka skulden lägga på precis vem annan som helst?
Donald har bara två huvudsakliga driftsinstinkter: Att få vara i rampljusets centrum och att allting är någon annans fel!

The Stupid Watergate...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in