Citat:
Ursprungligen postat av
Caesare
Hirvi, vilka är dina fem/tio favoritlåtar med Guns? Jag har ej lyssnat på dem på ett antal år men på rak arm är mina:
Estranged (en av världens absolut bästa rocklåtar och otvivelaktigt min favorit bland Guns låtar).
November Rain
Yesterdays
Civil War
Don't Cry
Coma
Rocket-Queen (bäst på Appetite)
Nightrain
So Fine
Breakdown
Min favoritskiva är UYI II. Guns är bäst när de är lite episka.
Intressant fråga, är sen den dagen jag hörde den först väldigt svag för Sweet Child O' Mine. Den är liksom min ungdoms somrar, gå runt och käka glass och börja ta stapplande steg bort från att vara ett barn.
Håller nog UYI högre än appetite, jag tycker också om det storslagna episka.
Estranged/November Rain är väl dom 2 låtarna som sticker ut mest, som jag oftast återkommer till.
Covern på Aint it fun. Gillar även chinese faktiskt. I synnerhet titelspåret och Better.
Minns det som igår, jag var hos en polare, vi var kanske 14 år. Det hade läckt en 30 sekunder fil med namnet "Better Demo", som låter ungefär som låten är idag. Och den pågick ungefär 3 meningar in i versen. Jag minns hur jag mer eller mindre grät och lyssnade på repeat, Axl var tillbaka, det lät episkt.
Guns är nästan det enda av mina ungdomsband (Mötley, Children of bodom, Helloween, edguy, sabaton o.s.v) som fått stanna kvar när jag blivit pretentiös. Antar att Axl's ådra för den svulstiga arena-rocken gav dom en livslängd som är helt sjukt unik i deras genre.