Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-09-21, 12:44
  #37
Medlem
Testa Paydrive, har kört med dem ett år snart och sänkt försäkringen mycket. Läs mer på deras hemsida www.paydrive.se . Det var lite jobbigt i början när man inte kunde gasa på hela tiden men sen vänjer man sig och inser att man inte behöver köra som en snigel för att körs lagligt, kör bara normalt men inte som en idiot. Det är dessutom ingen bindningstid så helt klart värt att testa iallafall.
Citera
2017-09-21, 12:50
  #38
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Öh, man har det för att det bara kostar lite mer och då har man vagnskadeförsäkring vilket är den viktigaste delen av försäkringen?

Ehh? Det kostar väl sådär 25-100% mer med helförsäkring.

Sen som någon annan påtalat så är den skenförsäkrad så den hel försäkringen är strunt i ditt fall.

Sätt bilens värde i proportion till användning och premie priset och betala vad det kostar säger jag.
Finns ju försäkringar där du betalar endast när den körs etc, nån sorts dosa man installerar.

Hur kommer du upp i skadefria år när du på pappret inte kör? Då blir det ju billigare än din morsa förmodligen när du uppnår det.
Citera
2017-09-22, 11:23
  #39
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042

Hur kommer du upp i skadefria år när du på pappret inte kör? Då blir det ju billigare än din morsa förmodligen när du uppnår det.




Är bilen påställd är bilen påställd. Ju mindre bilen körs desto mindre skaderisk, måste vi vara överens om, eller?
Skulle inte förvåna mig om de gick på mätarställning o.s.v. heller.
Citera
2017-09-22, 12:07
  #40
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI



Är bilen påställd är bilen påställd. Ju mindre bilen körs desto mindre skaderisk, måste vi vara överens om, eller?
Skulle inte förvåna mig om de gick på mätarställning o.s.v. heller.

Jag menar, du kör en bil på någons annans försäkring, du är icke kund och kan inte ta del utav premier dvs prissänkningar, ponera att TS är 30 vintrar gammal, modern 60 vårar ung - det är bara nedförsbacke här, syn, reaktion mm spelar in.
Citera
2017-09-22, 12:10
  #41
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Jag menar, du kör en bil på någons annans försäkring, du är icke kund och kan inte ta del utav premier dvs prissänkningar, ponera att TS är 30 vintrar gammal, modern 60 vårar ung - det är bara nedförsbacke här, syn, reaktion mm spelar in.

Har svårt att tänka mig det utan faktisk dokumentation (syntest, olyckor p.g.a, annat). Nu vet vi att just TS kör som en idiot, men hade han inte gjort det kan jag tänka mig att bolaget ser hans morsa som en riktigt duktig försäkringstagare.

Ärligt talat citerade jag dig mest p.g.a. den fetmarkerade raden innan. För klockren för att förbises
Citera
2017-09-22, 12:47
  #42
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Har svårt att tänka mig det utan faktisk dokumentation (syntest, olyckor p.g.a, annat). Nu vet vi att just TS kör som en idiot, men hade han inte gjort det kan jag tänka mig att bolaget ser hans morsa som en riktigt duktig försäkringstagare.

Ärligt talat citerade jag dig mest p.g.a. den fetmarkerade raden innan. För klockren för att förbises


Om man kollar på utbetalda ersättningar i kronor så blir det tydligt att kvinnor över 40 kostar mer än gemene man, gör vad du vill med den informationen.

Man prissätter ifrån förutsättningarna faktiskt.
Citera
2017-09-26, 08:44
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordHoratioNelson
[/b]


!. Kolla med andra bolag. Jag sparade 2 500 kr i ett nafs på min SAAB Turbo.

2. Höj självrisken. Ju högre självrisk, desto lägre försäkringspremie. Bättre att "ta smällen" en gång vid eventuell krock än betala mycket år efter år efter....

Samma här. Min Saab Aero 2,3L's Turbo skulle kosta ca. 600:- månaden.
Kollade hos Länsförsäkringar och fick ner priset till dryga 235:- Har knappt haft körkortet i 1 år ännu.
Jag tror jag fick ett avdrag på 65:-/månaden eftersom jag redan har bostadsförsäkring hos dom. Detta är Halvförsäkring, men pris skillnaderna är mer eller mindre exakt detsamma i % om du skall ha helförsäkring. Du kan spara in kopiösa summor om du inte är lat och tar upp luren och ringer runt lite, eller bara gå in på deras hemsidor och skriver in reg nummret.

Att ställa bilen på någon annan kan jag förstå om du fortfarande pluggar på gymnasiet och inte har någon som helst inkomst förutom studiebidraget. Annars bör du inte ställa bilen på någon annan än dig själv, även om det kostar en hel del. Är försäkringen för dyr så köp en billigare/säkrare bil som inte orsakar en större del av olyckorna, typ BMW, Audi, osv. Bättre att jobba upp sin premie så tidigt som möjligt för att kunna äga nyare bilar när du börjat din karriär/yrkesliv, utan att försäkringarna dränerar ditt konto.
__________________
Senast redigerad av IronHobbit 2017-09-26 kl. 08:49.
Citera
2017-09-26, 21:44
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anndroow
Testa Paydrive, har kört med dem ett år snart och sänkt försäkringen mycket. Läs mer på deras hemsida www.paydrive.se . Det var lite jobbigt i början när man inte kunde gasa på hela tiden men sen vänjer man sig och inser att man inte behöver köra som en snigel för att körs lagligt, kör bara normalt men inte som en idiot. Det är dessutom ingen bindningstid så helt klart värt att testa iallafall.

Tack som fan min vän, visste inte om att detta bolag fanns då jag ringde upp de och vet du vad som hände. Jag fick en helförsäkring på bilen för endast 4720:- om året så jag skrev avtal direkt

Aldrig mer folksam då de är blåskonto fast att man har alla olika försäkringar hos de men inte mycket längre då jag ska byta redan i morgon men jag undrar hur i helvete kan det skilja så mycket som dubbla pris då folksam vill ha 8240:- om året mot bara 4720:-

Återigen tacksam för tipset
Citera
2017-09-26, 21:51
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Har svårt att tänka mig det utan faktisk dokumentation (syntest, olyckor p.g.a, annat). Nu vet vi att just TS kör som en idiot, men hade han inte gjort det kan jag tänka mig att bolaget ser hans morsa som en riktigt duktig försäkringstagare.

Ärligt talat citerade jag dig mest p.g.a. den fetmarkerade raden innan. För klockren för att förbises

Jag kör som Rally förare på arbetet "go kart oså" så jag kan garantera dig att jag kör bättre än ALLA som svarat mig i tråden fast att jag krocka en gång som ung pojke på 19årar men det var aldrig en krock med en annan bil utan jag körde in bilen med flit i ett träd bara för att få ut pengar istället för bilen då den börja ge mig huvudverk
Citera
2017-09-27, 00:58
  #46
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Jag kör som Rally förare på arbetet "go kart oså" så jag kan garantera dig att jag kör bättre än ALLA som svarat mig i tråden fast att jag krocka en gång som ung pojke på 19årar men det var aldrig en krock med en annan bil utan jag körde in bilen med flit i ett träd bara för att få ut pengar istället för bilen då den börja ge mig huvudverk

Det här inlägget bekräftar precis alla fördomar dina tidigare posts i ämnet givit.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback