Hej!
Jag har nu jobbat med dörrförsäljning i ca 1 år på 100% provis. Är rätt mätt, och har inte mkt motivation kvar även om det har varit ett jävligt roligt år. Har gjort bra ifrån mig, har gjort löner allt från 25-40 k. (brutto).
Nu funderar jag lite över mina alternativ då jag har sagt upp mig.
*B2B uppsökande försäljning. Hur är det? sitta vi en telefon och ringa massa fanstyg hela dagarna, hur är det? tröttnar man inte, ringa 200 samtal för att hitta en kund man åker ut till? Någon med erfarenhet av detta, samt i vilken bransch finns de pengar att hämta?
*Bilförsäljning. Har ett stort intresse av bilar, vart på en intervju på en bilfirma. Några tips där?
*Butik (telefoner). Har varit på intervju på ett av de större leverantörerna inom telefoni, hur är det att stå i en butik och höka hela dagarna?
hoppas på att hitta något som passar mig, samt att det är kul men där man ändå kan tjäna upp mot 50-100 k i månaden om man preseterar. Vad tror/tycker ni som jobbar inom sälj?
Bör även tillägga att jag har ADHD, så är jävligt driven, men med det kommer ju också att humöret går upp och ner.
Hur håller ni som jobbat med sälj länge upp motivationen att jaga, tar sig ur dippar osv som alla säljare har? alla tips är välkomna. förhoppningsvis kan detta bli någon form av sammlingstråd för alla som jobbar inom sälj / vill börja sälja.
MVH
LASSE
EDIT: kan även lägga till en fråga här för er som började med ''snabba sälj'' som jag har gjort. Är det frustrerande att gå från direktförsäljning till lite segare sälj processer eller är det skönare?