2017-09-11, 13:22
Medlem
God eftermiddag kära flashbackare!
Jag har nu insett att regn och blåst är det nya Sverige, vilka märken skall man då hänge sig till?
Snygga "casual" jackor typ Stone Island? Just SI jackor är snygga, men är de prisvärda?
CP Company har snygga, men klarar de regn som kommer vågrätt?
Min ide är helt enkelt att jag ska kunna vistas utomhus i riktigt horväder, hyfsat snygg, torr och varm utan att behöva ha en regnjacka med fleecetröja på mig.

Vilken höstjacka/märke skulle ni rekommendera om jag lägger ett tak på runt 3000-3500:-?
Jag är öppen för alla märken
Citera
2017-09-11, 13:24
Medlem
Canada Goose verkar vara väldigt populär ute i våra förorter
Citera
2017-09-11, 13:26
Medlem
herrstorks avatar
Kolla på seglarjackor.
Citera
2017-09-11, 13:32
Medlem
franges avatar
En vettig softshelljacka är nog att rekommendera, de flesta är både vind- och (någorlunda) regntäta, och fungerar även när det är 10-15 grader ute utan att du blir svettig, är det kallare så tar du en värmande tröja under.
Citera
2017-09-11, 14:14
Medlem
-Andreas-s avatar
Well, det beror på smak, osv osv.

Funkar som frange skrev kanon med HH jackor. HM jackor är mest 'håller en stund skräp från random asian 3rd world shit hole' icke kvalitet.

Europeisk tillverkade fodrade skinnjackor, fodrade trekvart skinnrockar eller annat snyggt, slittåligt, väderskyddande o lättskött material rekas.
Citera
2017-09-11, 14:23
Medlem
Jag kollar på sportsdirect.com just nu och de har ett par Helly Hansen som verkar shysta
Bland annat http://sv.sportsdirect.com/helly-hansen-ocean-jacket-mens-889041?colcode=88904108
Ocean Jacket, det låter ju bra haha fast jag hade hellre tagit en annan färg.
Solant har de en som heter också.
http://sv.sportsdirect.com/helly-hansen-solant-jacket-mens-442375?colcode=44237518

Hur är Helly Hansen överlag?
Jag köper typ ny jacka typ var 4-5 år..

På sidan så har de ett märke Karrimore som jag köpt på lite t-shirts och några kängor. De är ofta mycket billigare än andra märken, men är det någon som köpt deras jackor? Vad är det för kvalitet? De utgör sig för att vara ett hiking märke som jag förstått det som.
Vi handlar mycket till ungarna därifrån, det handlar alltså om småbarn som växer ur sina kläder på 6 månader så kvaliten där behöver inte vara så bra. Men ska jag köpa en jacka för 2500:- så vill jag ha vissa garantier.

Vilka sidor rekommenderar ni att kolla?
Edit: Jag vill inte ha dunjackor
Citera
2017-09-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
God eftermiddag kära flashbackare!
Jag har nu insett att regn och blåst är det nya Sverige, vilka märken skall man då hänge sig till?
Snygga "casual" jackor typ Stone Island? Just SI jackor är snygga, men är de prisvärda?
CP Company har snygga, men klarar de regn som kommer vågrätt?
Min ide är helt enkelt att jag ska kunna vistas utomhus i riktigt horväder, hyfsat snygg, torr och varm utan att behöva ha en regnjacka med fleecetröja på mig.

Vilken höstjacka/märke skulle ni rekommendera om jag lägger ett tak på runt 3000-3500:-?
Jag är öppen för alla märken
Fjällrävens grönlandsjacka är klassisk. Vill du inte frysa om röven så finns den som parka. Blir snyggare med åren och funkar att vaxa.
https://www.fjallraven.se/greenland-women-winter-jacket
Citera
2017-09-14, 09:34
Medlem
Sibyls avatar
Belstaff Roadmaster är det bästa köp du kan göra i jackväg.
Citera
2017-09-14, 09:54
Medlem
Barbour oljerock kan du titta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här