• 1
  • 2
2017-12-04, 21:58
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Nej, inte ett dugg. Varför skulle jag skämmas? Jag är utbildad i mitt drömyrke men det ger inte lika bra betalt som andra yrken, så att säga. Jag tycker dessutom om kläder. Har noll emot att min mamma pytsar över en tusenlapp då och då när hon ser att det börjar sjunka på mitt.

Ja om du envisas med att leva som ett barn kan du ju alltid ta ut kontanter och betala resan över disk på en resebyrå.
Citera
2017-12-04, 22:41
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Poängen är ju att jag, och andra som har detta slags konto, slipper be sina föräldrar om kontanter. Jag hade givetvis inte skaffat det som vuxen, men ser ingen anledning att avsluta det. Vad gör det mig om min mamma ser vad jag har kvar på mitt konto? Det är ju dessutom bara på ett av de hon ser. Jag har flera andra, införskaffade som vuxen, hon inte ser. På dessa konton som föräldrar öppnade tillsammans med barn, kan föräldern inte se vilka transaktioner som gjorts, bara innestående summa.
Eller är det själva grejen att det finns vuxna som får ekonomisk hjälp av sina föräldrar som gör dig upprörd? Jag är glad att jag kunde satsa på humaniora och slapp bli ekonom, jurist och läkare som mina vänner och bekanta. Om det gör att jag lever som ett barn, så visst. Skynda dig nu att läsa mitt svar innan mod raderar!

Dina påståenden här gör trådstarten totalt obegriplig. Särskilt detta om att du har andra konton att använda.

Jag förstår att du bär på något jobbigt. Men är sådana här trådar verkligen bästa sättet för dig att hantera dina problem?
Citera
2017-12-06, 08:19
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratoz
Dina påståenden här gör trådstarten totalt obegriplig. Särskilt detta om att du har andra konton att använda.

Jag förstår att du bär på något jobbigt. Men är sådana här trådar verkligen bästa sättet för dig att hantera dina problem?

Hål i huvet av mig. Det var inte TS jag citerade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in