2008-03-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medlemslista
Två fel är inte = ett rätt. Om det redan startas en massa korkade trådar, varför ska vi då "krydda" det med att starta en massa korkade omröstningar? Omröstningarna ska hållas på en acceptabel nivå och inte vara för många. På så sätt behåller vi intresset när vi väl ska rösta i någon omröstning

Så du tycker att man inte ska få starta sina egna trådar heller? Om inte, vad är skillnaden mellan att få starta trådar och pollar?

Stäng av dom som missbrukar systemet och har vinklade pollar. Man gör ju motsvarande med trådar.
Citera
2008-03-21, 18:47
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag tycker systemet fungerar bra som det gör idag, risken att det dyker upp extremt vinklade pollar som sedan kan ses som någon slags "sanning" i senare diskussioner är väldigt liten idag.
Vilket är bra.
Nu har du tänkt till, ser jag. Pollarna blir ju precis lika vinklade om man först måste passera ett filter med egen agenda, t.ex. du. Det är ju bara att läsa dina svar till johnny-62 för att inse att du kommer att använda minsta lilla teknikalitet för att stoppa vissa pollar som inte stämmer med din världsbild. Förstår du nu eller ska jag ta fram kladdkritorna?
Citera
2008-03-21, 19:04
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Har du blivit nekad att göra en poll när du skickat en begäran om att du vill ha in en poll i en tråd någon gång?
Några gånger.

Det var exempelvis meningen att den här tråden skulle vara en poll. Därmed inte sagt att jag blivit nekad alla gånger. Jag fick igenom tre omröstningar (1, 2, 3) men de gånger jag blev nekad (eller ignorerad) gjorde att jag tröttnade ganska snart. Kanske lika bra med tanke på hur tramsiga de jag fick igenom var.

Citera
2008-03-22, 12:47
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat.

//Mod
Citera
2008-03-23, 06:25
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Nu har du tänkt till, ser jag. Pollarna blir ju precis lika vinklade om man först måste passera ett filter med egen agenda, t.ex. du. Det är ju bara att läsa dina svar till johnny-62 för att inse att du kommer att använda minsta lilla teknikalitet för att stoppa vissa pollar som inte stämmer med din världsbild. Förstår du nu eller ska jag ta fram kladdkritorna?
Käften fitta!

Du har ingen aning om vad han snurrar om eller vad det hela handlar om, så truten för fan din jävla rättshaverist.

Men visst, så funkar det, en liten teknikalitet så blir det ingen poll...precis så...Kanske Johnny kan vara så god att precisera vilken poll han menar med alla alterativ?
Ifall inte han har gjort det för dig i ett pm kanske det är dags att knäppa ihop käftjäveln???
Citera
2008-03-23, 06:26
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Några gånger.

Det var exempelvis meningen att den här tråden skulle vara en poll. Därmed inte sagt att jag blivit nekad alla gånger. Jag fick igenom tre omröstningar (1, 2, 3) men de gånger jag blev nekad (eller ignorerad) gjorde att jag tröttnade ganska snart. Kanske lika bra med tanke på hur tramsiga de jag fick igenom var.

Buhuuu, Cry me a river..
Citera
2008-03-23, 15:27
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Käften fitta!

Du har ingen aning om vad han snurrar om eller vad det hela handlar om, så truten för fan din jävla rättshaverist.

Men visst, så funkar det, en liten teknikalitet så blir det ingen poll...precis så...Kanske Johnny kan vara så god att precisera vilken poll han menar med alla alterativ?
Ifall inte han har gjort det för dig i ett pm kanske det är dags att knäppa ihop käftjäveln???
Buhuuu, Cry me a river..
Citera
2008-03-23, 23:25
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag tycker inte att pollar har med diskussionsforum att göra.
Och om man nu ska ha det för att det anses tillföra något så borde de liksom RYS, passwords och andra avarter som inte är diskussion, ligga i ett eget pollforum. Då stör det inte resten av flashback och de som gillar pollar kan ha det samlat på ett ställe.

Jag skulle störa mig mycket på om det dök upp pollar överallt på flashback.
Citera
2008-03-25, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Så du tycker att man inte ska få starta sina egna trådar heller?
Det är klart att man ska få starta egna trådar
Citat:
Om inte, vad är skillnaden mellan att få starta trådar och pollar?
Hela FB bygger på att vi användare skapar trådar. Inga trådar - inget FB. Pollarna är endast till för att vid vissa tillfällen komplettera diskussionerna

FB är ett diskussionsforum, inget pollforum. Således bör pollarnas antal hållas på en acceptabel nivå. Jag har sagt det förut i ett inlägg, för många pollar riskerar att urholka intresset för pollarna. Vill du ha ett urholkat intresse för pollarna? Inte jag iallafall. När det väl kommer en poll som är intressant så vill man ju att medlemmarna ska rösta i denna och inte bara tänka som så: Ännu en poll. Den fjärde idag. Jag har inte lust att rösta
Senast redigerad av medlemslista 2008-03-25 kl. 14:41.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in