2006-04-24, 08:01
Medlem
bols avatar
Mycket bra serie, längesen jag läste den dock.
Lånade på biblioteket för en massa år sedan.
Skulle gärna köpa den om jag kom över hela..
Citera
2006-10-22, 17:02
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Lördagen den 11 november kl 16.00 kommer Peter Madsen till Serieteket i Kulturhuset, Stockholm, för att berätta om det nya Valhall-albumet Balladen om Balder - det trettonde albumet i serien och ursprungligen publicerat i Jyllands-Posten under hösten 2006, med manus av Henning Kure.

Serieteket presenterar besöket

Balladen om Balder på Peter Madsens hemsida

Recension i danska Seriejournalen
Citera
2006-10-22, 18:10
Medlem
Coolt, vore grymt och få en signerad kopia av honom.

Men det lär inte bli av...
Citera
2006-10-22, 18:55
Medlem
Tevildos avatar
Jag har 1 - 8 original, och 1 - 3 av den andra bearbetningn (som i mitt tycke är sämre)

Valhall är så jävla bra
Citera
2006-10-23, 10:40
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tevildo
Jag har 1 - 8 original, och 1 - 3 av den andra bearbetningn (som i mitt tycke är sämre)

Valhall är så jävla bra

Jag har hela serien och exemplaret som behandlar Tors brudfärd till utgårdsloke har en mycket snyggt tecknad Tor på insidan av omslaget med Mads signatur å allt. En raritet
Citera
2007-10-28, 14:29
Tecknad serie om Midgård.

När jag var liten så läste jag otroligt mycket tecknade serier på vårat lokala bibliotek. Där fanns det en serie som heter något i stil med "Sagor från Midgård" "Sagor från Valhall" eller liknande, det var en tecknad serie som handlade om olika berättelser från Midgård. Exempel på berättelser kan vara när Tor fick sin hammare, när Oden försökte uppvakta Freja etc etc.

Någon som känner igen serien och vet vad den heter samt vart man kan köpa böckerna?
Citera
2007-10-28, 14:48
Medlem
a4swes avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Valhall_(tecknad_serie)
Kanske?
Citera
2007-10-28, 14:52
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
När jag var liten så läste jag otroligt mycket tecknade serier på vårat lokala bibliotek. Där fanns det en serie som heter något i stil med "Sagor från Midgård" "Sagor från Valhall" eller liknande, det var en tecknad serie som handlade om olika berättelser från Midgård. Exempel på berättelser kan vara när Tor fick sin hammare, när Oden försökte uppvakta Freja etc etc.

Någon som känner igen serien och vet vad den heter samt vart man kan köpa böckerna?

Du tänker på Valhall av dansken Peder Madsen. Finns att köpa på välsorterade antikvariat och serieaffärer såklart.

Mer info hittar du här: http://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Valhall
På sajten finns flera länkar också, bl a till tecknarens officiella hemsida samt förlaget som ger ut Valhall i Sverige.

Valhall är för övrigt en riktigt bra serie tycker jag, synd att den inte alls har fått något av det erkännande som Asterix och Lucky Luke fått i Sverige.

EDIT: Inte snabb nog där, men nåja...
Citera
2007-10-28, 14:58
Medlem
a4swes avatar
Citat:
EDIT: Inte snabb nog där, men nåja...

Men ett inlägg av högre kvalité så det går jämt ut-
Citera
2007-10-28, 15:45
Precis den serie jag letade efter, tack så himla mycket. Nu ska jag bara hitta ett ställe där jag kan köpa böckerna och sen ska jag njuta .
Citera
2007-10-28, 15:58
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Men ett inlägg av högre kvalité så det går jämt ut-

Då säger vi så!
Citera
2007-10-28, 21:59
Medlem
Svedjebondes avatar
Älskar denna serie. Har alla hittills utkomna album å väntar med spänning på nästa...
Oh, den här länken måste ju vara med i tråden förstås:
http://www1.jp.dk/valhalla/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in