2006-01-11, 07:19
Medlem
Kumpanens avatar
Nån som har några erfarenheter av kombon?

vi säger 250mg+ Tramadol, lite alvedon och väldigt massa sprit.
Citera
2006-01-11, 14:52
Medlem
Kumpanens avatar
Ingen?
Citera
2006-01-11, 14:55
Medlem
TomiXs avatar
Jag har använt mig utav 500mg+ mängder tramadol när jag druckit mig berusad (runt 6-8 starköl, eller 4dl vodka tex), det som händer är att fyllan tar över opiatruset, helt okej kombo när måttliga mängder alkohol är inblandat.

Betänk att man aldrig bör blanda opiater och alkohol, för mig går det på tramadol, men för andra kanske det blir problem. Så ta det försiktigt.
Citera
2006-01-11, 15:00
Medlem
Kumpanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomiX
Jag har använt mig utav 500mg+ mängder tramadol när jag druckit mig berusad (runt 6-8 starköl, eller 4dl vodka tex), det som händer är att fyllan tar över opiatruset, helt okej kombo när måttliga mängder alkohol är inblandat.

Betänk att man aldrig bör blanda opiater och alkohol, för mig går det på tramadol, men för andra kanske det blir problem. Så ta det försiktigt.

Okej, tack.
Citera
2006-01-11, 16:22
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Jag tycker man:
1. Ser ovanligt suddigt när fyllan börjat sätta i.
2. Vinglar fram ovanligt mycket, och är medveten om det
3. Har nära till spyan
4. En härligt pundig blick i ögonen kan infinna sig.
Däremot infinner sig inte alls andingsbesvär / tung andning som på andra opiater när man fått i sig lite. Iaf inte för mig.
Citera
2006-01-14, 10:58
Medlem
MushIMushIs avatar
Jag har gjort detta vid ett tillfälle.
Ca 500mg tramadol och typ 10 stark öl.
Det är antagligen inte speciellt nyttigt, men dog gjorde jag ju inte...men det kanske är dumt att riskera?
Den kvällen somnade jag i en soffa ganska snabbt, så jag tycker att alkoholen förstör tramadol känslan.
Så gå nu inte och förstör dina fina piller med sprit!
Citera
2006-01-14, 15:35
Medlem
Man blir rätt sänkt. Tänker inte så mycket..rätt hjärndöd och obekymrad faktiskt. Bra kombo om man är nere och vill slippa tänka på vad man nu tänker på för en kväll.
Citera
2006-01-14, 15:40
Medlem
Kwik-E-Marts avatar
passar att sitta och smutta på en riktigt kall öl eller två till tramadol, men mer tycker jag.
Citera
2006-01-14, 15:49
Medlem
azwethinkweizs avatar
Har druckit tillsammans med tramadol i kroppen ett antal gånger, och det händer inget speciellt tycker jag. Som TomiX sa så tar fyllan över tillslut. Spar tramadolen till dagen efter istället. Den bästa medicinen mot bakfylla
Citera
2006-01-15, 08:08
Medlem
Lost dreamers avatar
tja..några öl till är gott; inte mera, då sabbar man bara; som så ofta med blandningar.
ps, tradda lugnt, det är inte så kul o sluta.ds
Citera
2006-01-16, 04:09
Medlem
easyposters avatar
Själv kan jag inte alls kombinera tramadol med alkohol, blir helt sänkt börjar må illa och får yrselkänningar redan efter 3-4 öl. Kan faktiskt inte dricka alkohol 2-3 dagar efter senaste pillrerna då jag inte orkar vara bland folk utan bara blir trött och måste gå hem och lägga mig. I början var det inte så här men med tiden så har det bara blivit mer biverkningar av kominationen alkohol-tramadol.
Citera
2006-01-26, 17:16
Medlem
Bullsquids avatar
drack en gång efter ett tramadolrus
vad som hände var att det orsakade extremt illamående
spydde över 10 ggr sen va vi tvugna att gå från krogen för jag kunde inte ens hålla huvet uppe... alkohol + opiater är en DÅLIG mix
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in