Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-09, 19:05
  #1
Medlem
Står misstänkt för penningtvättsbrott.

Precis haft övervakning av frivården ett år, som ej slutförts. Varit på 2 möten, hamnat mellan stolarna sen dess.

Summan uppgår till 100.000:- cirka.

Står på kallelsen till rättegången att man kan hämtas av polis eller 4000kr i vite? Vad kan ske? Blir man efterlyst? Kan min familj få problem? Sambo+dotter, är skriven på den adressen men uppehåller mig inte där. Ingen lust att dra till rättegången alls, ser inte vitsen. Tror jag kan få 1-2 år för detta. Är MÅNGA insättningar ifrån blåsningar och annat. Är inte ensam i detta men just de som skett på mitt konto står jag så klart till svars för. Vad tror ni?
Citera
2017-09-09, 19:12
  #2
Medlem
Polisen kommer för att hämta dig och du får betala vite som dubblas, tredubblas osv. om du uteblir.
Varför utsätta din dotter och sambo för poliser som kommer och letar efter dig?
Det är de som får ta konsekvenserna av ditt agerande. Ta ansvar för det du gjort, för din dotters skull.
__________________
Senast redigerad av DisaUlv 2017-09-09 kl. 19:18.
Citera
2017-09-09, 19:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabooooo
Står misstänkt för penningtvättsbrott.

Precis haft övervakning av frivården ett år, som ej slutförts. Varit på 2 möten, hamnat mellan stolarna sen dess.

Summan uppgår till 100.000:- cirka.

Står på kallelsen till rättegången att man kan hämtas av polis eller 4000kr i vite? Vad kan ske? Blir man efterlyst? Kan min familj få problem? Sambo+dotter, är skriven på den adressen men uppehåller mig inte där. Ingen lust att dra till rättegången alls, ser inte vitsen. Tror jag kan få 1-2 år för detta. Är MÅNGA insättningar ifrån blåsningar och annat. Är inte ensam i detta men just de som skett på mitt konto står jag så klart till svars för. Vad tror ni?

Dyker du inte upp kan du bli hämtad av polisen och får betala vite (böter). Om du tror att du kommer undan en rättegång har du fel.

Dags att ta sitt straff.
Citera
2017-09-09, 19:21
  #4
Medlem
Jo jag vet, men frågan var vilket av de blir? Kommer rätten fatta beslut utan min närvaro?
Citera
2017-09-09, 19:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabooooo
Jo jag vet, men frågan var vilket av de blir? Kommer rätten fatta beslut utan min närvaro?

Beror på och inget någon på fb kan svara på.

De kommer skjuta fram den någon månad med största sannolikhet och till nästa rättegång riskerar du att bli häktad innan.
Citera
2017-09-09, 20:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Beror på och inget någon på fb kan svara på.

De kommer skjuta fram den någon månad med största sannolikhet och till nästa rättegång riskerar du att bli häktad innan.


Okok, Fyfan. Hatar sånt här
Citera
2017-09-09, 20:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabooooo
Okok, Fyfan. Hatar sånt här

Ett tips är ju att avstå från att begå brott då.

Ta ditt ansvar nu och se till att inte hamna i den situationen igen.
Citera
2017-09-09, 20:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Ett tips är ju att avstå från att begå brott då.

Ta ditt ansvar nu och se till att inte hamna i den situationen igen.


Ah, men är så mycket bakom allt du vet.
Citera
2017-09-09, 20:46
  #9
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Du kommer nog att bli efterlyst om du uteblir, har du pengar och möjlighet kan du ju dra utomlands och undanhålla dig tills det blir preskriberat, men dom brukar ju vara duktiga på att skicka ut europeiska arresteringsorder, så du får isåfall dra till ett land långt borta, förslagsvis ett land utan utlämningsavtal med Sverige?
Citera
2017-09-09, 20:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabooooo
Ah, men är så mycket bakom allt du vet.
Nja, det är extremt lätt att låta bli att begå brott. Visst att man kan begå misstag men då får du väl för helvete ta ditt ansvar och åka till tingsrätten om du blir åtalad för det.

Du kommer att få betala vite, alla andras kostnader, och till slut blir du hämtad till rättegången.
Citera
2017-09-09, 21:33
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Dyker du inte upp kan du bli hämtad av polisen och får betala vite (böter). Om du tror att du kommer undan en rättegång har du fel.

Dags att ta sitt straff.

Vite utdöms om den som är kallad uteblir, detta är INTE böter. Om de anser att målet kan avgöras utan den tilltalades närvaro så sker detta, i annat fall kommer hämtning att ske med polisen hjälp. Om det sker flera dagar innan rättegången så får den inhämtade givetvis inte lämna innan dess.
Citera
2017-09-09, 23:31
  #12
Medlem
Polishämtning kan ske, samt att du även riskerar att begäras häktning. Vite får du.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback