2017-09-09, 10:03
Medlem
Ni vet dom pulver som finns vid chipsen, för chipsen. Använder ni gräddfil eller filmjölk?
Gräddfil verkar ha för mycket fett (kalorier), och kanske inte är lika hälsosamt.
Vissa kanske använder yoghurt med?

Vilka kombination funkar, och vilka är bäst? Samt hur mycket ska man använda? Ska man också blanda in vatten?

Chipsen kommer bli "Sourcream & Sweet Chili Chips". Mina favoriter för tillfället.
Citera
2017-09-09, 10:10
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Jag tycker Coops egna filmjölk är riktigt krämig och passar bra som alternativ till gräddfil. Arlas filmjölk tycker jag är betydligt blaskigare och lämpar sig inte lika bra.
Citera
2017-09-09, 10:14
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Jadu. Käkar du chips till tror jag de 60-90 kcal per 100g du kan tjäna på dippen är skit samma.
Citera
2017-09-09, 10:39
Medlem
AX64s avatar
Prova med kvarg om du vill slippa kalorier.
Citera
2017-09-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Jadu. Käkar du chips till tror jag de 60-90 kcal per 100g du kan tjäna på dippen är skit samma.

Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
du ska käka chips med dipp och det enda du tänker på är vilken som är mest hälsosam? är du dum eller spelar du dum?

Nu tar jag den på google, den bör vara genomsnittlig.

193kcal per 100g, som är 1dl. Oftast köper man 3-5dl. Alltså blir det 579-965kcal.

100g har 20g fett varav 12mättatfett(som är bevisad skapar hjärtsjukdomar, fast det behöver vi inte prata om här).

Klart om man äter chips så är man inte så hälsosam, men då behöver man inte vara så "dum" som CommonSense skriver. Man kan också äta grönsaker med dippen.

Filmjölk har 60kcal per 100g. För 3-5dl blir det 180-300kcal. Fast då äter man mer, men hur mycket mer? 1L blir då 600kcal, om man känner för att äta hela, men då kanske smaken blir mycket mindre.

Här är vi för att diskutera detta. Vet inte vad ni 2 pratar om.

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Jag tycker Coops egna filmjölk är riktigt krämig och passar bra som alternativ till gräddfil. Arlas filmjölk tycker jag är betydligt blaskigare och lämpar sig inte lika bra.

Okej tack, får forska om det. Kanske cyklar dit om den är bra.
Citera
2017-09-09, 14:03
Bannlyst
Nu äter jag väldigt sällan dipp men när jag gör det så ska det givetvis vara gräddfil i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in