Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-08, 15:07
  #1
Medlem
Tjena! Livsviktig situation!!

Jag har en fråga till er som kanske har råkat ut för samma faror eller erfarna doktorer som känner igen problemet.

För drygt ett två år sedan hamna jag i ett slagsmål och konsekvent nog fick jag ett armbågsslag mot tinningen. Eller vet inte om jag kan säga tinningen precis, men definitivt sidan om ögat. Dagen efter fick jag åka till sjukhuset för röntgen, men de tydligen hittade ingenting då. Men dom bad mig att komma tillbaka om problemet kvarstår fortfarande. Det har gått ett två år nu och problemet finns fortfarande kvar, men jag är rädd att om dom inte hittar nått igen så kommer det betyda att jag måste leva med det här problemet tills jag dör.

Sedan dess har jag haft problem. Jag ser för de första vita genomskinliga moln som försvinner och kommer upp igen i mitt synfält. Samma sak med svarta flugor som försvinner/kommer upp i synfältet, men i nätet hittar jag att det kallas för grumlingar. Men dom har blivit större och fler. Jag gick till både ögondoktorer och doktorer för råd och examination men dom hitta inga problem. Detta var såklart två år sedan. Varför jag gick till ögondoktorer är för att i nätet hittat jag att det kanske beror på glaskroppsavlossning. Men jag har aldrig haft de här problemen innan bråket och jag är inte gammal nog för att grumlingar ska hända nu. Jag är 22 år. Ibland är det svårt att fokusera ögat. Jag kan till exempel inte stirra när jag läser för då upplever jag att bokstäver börja flyta och rör på sig.

Känner ni igen något av det jag beskriver? Vad kan jag göra? Kommer doktorer hjälpa mig med något? I sådana fall, kommer ögondoktor eller vanlig doktor hjälpa mig? Vad ska jag be dom att göra? Vad är det för problem jag har? Jag kommer såklart åka för att röntga mig men hänger mitt sista hopp på er medborgare eller doktorer som kollar här i flashback.

Om ni behöver mer info skriv gärna. Tack på förhand!
__________________
Senast redigerad av Bgentleification1 2017-09-08 kl. 15:12.
Citera
2017-09-08, 15:54
  #2
Medlem
ascHacks avatar
Har något liknande.

En liten svart grumlig prick som blir väldigt påtaglig mot vit/ljus bakgrund. Har haft det i 5 månader nu och läser på google att man "vänjer" sig, det är inte en möjlighet för mig kan jag säga. Extremt störigt när jag läser eller fokuserar. Tror den uppkom efter en inflammation i ögat eller dåligt skötta linser.

Ingen aning om vad det kan vara, antar att jag håller på att bli blind eller något vilket är i linje med ens sedvanliga otur.
Citera
2017-09-08, 17:47
  #3
Medlem
AX64s avatar
Prova dricka mer vatten. Du ska dricka runt 2 liter per dag eller ännu mer om du tränar. Det grumliga är skem i ögat och blir bättre om du dricker tillräckligt.
Citera
2017-09-09, 19:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Har något liknande.

En liten svart grumlig prick som blir väldigt påtaglig mot vit/ljus bakgrund. Har haft det i 5 månader nu och läser på google att man "vänjer" sig, det är inte en möjlighet för mig kan jag säga. Extremt störigt när jag läser eller fokuserar. Tror den uppkom efter en inflammation i ögat eller dåligt skötta linser.

Ingen aning om vad det kan vara, antar att jag håller på att bli blind eller något vilket är i linje med ens sedvanliga otur.

Det jag ser är större än en prick, folk beskriver det som en "fluga" fast det ser ut som ett stort svart streck i mitt synfält och dom brukar vara flera också.

Och det är precis det jag är orolig över, att problemet blir värre och jag hinner bli blind. Naivt att säga men men trodde att vi levde i en guld värld men bästa teknologin och medicinsk hjälp, men tydligen inte. Doktorer där jag bor är som strumpor.
__________________
Senast redigerad av Bgentleification1 2017-09-09 kl. 19:59.
Citera
2017-09-09, 19:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Prova dricka mer vatten. Du ska dricka runt 2 liter per dag eller ännu mer om du tränar. Det grumliga är skem i ögat och blir bättre om du dricker tillräckligt.

Det gör jag, jag har tränat för trott att det kanske går bort men det funkar inte. Har testat allt från himmel till jord. Ska nog bara gå på röntgen och cross my fingers :/
Citera
2017-09-09, 20:46
  #6
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bgentleification1
Det gör jag, jag har tränat för trott att det kanske går bort men det funkar inte. Har testat allt från himmel till jord. Ska nog bara gå på röntgen och cross my fingers :/

Drick mer. Kolla så du får i dig allt du behöver, framför allt B12.
Citera
2017-09-10, 13:01
  #7
Medlem
Låter som en vanlig glaskroppsavlossning, inget att oroa sig över. Tror inte ens det har med att du fick spö att göra.
Citera
2017-09-10, 15:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Låter som en vanlig glaskroppsavlossning, inget att oroa sig över. Tror inte ens det har med att du fick spö att göra.

Vad gör man då? Jag är 100% övertygad att de var de, för jag har aldrig haft dom här problemen innan bråket. Har du vart med om det? Vad fick du göra? Och varför säger du att jag inte ska oroa mig över de, det har vart så nu i 2 år för mig.
Citera
2017-09-10, 15:34
  #9
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bgentleification1
Men dom bad mig att komma tillbaka om problemet kvarstår fortfarande. Det har gått ett två år nu och problemet finns fortfarande kvar,
Har du alltså väntat i två år trots att de uppmanade dig att komma tillbaka om problemet inte försvann?
Citera
2017-09-10, 17:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bgentleification1
Vad gör man då? Jag är 100% övertygad att de var de, för jag har aldrig haft dom här problemen innan bråket. Har du vart med om det? Vad fick du göra? Och varför säger du att jag inte ska oroa mig över de, det har vart så nu i 2 år för mig.

Det är rätt att man minns fel med såna saker, det kan ha varit så att misshandeln fick dig att börja leta mer symptom och då upptäckte du glaskroppsavlossningen som du kanske hade haft sen tidigare men inte tänkt på.
Jag har det själv och har haft i många år, det är faktiskt ganska vanligt att man har det i olika grader. Dom flesta har något.
Det finns inte så mycket att göra åt det, man vänjer sig, Man kan operera bort det men det är inget som görs normalt. Det är som sagt inget farligt, det blir inte värre och inget annat händer. Jag brukar väldigt sällan märka av mina.
Citera
2017-09-10, 19:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det är rätt att man minns fel med såna saker, det kan ha varit så att misshandeln fick dig att börja leta mer symptom och då upptäckte du glaskroppsavlossningen som du kanske hade haft sen tidigare men inte tänkt på.
Jag har det själv och har haft i många år, det är faktiskt ganska vanligt att man har det i olika grader. Dom flesta har något.
Det finns inte så mycket att göra åt det, man vänjer sig, Man kan operera bort det men det är inget som görs normalt. Det är som sagt inget farligt, det blir inte värre och inget annat händer. Jag brukar väldigt sällan märka av mina.

Nej jag har aldrig haft det tidigare. Jag tror jag skulle märka de symptom jag har nu ifall jag hade det då. Grumlingar kan jag leva med, nästan alla har det i olika grader. Men speciellt de genomskinliga molnen har jag har aldrig sett tidigare och de är så stora att jag skulle pissat av rädsla om det hände i mina tidigare år. Och att bokstäver rör sig och börja flyta är något jag har aldrig haft förut eller känner till. Har du sådana symptomer? Gick du till doktorn när du fick det? Och hur fick du det? Som sagt fick ett armbågsslag mot ögat och det var jävligt hårt.
Citera
2017-09-10, 19:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Har du alltså väntat i två år trots att de uppmanade dig att komma tillbaka om problemet inte försvann?


Efter att jag dels besökte flera ögondoktorer som inte hitta något och dels röntga mig så trodde jag att det skulle läka sig med tiden. Eller så jag tänkte i alla fall, hade mycket att göra också så hade inget val än att glömma bort om det för annars skulle allt skita sig i mitt liv. Vilket det på ett sätt gjorde och nu är jag här. Nu är jag bara rädd över om det inte hittar nått igen. Jag har betalat så jävla mycket pengar för att bara fått ett "nej, det finns inget" svar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback