2017-09-08, 06:41
Medlem
Skorpion76s avatar
Vad händer med gotmail.com efter uppköpet? Kommer domänen att finnas kvar som en domän som erbjuder gratis e-mail? Jag har hört att gotmail ska köpas upp av hotmail. Stämmer det och vad händer i så fall med namnet gotmail?

Som ni vet finns det ett helt gäng olika mejladresser eller rättare sagt domäner där man kan registrera en gratis mejladress. Det är bara att välja och vraka och få en högst personlig mejladress för den som vill. Just nu har jag en gmail (Googles mejltjänst) och den fungerar bra. Det är ganska många som använder tjänsten och den har till och med gått om hotmail i popularitet. Jag hsde en hotmail först, men den hackades och därför började jag använda gmail, men sedan började jag kolla upp olika gamla domäner och då visade det sig att en domän som jag har tyckt bra om har varit Gotmail. När jag kollade upp domänen visade det sig att den står till försäljning och om jag har fattat det rätt är det hotmail som har köpt domänen. Det tycker jag är synd eftersom jag tycker att det skulle vara fräckt att ha en mejladress som heter username@gotmail.com.

Jag undrar om jag uppfattade allting rätt när jag läste att webbmail tjänsten Gotmail har köpts upp av hotmail och det innebär att den inte kommer att finnas kvar under namnet gotmail? Det tycker jag är synd eftersom det hade varit spännande att ha en mejladress som heter username@gotmail.com.
Senast redigerad av Skorpion76 2017-09-08 kl. 06:44.
Citera
2017-09-08, 07:12
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpion76
Vad händer med gotmail.com efter uppköpet? Kommer domänen att finnas kvar som en domän som erbjuder gratis e-mail? Jag har hört att gotmail ska köpas upp av hotmail. Stämmer det och vad händer i så fall med namnet gotmail?
Vilket uppköp?

Visste inte ens om att det fanns en sådan, surfar man in på adressen nu verkar den ju vara parkerad nånstans.

Var har du hört att MS skulle köpa skräpet?
Citera
2017-09-08, 13:20
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vilket uppköp?
Visste inte ens om att det fanns en sådan, surfar man in på adressen nu verkar den ju vara parkerad nånstans.
Var har du hört att MS skulle köpa skräpet?
Den är parkerad till försäljning oxh den som vill köpa domänen får lägga ett bud på den. Jag ärr intresserad av en emiladress med domä'nnannet gotmail, men för att få det måste jag köpa hela domänen.
Citera
2017-09-08, 17:15
Medlem
Protons avatar
Citat:
Den är parkerad till försäljning oxh den som vill köpa domänen får lägga ett bud på den. Jag ärr intresserad av en emiladress med domä'nnannet gotmail, men för att få det måste jag köpa hela domänen.
Ok, köp den då?
Citera
2017-09-09, 07:20
Medlem
Skorpion76s avatar
Det hade jag hemskt gärna gjort, men antagligen är den rejält dyr och jag kan inte betala via nätet heller.
Citera
2017-09-09, 21:30
Medlem
Protons avatar
Citat:
Det hade jag hemskt gärna gjort, men antagligen är den rejält dyr och jag kan inte betala via nätet heller.
Ok, då blir det ingen sådan mail för dig.

Väldigt enkelt.
Citera
2017-09-10, 05:57
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Ok, då blir det ingen sådan mail för dig.

Väldigt enkelt.
Jo, men samtidigt är det väldigt tråkigt.
Citera
2017-09-10, 07:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad är själva diskussionen? Att domänen kostar? Hur mycket ligger priset på? Eller vill du beklagar att ett känt produktmärke kosta en slant? Eller varför kan du inte betala över nätet?
Citera
2017-09-10, 21:45
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad är själva diskussionen? Att domänen kostar? Hur mycket ligger priset på? Eller vill du beklagar att ett känt produktmärke kosta en slant? Eller varför kan du inte betala över nätet?
Förstår inte heller ärligt talat.
Citera
2017-09-13, 06:54
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om jag skulle köpa hela domänen gotmail skulle det säkert gå på flera miljoner och jag är inte intresserad av att köpa en hel domän. Jag vill bara kunna ha en gratis e-post med domännamnet gotmail, men eftersom dom'nn är till salu måste jag alltså köpa hela domänen. Det är som sagt var rejält dyrt och jag kan inte betala över internet på grund av att jag inte får använda betaltjänster som kreditkort eller internetbank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in