2017-09-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
De har inte "hängt ut" hans adress. Däremot verkar det som om hans adress är känd av Aftonbladets journalister och då är det förstås inte osannolikt att deras kompisar i extremvänstern också känner till den. Jag är dock fortsatt skeptisk på grund av de övriga skäl jag nyss angav.

Jag tycker också att tilltaget att skriva "ryska svin" på en av stenarna ger ett märkligt intryck. Det framstår som mer sannolikt att en ryss som vill framställa sig som offer för "rasism" skriver så än att en aktivist inom den svenska extremvänstern skulle göra det. Anspelningen på Putilovs etniska ursprung på den ena stenen i kombination med rasistanklagelsen på den andra känns också lite för dum för att vara sann.
Det finns ju "god" och "dålig" rasism enligt flertalet vänstermänniskor. Ryssland och den genomsnittlige ryssen står väl vidare inte i särskild god dager hos vänstern heller, med tanke på deras inställning mot HBTQ-folk.
Citera
2017-09-07, 13:47
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Jag tycker också att tilltaget att skriva "ryska svin" på en av stenarna ger ett märkligt intryck. Det framstår som mer sannolikt att en ryss som vill framställa sig som offer för "rasism" skriver så än att en aktivist inom den svenska extremvänstern skulle göra det. Anspelningen på Putilovs etniska ursprung på den ena stenen i kombination med rasistanklagelsen på den andra känns också lite för dum för att vara sann.

Ptja - till och med Hanif Bali har ju gång blivit utsatt för direkt rasistiska angrepp (skäggbarn husneger, åk hem! osv) utav De Goda Antirasisterna™ - efter att han kritiserat och ifrågasatt de afghanska gatu"barnens" olagliga demonstration på Medborgarplatsen, så...
Senast redigerad av frange 2017-09-07 kl. 13:49.
Citera
2017-09-07, 14:12
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Egor Putilov lika med Fake News
Har du några exempel på det?
Citera
2017-09-07, 14:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur skulle en med svenska som modersmål formulera sig och gärna med motivering tack!

Tycker ryssjävel ligger närmare till hands eller om man prompt vill ha med "svin"...ryss-svin, alt. ryssvin.

Jämför:

"kommunistsvin" 7 257 träffar på google
"kommunistiska svin" 58 träffar på Google (och då handlar det oftast om att man talar om kommunister, typ:

"Så viktiga är kvinnorna för dessa kommunistiska svin!"
"Så du menar att det är köttätare som släpper ut minkar? Själv har jag inga fördomar då jag vet att alla veganer är kommunistiska svin."

"nazisvin": 14 000 träffar
"nazistsvin": 2 360 träffar
"nazistiska svin": 59 träffar

"rasistsvin": 3 570 träffar
"rasistiska svin": 660 träffar (återigen handlar det då mest att man talar om dessa personer)

Har man svenska som modersmål skulle jag säga att det är det vanligaste sättet uttrycka invektiv på är enligt ovanstående model, och då att säga "ryssvin", snarare än "ryska svin".
Senast redigerad av Troian 2017-09-07 kl. 14:21.
Citera
2017-09-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tycker ryssjävel ligger närmare till hands eller om man prompt vill ha med "svin"...ryss-svin, alt. ryssvin.

Jämför:

"kommunistiska svin" 58 träffar på Google (och då handlar det oftast om att man talar om kommunister, typ:

"Så du menar att det är köttätare som släpper ut minkar? Själv har jag inga fördomar då jag vet att alla veganer är kommunistiska svin."

"rasistiska svin": 660 träffar (återigen handlar det då mest att man talar om dessa personer)

Har man svenska som modersmål skulle jag säga att det är det vanligaste sättet uttrycka invektiv på är enligt ovanstående model, och då att säga "ryssvin", snarare än "ryska svin".

Varför kollar du då inte "ryska svin" och jämför med "ryss svin"? Kan det vara för att "ryska svin" ger fler träffar och det därmed inte hade stött din linje? Känns som ett lite ohederligt sätt att debattera på.
Citera
2017-09-07, 14:40
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Man kan ju bara gissa. Känns ju fullt realistiskt att han gjort det själv, samtidigt som han ju också har fiender som kan vilja skrämma honom. Knappast troligt något organiserat dock.

"RYSKA SVIN" tror jag inte en person som har svenska som modersmål skulle formulera sig.

Citat:

Jämför:

Att du ids fabulera om så svaga "bevis".
Ryssvin?? Smakar det gott på din tunga?
Är det rött månne? ;-)

Putinlakej tycker jag AFAiterna skulle använda istället!
Även de med annat än svenska som modersmål.
Citera
2017-09-07, 14:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Varför kollar du då inte "ryska svin" och jämför med "ryss svin"? Kan det vara för att "ryska svin" ger fler träffar och det därmed inte hade stött din linje? Känns som ett lite ohederligt sätt att debattera på.

De flesta artiklar om "ryska svin" handlar om grisar från Ryssland. Man kan också google på "ryssvin" och då får man ganska många träffar på vin från Ryssland. Inget av det verkar särskilt vanligt, kanske för att "ryss-svin" i skriven text är lite obehändigt – vare sig "rysssvin", "ryss-svin" eller "ryssvin" blir riktigt bra.

Däremot "ryssjävel" ger 3 510 träffar. "Ryska jävel" ger 51.
Senast redigerad av Troian 2017-09-07 kl. 14:49.
Citera
2017-09-07, 14:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Att du ids fabulera om så svaga "bevis".
Ryssvin?? Smakar det gott på din tunga?
Är det rött månne? ;-)

Putinlakej tycker jag AFAiterna skulle använda istället!
Även de med annat än svenska som modersmål.

Det är inte något bevis. Jag bara säger att "ryska svin" (eller "turkiska svin", "afghanska svin", "amerikanska svin"...) inte är ett vanligt invektiv om man har svenska som modersmål, och mottagaren är "svinet" i fråga. (Till skillnad från om man pratar om dessa svin.)

Men även om jag har rätt i det, så visar det ju bara att den som har skrivit på stenen troligen inte har svenska som modersmål, behöver inte vara Putilov själv. Putilov har antagligen fiender i Sverige som inte har svenska som modersmål.
Citera
2017-09-07, 15:02
Medlem
Wajis avatar
http://www.norrteljetidning.se/blaljus/egor-putilov-har-anmalt-stenkastning-mot-sitt-hem-norrtaljepolisen-utreder

Knappast någon bluff.
Citera
2017-09-07, 15:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
http://www.norrteljetidning.se/blaljus/egor-putilov-har-anmalt-stenkastning-mot-sitt-hem-norrtaljepolisen-utreder

Knappast någon bluff.

Just den artikeln bevisar ju iofs inget. Men det är bra att polisen utreder det.
Citera
2017-09-07, 15:07
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Just den artikeln bevisar ju iofs inget. Men det är bra att polisen utreder det.

Där har du en poäng. Men jag skulle vilja påstå att trovärdigheten i det hela. Polisen ska utreda sånt här.
Citera
2017-09-07, 15:39
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Tror inte det är en bluff. Vänstern har ju tidigare gillat och tagit emot bjudresor och pengastöd från Ryssland men använder ju nu förtiden Putin och Ryssland som avskräckande exempel så det är nog möjligt iallafall har någon attackerat honom utifrån hans roll som journalist och opinionsbildare i vilket fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in