2017-09-07, 10:41
Medlem
Har funderat på att låna under bordet då jag blivit nekad överallt. Problemet är att många lånar inte ut mindre summor på typ t ex 10.000 utan vill låna ut minst 50.000 för att sedan kräva det dubbla vilket jag inte vill. Är medveten om risker gällande såna typer av summor och vill inte och behöver inte så mycket.
Frågan är vart hittar man såna typer som lånar ut småsummor? (vet att ränta är hög)
*behöver ingen moralpredikan, tack.
Citera
2017-09-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameMadame
Har funderat på att låna under bordet då jag blivit nekad överallt. Problemet är att många lånar inte ut mindre summor på typ t ex 10.000 utan vill låna ut minst 50.000 för att sedan kräva det dubbla vilket jag inte vill. Är medveten om risker gällande såna typer av summor och vill inte och behöver inte så mycket.
Frågan är vart hittar man såna typer som lånar ut småsummor? (vet att ränta är hög)
*behöver ingen moralpredikan, tack.

Ingen lånar ut småsummor till en person som aldrig betalar igen.

Du får helt enkelt låna från de som erbjuder större belopp sk ockrare. Och sedan får du ta konsekvenserna av att ha med dem att göra.

Själv hade jag slutat låna överhuvudtaget i din sits.
Citera
2017-09-07, 11:00
Medlem
Jag har betalningsanmärkning därav anledningen. Inte för att jag har någon skuld eller inte betalat tillbaka så......
Citera
2017-09-07, 11:20
Medlem
AX64s avatar
Vad menar du ens med att låna svart? Det är inte olagligt att låna pengar på något sätt jag känner till, om du nu inte pratar om att "låna" pengar från någon nattetid via inbrott.

Sök på peer-to-peer lending (P2P) så hittar du gott om tjänster där du kan låna av villiga privatpersoner som har pengar över och bara kräver att du betalar ränta på pengarna i retur.
Senast redigerad av AX64 2017-09-07 kl. 11:23.
Citera
2017-09-07, 11:28
Medlem
Decentralizeds avatar
Jag har för mig att man kan ta vissa sms-lån trots betalningsanmärkningar. Det känns ju som ett lite bättre alternativ.
Citera
2017-09-07, 13:45
Medlem
flaskborstes avatar
Gå till en pantbank eller använd något du äger som pant hos en privatperson som du lånar pengar av.
SMS lån som någon nämnde ta något svartjobb som diskare på en krog eller liknande.
Har du körkort och bil kör svart taxi. Samla burkar eller skrot.
Citera
2017-09-07, 16:56
Medlem
Pungterings avatar
Som sagt gå till pantbanken.

Ett utmärkt sätt att låna småbelopp på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem