Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 11:45
  #13
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frits
Att utvärdera en risk utan att veta dess sannolikhet går inte.

Som lekman kommer man inte helt enkelt åt vilka studier som helst men låt oss lägga ned några minuter på följande studie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4708215/

I all hast gör jag ett snabbt försök till att tyda resultatet (rätta mig om jag har fel) för att bidra till tråden..

Studien testar fertiliteten hos 271 män under och efter en testokur (200 mg/v) på 6 månader. Efter avsluta kur har 65 % av männen tappat sin fertilitet. Efter 3,7 månader hade 84 % av männen återhämtat sig (dock var ca hälften av dessa på en lägre spermanivå än före testokuren). Slutligen återhämtade sig alla utom två (vilka två man tror kan ha förklarliga skäl).

Broscience är inte helt fel i detta läget, då det är ett kontroversiellt ämne. Tro mig när jag skriver detta, men studier är extremt lätta att manipulera. Jag har skrivit flera studier själv. Vissa faktorer står inte med, och vissa high-lightas. Den hårda faktan från studien stämmer såklart och kan ge dig en generell bild, men det handlar inte helt och hållet om tur och otur.

Alkohol, dålig sömn, dålig kost osv osv, jämfört med att göra en ordentlig PCT, vara i form och få i sig alla vitaminer. Du vet vad risken är och du vet vad du behöver göra för att minimera risken.

Källor som Dopingsjouren och liknande vill ha ett negativt resultat, inte helt trovärdigt även om allt inte är osant de skriver heller. Men jävligt överdrivet. Det är liksom skillnad på testo och nandrolone.
Citera
2017-11-20, 13:06
  #14
Medlem
Roidberts avatar
Stämmer det att HCG 500-1000iu/vecka under långa kurer eller "TRT" är bra för att undvika sterilitet? Jag har läst och hört mycket blandade åsikter i den frågan.
Citera
2017-11-20, 13:23
  #15
Medlem
Stess avatar
Här är en reviewartikel från 2016. Sammanfattningsvis: i de allra flesta fall är eventuell subfertilitet reversibel. En högre grad av DNAskador I spermier av AASbrukare har setts (vet ej om det var under pågående eller avslutat bruk. Står säkert i ref 30). (I djurmodeller har man sett permanent skada.)

Jag är emot bruk men bättre med rätt fakta än skrämselpropaganda.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4744441/
Citera
2017-11-27, 03:00
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Stämmer det att HCG 500-1000iu/vecka under långa kurer eller "TRT" är bra för att undvika sterilitet? Jag har läst och hört mycket blandade åsikter i den frågan.


Det går utmärkt att att köra HCG 500iu E2D, det kör jag 4 veckor tillsammans med Adex och Nolvadex.
Mår som jag vunnit på Las Vegas maskinen på lokala puben efter den PCT-kuren.

Enligt mina blodvärden så har min produktion av spermier återhämtat sig bra vid vecka 14.

Day-And-Night välkänd Hb profil
Citera
2017-11-27, 17:43
  #17
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Stämmer det att HCG 500-1000iu/vecka under långa kurer eller "TRT" är bra för att undvika sterilitet? Jag har läst och hört mycket blandade åsikter i den frågan.

Man kan öka chansen att göra sin tjej gravid temporärt med HCG under en pågående kur, ja.
Citera
2020-12-06, 23:12
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jughead
Spermatogenes är reversibel efter "testosteronebehandling".

Står tom i fass...
Om jag som lekman förstått dig rätt, betyder den meningen att spermiernas väg från stamcell till färdig spermie är omvändbar/enkelriktad efter en testokur. Men vad exakt betyder de? Försökte förstå efter att ha googlat men är för trög eller trött för att förstå..
Citera
2020-12-06, 23:18
  #19
Avstängd
LisaLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Om jag som lekman förstått dig rätt, betyder den meningen att spermiernas väg från stamcell till färdig spermie är omvändbar/enkelriktad efter en testokur. Men vad exakt betyder de? Försökte förstå efter att ha googlat men är för trög eller trött för att förstå..

Det betyder att din sperma produktion är avstängd men att det inte behöver vara så i framtiden utan man kan gå tillbaka till utgångsläget igen då du är förmögen att befrukta en kvinna.

Detta om det stämmer verkar det råda delade meningar om.
Jag själv är en av dem som läser ämne efter ämne om detta på nätet.

Tog min sista injektion i mitten av juni och fortfarande nu 5 månader senare så är FSH, LH, Testo, Östrogen väldigt låga.
Tänkte göra nytt sperma test om tre veckor för att se om det kanske kommit tillbaka.

Bekanta som det inte har återhämtat sig för och en mängd vänner som med HCG lyckats komma tillbaka igen.

Men det tar tid. Inget som vissa skriver om att ara du tar en bbra PCT så är du back ontrack efter ett par månader igen.

Det tar tid.
Citera
2020-12-06, 23:32
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Det betyder att din sperma produktion är avstängd men att det inte behöver vara så i framtiden utan man kan gå tillbaka till utgångsläget igen då du är förmögen att befrukta en kvinna.

Detta om det stämmer verkar det råda delade meningar om.
Jag själv är en av dem som läser ämne efter ämne om detta på nätet.

Tog min sista injektion i mitten av juni och fortfarande nu 5 månader senare så är FSH, LH, Testo, Östrogen väldigt låga.
Tänkte göra nytt sperma test om tre veckor för att se om det kanske kommit tillbaka.

Bekanta som det inte har återhämtat sig för och en mängd vänner som med HCG lyckats komma tillbaka igen.

Men det tar tid. Inget som vissa skriver om att ara du tar en bbra PCT så är du back ontrack efter ett par månader igen.

Det tar tid.
Tack för ett bra och tydligt inlägg. Okejokej 5 månader tycker man ändå att de borde kommit tillbaks. Hur många kurer har du kört tidigare?
Ja de ju typ de jag har läst. Att bara man kör en PCT så kickar man igång det igen och är ready 2 go, skulle de inte gå då kör man HCG. Därför jag inte ägnat så mkt tanke om det med sterilitet. Har tänkt " en kur på lågdos testo är ingenting" osv. Men nu när det närmar sig första sticket så blev jag nojig och började grotta ner mig. De typ som att jag medvetet undvikit detta för att inte banga från kuren..
Jag håller tummarna för dig och att nästa provtagning ska bli positiv!
Citera
2020-12-06, 23:37
  #21
Avstängd
LisaLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tack för ett bra och tydligt inlägg. Okejokej 5 månader tycker man ändå att de borde kommit tillbaks. Hur många kurer har du kört tidigare?
Ja de ju typ de jag har läst. Att bara man kör en PCT så kickar man igång det igen och är ready 2 go, skulle de inte gå då kör man HCG. Därför jag inte ägnat så mkt tanke om det med sterilitet. Har tänkt " en kur på lågdos testo är ingenting" osv. Men nu när det närmar sig första sticket så blev jag nojig och började grotta ner mig. De typ som att jag medvetet undvikit detta för att inte banga från kuren..
Jag håller tummarna för dig och att nästa provtagning ska bli positiv!

Tack skall du ha.
Felet jag gjorde var jag låg på i 7 års tid och det var nu i somras då vi började fundera på barn.
Korkat som fan jag vet men man vad dum och girig och ville bara ha mer och mer.

På de flesta som kört (som man skall 3-4 månader) Skulle jag tro en PCT kan snabbt hjälpa dem tillbaka igen.
Går du på Deca och Tren som jag blandade i så sitter det längre i kroppen och förstör HPA -axeln.

Lycka till hur du än gör
Citera
2020-12-07, 00:06
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Tack skall du ha.
Felet jag gjorde var jag låg på i 7 års tid och det var nu i somras då vi började fundera på barn.
Korkat som fan jag vet men man vad dum och girig och ville bara ha mer och mer.

På de flesta som kört (som man skall 3-4 månader) Skulle jag tro en PCT kan snabbt hjälpa dem tillbaka igen.
Går du på Deca och Tren som jag blandade i så sitter det längre i kroppen och förstör HPA -axeln.

Lycka till hur du än gör
Tack man. Bra att du berättar denna sida av en kur som många inte tänker på eller vill tänka på. Ja jag tror också de som du säger, kör man enligt "ramarna" och med PCT så ska de nog va mkt till för man inte ska kunna få igång spermierna igen.

Har grejerna hemma, men känner att de skadar inte att läsa på lite till innan första sticket.
Citera
2020-12-07, 10:24
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Man kan öka chansen att göra sin tjej gravid temporärt med HCG under en pågående kur, ja.

Kan verifiera detta av egen erfarenhet
Citera
2022-10-18, 20:15
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Day-and-night-hb
Det går utmärkt att att köra HCG 500iu E2D, det kör jag 4 veckor tillsammans med Adex och Nolvadex.
Mår som jag vunnit på Las Vegas maskinen på lokala puben efter den PCT-kuren.

Enligt mina blodvärden så har min produktion av spermier återhämtat sig bra vid vecka 14.

Day-And-Night välkänd Hb profil
Det borde väl kunnat bosta produktionen efter avslutat kur också. Säg typ 6 månader efter sin vanliga pct
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback