2017-09-04, 20:39
Medlem
Jag brukar sitta och riva av mina tånaglar när jag har lite att göra eller när de blir långa. Har gjort det hela mitt liv och det har alltid funkat utan problem. Nyss så skulle jag göra som jag brukar men då lossnade nageln vid "roten" där den startar så att säga. Aldrig varit med om det, det gjorde inte ont alls.

Så någon som har en aning om varför den lossnade? Kommer ringa 1177 imorgon troligen.
Citera
2017-09-04, 20:44
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battler
Jag brukar sitta och riva av mina tånaglar när jag har lite att göra eller när de blir långa. Har gjort det hela mitt liv och det har alltid funkat utan problem. Nyss så skulle jag göra som jag brukar men då lossnade nageln vid "roten" där den startar så att säga. Aldrig varit med om det, det gjorde inte ont alls.

Så någon som har en aning om varför den lossnade? Kommer ringa 1177 imorgon troligen.

Ja, kanske för att du REV i den?
Citera
2017-09-04, 20:55
Medlem
AX64s avatar
Tycker du kan prova med att riva lite strax ovanför halsen nästa gång och se vad som händer. Lycka till!
Citera
2017-09-04, 20:57
Medlem
cacas avatar
Aj fan, men bara lugn det växer ut en ny så småningom, fram tills dess kommer du ha ont som fan så fort du kommer åt skiten. Att gå till vårdcentral är bortkastade pengar, de kommer säga hål rent, blablabla och vänta på att en ny nagel växer ut.
Citera
2017-09-04, 21:03
Medlem
Jultrollets avatar
Låter konstigt.. Om det inte gjorde ont och den lossnade så lätt lider du troligen av nagelsvamp! Då bör du fråga på apoteket om råd för annars smittas den nya nageln sedan.

Annars krävs det en hel del för att dra av en nagel vid roten. Jag lyckades med det för några år sedan: flyttade en soffa som fastnade på något vis och slet med sig stortånageln. Gjorde fruktansvärt ont och blödde en hel del! Tog sin tid att växa ut men blev helt okej igen.
Citera
2017-09-04, 21:06
Medlem
Bongomans avatar
Mycket viktigt att rensa bort varenda liten flisa av den gamla nageln. Finn en vän och en stark lampa och undersök ytan noga. Finns något kvar glider inte den nya nageln över ytan på rätt sätt och det blir omedelbar plågsam smärta. Talar av egen erfarenhet efter flera krossade fingernaglar. Satan vad ont det gjorde att rensa.
Citera
2017-09-04, 21:45
Medlem
Ägnat dig åt någon påfrestande fysisk aktivitet? Jag tappade en stortå efter ett maratonlopp. Fick en stor blåsa under nageln, som sedan började sitta löst och efter ett par dagar bara ramlade bort. Det hände inget dramatiskt efter det. Ett par månader senare hade en ny växt ut, lika stor och fin som den gamla. Har du inget infekterat sår, inflammation eller ont så behöver du nog inte besvära någon läkare med detta, utan det räcker nog att undvika att belasta tån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in