2006-01-10, 20:38
Medlem
yonnys avatar
Som jag förstår det så kan man använda kreatin som ett slags dopingsmedel. För att t.ex prestera bättre i olika idrotter som kräver explosiv styrka. Har jag rätt?
Isåfall, hur stor "boost" får man? 30% mer?

Kan en person som inte gymmat speciellt mycket förut använda kreatin? Får denna person positiva resultat (hur stora resultat)? Är det smart att använda kreatin om man är nybörjare?

T.ex om man tar 5 gram kreatin monohydrate en tid före ett träningspass, sedan dricker man mycket vatten, och tränar riktigt hårt medans kreatinet är i blodet. Ger såna här träningspass mycket mer till en nybörjare som tog 5 gram kreatin, än till en nybörjare som inte tog nån extra kreatin alls?
Citera
2006-01-10, 20:59
Medlem
Calico Jacks avatar
Här kan du läsa lite om Kreatin..
http://www.slv.se/templatesSLV/SLV_Page____9447.asp

Ska du använda kreatin säg till att du får det bästa. Skips produkter skulle jag rekommendera!
Citera
2006-01-10, 21:05
Medlem
sOBErs avatar
Kreatin fungerar bra för både nybörjare och elitbyggare. Vanligaste rådet till noobs är att man ska köra basövningar, käka ordentligt och ge fasen i tillskott, men jag tycker att kreatin och protein är något för alla.

Du blir mer explosiv på kreatin och du ökar, med rätt mathållning, ofta ett par kilo i vikt också vilket är bra för psyket när man är färsk. Viktökningen beror till största delen av vatten som samlas i kroppen, men det känns riktigt skönt Jag får betydligt bättre pump i musklerna när jag går på kreatin, vilket i mitt fall leder till ökad motivation och bättre resultat. Ta gärna 15-20 gram/dag för bra resultat, hälften före träning och resten efter. Kreatin är riktigt billigt och verksamt i förhållande till andra skräptillskott så alla har råd att inte snåla på doserna. Lycka till!
Citera
2006-01-10, 21:14
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sOBEr
Kreatin fungerar bra för både nybörjare och elitbyggare. Vanligaste rådet till noobs är att man ska köra basövningar, käka ordentligt och ge fasen i tillskott, men jag tycker att kreatin och protein är något för alla.

Du blir mer explosiv på kreatin och du ökar, med rätt mathållning, ofta ett par kilo i vikt också vilket är bra för psyket när man är färsk. Viktökningen beror till största delen av vatten som samlas i kroppen, men det känns riktigt skönt Jag får betydligt bättre pump i musklerna när jag går på kreatin, vilket i mitt fall leder till ökad motivation och bättre resultat. Ta gärna 15-20 gram/dag för bra resultat, hälften före träning och resten efter. Kreatin är riktigt billigt och verksamt i förhållande till andra skräptillskott så alla har råd att inte snåla på doserna. Lycka till!

Det är ju vattnet som du har samlat på dig! :tease:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in