Citat:
Jag menar att det blir så väldigt uppenbart att du är en riktig mammas gosse, när du tolkar allt kvinnligt som varmt bra och mjukt och allt manligt som fult, farligt och skrämmande. Tyvärr ingår både yin och yang i helhetsbilden för att bli komplett. Haha, förlåt, men vad fan menar du med detta?^^
Klart jag vill ha det kvinnliga, om det är det du syftar till. Vilken förjävla ful värld vi hade haft om det maskulina hade vart det enda vi hade tillgång till. Så på ett sätt kan jag väl nästan säga, ja, så är det nog. Men jag tror att detta gäller i precis lika stor utsträckning för dig, och alla andra. Och skulle nog vilja påstå, att de som inte ser det så, är antingen omedvetna om sig själva, eller en smula skruvade i huvet.
Klart jag vill ha det kvinnliga, om det är det du syftar till. Vilken förjävla ful värld vi hade haft om det maskulina hade vart det enda vi hade tillgång till. Så på ett sätt kan jag väl nästan säga, ja, så är det nog. Men jag tror att detta gäller i precis lika stor utsträckning för dig, och alla andra. Och skulle nog vilja påstå, att de som inte ser det så, är antingen omedvetna om sig själva, eller en smula skruvade i huvet.
Kanske och med bra manliga förebilder kan du hitta något bra med det män åstadkommer i helhetsbilden också?
Hur känns datorn du skriver på nu t.ex?
Jo, det var en man.
Har du okej nät/uppkoppling?
Oj, en man? Vafaa...
Vad gillar du det här forumet?
Ja, du gissar rätt.
Med endast kvinnor i världen hade vi inte funnits till, men hade vi gjort det hade vi förmodligen suttit och huttrat under en gran eller i en grotta nånstans. Men visst, det kan vara både varmt och mysigt...
Citat:
Det saknas bara en liten detalj där. Genusvetenskapen är inte ett dugg intresserad av män. De utgår ifrån att män är den stoera bromsklotsen som man ska försöka eliminera så långt som möjligt.
Du har en poäng, det kan jag inte säga emot. Jag tycker dock att det finns en verklig och sann poäng, i att ha en förgrening inom samhällsvetenskapen som undersöker sociala mönster män och kvinnor emellan, sen råkar nuvarande genusvetenskap balla ur en smula ibland med detta, vilket i nuvarande socialkulturella praxis ses som okej.
Och det går jättebra bland de unga.
Pojkar trillar av redan i lågstadiet från flickornas tempo och i högskolor och universitet är de en solklar majoritet redan idag och det växer. Vi har passerat 60% nästan överallt och där det går riktigt bra är de över 75% kvinnor.
Gissa vilka som har positiv särbehandling fortfarande?
Gissa vilkas studielån staten erbjuder sig att betala om de läser på T.ex KTH?
Citat:
En vetenskap utgår inte ifrån svaret och forskar i hur man kan formulera frågan för att det ska bli sant. En vetenskap är strävan efter sanningen med fakta och går att återskapa och visa i experiment var som helst på jorden, annars är det ingen vetenskap eller forskning.
Genusvetenskap, för all del. Men fokusera på rätt saker, och, tjaa, gör den mindre, helt enkelt. För stort fokus.
Citat:
Nej, men om man säger åt någon att "du får inte jobba, för du ska ta hand om den ungen som du och din man kommer komma att skaffa", så går det ju åt helvete. Så är det inte idag, men det var inte länge sen det var det som var den rådande, allmänt accepterade idéen om hur saker skulle gå till. Och det finns absolut spår kvar av detta än idag, även om mycket mycket ha förändrats.
Ingen har nånsin sagt det. Och aldrig har det varit så. Kvinnor har i alla tider anpassat sig till sin samtid och tillsammans med sin partner och kompanjon försökt göra det bästa utifrån de förutsättningar de haft. Män har gjort de tunga lyften, kvinnorna de lite lättare.Nej, men om man säger åt någon att "du får inte jobba, för du ska ta hand om den ungen som du och din man kommer komma att skaffa", så går det ju åt helvete. Så är det inte idag, men det var inte länge sen det var det som var den rådande, allmänt accepterade idéen om hur saker skulle gå till. Och det finns absolut spår kvar av detta än idag, även om mycket mycket ha förändrats.
Det båda kunnat göra har de gjort tillsammans. Vad du än säger annars är en lögn. Sen finns det dåliga kvinnor och män som gjort annat, men de är parenteser och mer varit bevis för en massa annat.
Citat:
I världen pågår just nu detta: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ongoing_armed_conflicts
Det som är grejen nu, är att många av dessa "roller" som spelat en stor funktion i såväl vårt samhälle, som artens direkta överlevnad en gång i tiden, fyller nu inte till närmelsevis samma former av funktion. Förutom att modern behöver amma sitt barn, så finns det inget behov av en hane som beskyddar honan mot lejon längre, och fadern är (så gott som) lika kapabel att ta hand om sina barn som morsan, med bristen att han inte kan amma.
Hoppas du sitter ner, men det är en hel del män som går förutom den handfull kvinnor som män inte sätter i säkerhet först.
Citat:
Måste kännas fantastiskt att bo så högt upp i ebenholtstornet att man kan uttrycka sig så.
Man bör få göra som man vill. Helt enkelt.
Citat:
Du är välkommen. Det där är svårt att bemöta annars.
Låt mig säga att du ballar ur rätt hårt här, och tappar en stor del av eftertänksamheten i detta stycke ovan. Kommer till det strax.
Citat:
Vad du har sett? Det var väl inte särskilt eftertänksamt sagt av dig? Vet du hur kvinnor beter sig när de får för sig att de hatar nån? Som sina egna barn och de inte kan dra sig undan nånstans? Vet du hur många blåmärken jag sett på små barn som fått ta emot sin mammas bitterhet över dessa satans män, som inte vill se på när hon får sina frispel? Finns knappt någon statistik på det, men när den nye mannen dyker upp så hör man ibland om unga barn som slås ihjäl av mamman och den nya styvpappan, men det är klart. Det är ju mannens fel då också. Inte så att mamman ska bära något ansvar för barnet som hon lärt sig hata så, då det reprersenterar mannen som gav upp på henne.
Ärligt talat, så är "toxiska män" verkligen så gott som grunden till allt ont. Jävligt mycket av det i alla fall.
Tro mig, vad du sett är helt oviktigt för mig.
Citat:
SOm sagt, kvinnor har väl aldrig...
En viss procent av alla snubbar fuskar upp det för alla andra människor, såväl män som kvinnor. Och det är ett problem jag inte vet hur man ska lösa. Jag har själv upplevt förvirring över detta i min uppväxt, då jag varit en i grunden jävligt snäll snubbe, och därför haft svårt at förstå vissa grejer som man då säger till alla pöjkar, om att visa respekt, gör inte för mycket såhär osvosv.
Citat:
Haha, du slår in väldigt öppna dörrar här. Jag är en av de som oftare än de flesta andra påminner om Bellkurvan här. Men predika på du, när jag för en gångs skull håller med.
Du gör några tokiga steg ovan;
Är du medveten om statistiken om mäns och kvinnors olikheter i beteende, begåvning osv? Det är ganska väl konstaterat, att männen spretar och sprider ut sig över skalorna mycket mer än kvinnorna, som tycks centrera sig närmare medelvärdet. Ta IQ-undersökningar, bara för att göra det konkret.
Det vi kan konstatera, är att männen naturligt kommer vara överrepresenterade både i eliten, och i slummen. Så att det är flera män än kvinnor som hamnar i bottenskiktet, är snarast en ren effekt av hur saker och ting faktiskt är. Om man ska vara krass.
Kopplat till detta, så snackar du också om att "männen får skulden för våldtäkter, våld..." och vad det nu är.
Min käre vän. Det ÄR så. En obestridda majoritet av de som gör dessa typer av brått ÄR män. Varför säger du emot detta, det är ju statistik, siffror på papper? Om du vill argumentera med fakta, så blir det inte mycket klarare än så.
Är du medveten om statistiken om mäns och kvinnors olikheter i beteende, begåvning osv? Det är ganska väl konstaterat, att männen spretar och sprider ut sig över skalorna mycket mer än kvinnorna, som tycks centrera sig närmare medelvärdet. Ta IQ-undersökningar, bara för att göra det konkret.
Det vi kan konstatera, är att männen naturligt kommer vara överrepresenterade både i eliten, och i slummen. Så att det är flera män än kvinnor som hamnar i bottenskiktet, är snarast en ren effekt av hur saker och ting faktiskt är. Om man ska vara krass.
Kopplat till detta, så snackar du också om att "männen får skulden för våldtäkter, våld..." och vad det nu är.
Min käre vän. Det ÄR så. En obestridda majoritet av de som gör dessa typer av brått ÄR män. Varför säger du emot detta, det är ju statistik, siffror på papper? Om du vill argumentera med fakta, så blir det inte mycket klarare än så.
Citat:
Din destruktiva maskulinitet är den du matats med från radikalfeminister. De tar de värsta männen de kan hitta och smetar ut det över alla män enligt förutbestämt mönster. "Alla män är våldtäktsmän" kan man säga underförstått, fast 99,6% bevisligen inte är det osv. Vad du behöver är ett rött piller, som Morpheus erbjöd Neo i Matrix. Se den här: http://theredpillmovie.com/
Självklart ska inte ALLA män beskyllas för detta. Det är väl det som folk blir arga på ibland, när någon säger att "män är taskiga", och så säger många dudes att "jag är faktiskt inte taskig". Och från båda sidornas håll, så är det ju både rätt, och besvärligt. Men problemet med destruktivt våld, det ligger på den procentandelen av män som sabbar för oss andra. Precis den destruktiva maskuliniteten som jag pratar om, som jag problematiserar, och som jag anser att vi måste göra något åt.
Citat:
Klart tjejer kan vara våldsamma. Klart tjejer kan göra dåliga saker. Det handlar inte om det, det tror jag att du förstår också.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-09-25 kl. 20:11.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-09-25 kl. 20:11.