Skrönor har jag inga men en sak minns jag...
Tillhörde inget commandogäng precis men vi skulle i alla fall träna med handgranater ståendes i värn.
En av mina kamrater drog iväg en granat som inte small vilket gjorde övningsledaren minst sagt nervös. Av någon idiotisk anledning tog han på sig dubbla vindrockar och tänkte gå ut och skruva isär den. Just innan kom han på att han borde räkna tändhattarna eller vad det nu heter. Det visade sig att min kompis inte lyssnat så noga vid genomgången och missat att han skullke sätta i en sådan...
En annan kille gjorde amerikansk patron ur med k-pist. Han glömde att ta ur magasinet, tittade och kände efter i loppet och konstaterade att det var tomt innan han gjorde en förmodad blindavfyrning. Han fick en del skäll....
En annan kille som var en riktig tomte gjorde en fin sak under en av PEK-övningarna, nämligen den där man skall springa fram till skjutvallen och skjuta. Vi andra stod på två rader och han sprang mittemellan medan han kraftfullt svängde sin k-pist. Efteråt var det en kompis som gjorde mig uppmärksam på att han haft bössan osäkrad och haft fingret på avtryckaren medan han sprang.