2017-09-01, 14:27
Medlem
MyProteins avatar
Tja,

Åker till Fjällen med skolan nästa vecka och ska vandra i en vecka. Målet är att minst ligga på kaloribalans, lite över helst då jag blev klar med min deff för ett tag sen och vill verkligen inte gå ner mer.

Tänkte beställa gainer med ~1200 kalorier till frukost & innan läggdags. Resten av dagen så blir det jordnötter, torkat beef jerky osv.

Skulle ni säga att det är optimalt? Eller kommer man må dåligt av gå runt med gainers i magen som frukost?

För er som undrar vill jag inte vandra utan är tvungen av skolan. Därav så märks de kanske att jag är jätte intresserad av vandringen utan mer att hålla igång bulken även i Fjällen.

Notera att vi kommer tälta utomhus. Endast stormkök & vatten i bäckar tillgängligt.
Citera
2017-09-01, 15:03
Medlem
Kör på gainer. Men jag skulle aldrig gjort det då det aldrig är smart att köra en ny diet i skarpt läge första gången. Gött om du blir dålig i kistan och behöver gå på toa 5 gånger innan lunch...

En vecka går fort. Mackor och nötter låter bättre.
Citera
2017-09-01, 15:25
Medlem
MyProteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kör på gainer. Men jag skulle aldrig gjort det då det aldrig är smart att köra en ny diet i skarpt läge första gången. Gött om du blir dålig i kistan och behöver gå på toa 5 gånger innan lunch...

En vecka går fort. Mackor och nötter låter bättre.
Tack för svaret, kung! Väldigt bra posts av dig.

Ja jo, jag körde på en "mildare" gainer med 400 kalorier i sig. Den har jag kört på förut och fungerar bra för min mage! Blir istället 1 gainer & 100g nötter till frukost, detsamma vid läggdags.

Ha en trevlig helg!
Citera
2017-09-01, 15:54
Medlem
Jag skulle köpt några påsar nötter och russin om jag skulle vandra. Det är lätt att man blir seg/trött/dåsig av att dricka gainers. Det är ju någonting som du har givit uttryck för tidigare om jag inte missminner mig?
Citera
2017-09-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyProtein
Tack för svaret, kung! Väldigt bra posts av dig.

Ja jo, jag körde på en "mildare" gainer med 400 kalorier i sig. Den har jag kört på förut och fungerar bra för min mage! Blir istället 1 gainer & 100g nötter till frukost, detsamma vid läggdags.

Ha en trevlig helg!

Tack detsamma o lycka till!
Citera
2017-09-02, 16:07
Medlem
Hodurs avatar
Fokusera först på att äta tillräckligt med protein, så trots allt om du hamnar i energiunderskott så förlorar du minimalt med muskelmassa.

Någon dag eller två innan, om du inte får tillfällen att träna under vandringen, kan du tänka dig att träna hårt och till fail i alla övningar, så pass att kroppen har något arbeta med under veckan. Eventuellt kan du träna med gummiband under vandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in