2017-09-01, 10:53
Medlem
Jag har senaste tiden funderat kring denna generation, som i USA kallas baby boomers; folk födda på 40 och 50-talet. En stor generation som förstört våra samhällen, vårt folk, ekonomin, kulturen och allt annat som de haft inflytande över. Denna skitgeneration sitter på makten i vårt samhälle på alla poster, har gjort så länge och fortsätter att göra så.
På Youtube är det en stor genre det här med baby boomers och det går att känna igen problemen i hela västvärlden.
https://www.youtube.com/watch?v=6mxWv5QNbQc
Denna generation har förstört för oss övriga. Typiskt för baby bommers och hur de förstört allt:

- Mångkulturivrare för alla och deras barn som fick växa upp med blattar - utom de själva som alltid levt vitt och tryggt i sin kulturmarxistiska bubbla.
- Vänsterextrem hippiekultur och dekadensen under 60-talet de skapade - Själva flydde de ifrån den när 80-talet kom och idag lever de borgarliv med mycket pengar
- Feminism skapades av denna generation
- Skapat flumskolor i hela Sverige sedan 60-talet - Själva gick de i trygga konservativa skolor med ordning
- Krossat kärnfamiljerna totalt med skilsmässor och HBTQ som lett till psyksjuka yngre generationer - Själva har de växt upp i trygga kärnfamiljer
- Vägrar debatterar med avvikande åsikter då enbart de har rätt i allt
- Alla är rasister och idioter som inte rättar sig in ledet efter baby boomers
- De ligger bakom alla våra ekonomiska kriser när de lånat massa pengar under tidigare decennier och idag så de kan ha det bra och vi yngre får ta skiten när allt nu rasar samman när bubblorna smäller snart igen

Det finns hur mycket som helst som denna hycklande skitgeneration förstört för alla oss andra yngre. Baby boomers är ökända för sitt hyckleri och sin narcissism; inte minst sin oförmåga att känna empati.

Är det något jag hatar, så är det denna generation inklusive mina egna föräldrar, som skapat så mycket problem (inte minst kulturella och ekonomiska problem), men själv aldrig haft några problem, utan serverats allt här i livet på ett silverfat.

Så hur har du som barn till föräldrar födda på 40- och 50-talet skadats? Berätta gärna.
Citera
2017-09-01, 11:02
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Nothing, dålig ursäkt att skylla på uppväxt när man är vuxen.
Citera
2017-09-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Nothing, dålig ursäkt att skylla på uppväxt när man är vuxen.

Men svara inte i tråden då och gå klaga någon annanstans din lilla fitta. Vet du vad OT är här?
Citera
2017-09-01, 11:06
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donaldtrump2016
Men svara inte i tråden då och gå klaga någon annanstans din lilla fitta. Vet du vad OT är här?

Aha, haha... vilken sida vaknade du på i morse. Analysera mera. Det är ju du som letar problem.
Iofs så har du rätt på en sak m 40- och 50-talisterna. Hippieran drog ned många i livslångt missbruk och det har skadat många som vuxit upp i den miljön. Bättre?
Citera
2017-09-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Aha, haha... vilken sida vaknade du på i morse. Analysera mera. Det är ju du som letar problem.
Iofs så har du rätt på en sak m 40- och 50-talisterna. Hippieran drog ned många i livslångt missbruk och det har skadat många som vuxit upp i den miljön. Bättre?

Håll dig till ämne till din lilla hora. Eller dra åt helvete härifrån om du inte har något att säga relaterat till tråden. Är du ens barn till denna generation? Annars dra åt helvete och ruttna bort.
Här klagar vi på baby boomers vi som är barn till dessa och vad de gjort med våra samhällen.
Citera
2017-09-01, 11:30
Medlem
Håller med om att 40- och 50-talister skapat mycket av dagens elände. Men problemen började med ännu tidigare generationer. Svenska makthavare är oftast i 40-50-årsåldern eller äldre. Flumskolan som vi 70-talister fick gå i skapades förmodligen av 20- eller 30-talister. Olof Palme t.ex. var 20-talist och det var väl han och hans generation som var USA-hatare och som öppnade upp för den kommande massinvandringen?
Citera
2017-09-01, 11:57
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Så hur har du som barn till föräldrar födda på 40- och 50-talet skadats? Berätta gärna.

Föräldrar födda 1945.

"Mångkulturivrare för alla och deras barn som fick växa upp med blattar utom de själva som alltid levt vitt och tryggt i sin kulturmarxistiska bubbla"
Mor-å-far är inga mångkultursivrande, och jag är uppväxt vitt och tryggt.

"Vänsterextrem hippiekultur och dekadensen under 60-talet de skapade, Själva flydde de ifrån den när 80-talet kom och idag lever de borgarliv med mycket pengar"
Ingen vänsterextremism, ingen dekadens, inget borgarliv, men gott om pengar på senare tid genom långsiktiga investeringar skapade från noll.

"Feminism skapades av denna generation"
Ingen feminism här. Morsan var hemmafru, fick pengar till mat och hushåll av far. Började jobba halvtid på kvälla på 90-talet

"Skapat flumskolor i hela Sverige sedan 60-talet Själva gick de i trygga konservativa skolor med ordning"
Mor-å-far var och är starkt emot flumskolorna.

"Krossat kärnfamiljerna totalt med skilsmässor och HBTQ som lett till psyksjuka yngre generationer - Själva har de växt upp i trygga kärnfamiljer"
Mor-å-far är gifta sedan 1974. Beklagade sig och tyckte synd om skiljsmässobarn

"Vägrar debatterar med avvikande åsikter då enbart de har rätt i allt"
De flesta i deras bekantskapskrets av samma åsikter, så det blir inte mycket debatt utan mer samtal.

"Alla är rasister och idioter som inte rättar sig in ledet efter baby boomers"
Förstår inte riktigt frågan?

"De ligger bakom alla våra ekonomiska kriser när de lånat massa pengar under tidigare decennier och idag så de kan ha det bra och vi yngre får ta skiten när allt nu rasar samman när bubblorna smäller snart igen"
Ekonomi kan han, farsgubben, och har ständigt sparat och månat om att jag och brorsan ska få det bra ekonomiskt. De har aldrig utnyttjat eller missbrukat välfärden.

Slutsats: Kan inte se att jag skadats speciellt mycket, utan tycker deras värderingar är värda att föra vidare.
Citera
2017-09-01, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Föräldrar födda 1945.

"Mångkulturivrare för alla och deras barn som fick växa upp med blattar utom de själva som alltid levt vitt och tryggt i sin kulturmarxistiska bubbla"
Mor-å-far är inga mångkultursivrande, och jag är uppväxt vitt och tryggt.

"Vänsterextrem hippiekultur och dekadensen under 60-talet de skapade, Själva flydde de ifrån den när 80-talet kom och idag lever de borgarliv med mycket pengar"
Ingen vänsterextremism, ingen dekadens, inget borgarliv, men gott om pengar på senare tid genom långsiktiga investeringar skapade från noll.

"Feminism skapades av denna generation"
Ingen feminism här. Morsan var hemmafru, fick pengar till mat och hushåll av far. Började jobba halvtid på kvälla på 90-talet

"Skapat flumskolor i hela Sverige sedan 60-talet Själva gick de i trygga konservativa skolor med ordning"
Mor-å-far var och är starkt emot flumskolorna.

"Krossat kärnfamiljerna totalt med skilsmässor och HBTQ som lett till psyksjuka yngre generationer - Själva har de växt upp i trygga kärnfamiljer"
Mor-å-far är gifta sedan 1974. Beklagade sig och tyckte synd om skiljsmässobarn

"Vägrar debatterar med avvikande åsikter då enbart de har rätt i allt"
De flesta i deras bekantskapskrets av samma åsikter, så det blir inte mycket debatt utan mer samtal.

"Alla är rasister och idioter som inte rättar sig in ledet efter baby boomers"
Förstår inte riktigt frågan?

"De ligger bakom alla våra ekonomiska kriser när de lånat massa pengar under tidigare decennier och idag så de kan ha det bra och vi yngre får ta skiten när allt nu rasar samman när bubblorna smäller snart igen"
Ekonomi kan han, farsgubben, och har ständigt sparat och månat om att jag och brorsan ska få det bra ekonomiskt. De har aldrig utnyttjat eller missbrukat välfärden.

Slutsats: Kan inte se att jag skadats speciellt mycket, utan tycker deras värderingar är värda att föra vidare.

Grattis (såvida du inte ljuger som de flesta gör på FB med sina stora 30 cm kukar), du tillhör undantaget då. För sånt finns alltid.
Däremot verkar du allmänt blåst i skallen, då tråden handlar om skador som baby boomers åsamkat samhället och senare generationer. Tydligen har dina föräldrar skadat dig, då har klent intellekt och usel på självrannsakan. Ganska typiskt för baby boomers barn, idioter födda på 70- och 80-talet.
Citera
2017-09-01, 12:13
Medlem
Tycker att man kan hitta något i alla generationer som både är positivt och negativt. Generellt så är 40 & 50-talist generationen rätt så progressiva och arbetar på. Kanske att man experimenterat en del och haft vissa fördelar med alla nyskapade offentliga jobb, billiga bostäder osv. Samtidigt har ju dagens generationer också tillgång till en massa jobb, utbildning, hela världen är tillgänglig osv.

Tycker nästan mer att man kan skylla på Reinfeldt & Borg som verkligen sabbade Sverige och dessa är väl 60-talister. Senare generationer har dessutom varit alldeles för mjäkiga och korrekta.
Citera
2017-09-01, 12:22
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Jag har senaste tiden funderat kring denna generation, som i USA kallas baby boomers; folk födda på 40 och 50-talet. En stor generation som förstört våra samhällen, vårt folk, ekonomin, kulturen och allt annat som de haft inflytande över. Denna skitgeneration sitter på makten i vårt samhälle på alla poster, har gjort så länge och fortsätter att göra så.
På Youtube är det en stor genre det här med baby boomers och det går att känna igen problemen i hela västvärlden.
https://www.youtube.com/watch?v=6mxWv5QNbQc
Denna generation har förstört för oss övriga. Typiskt för baby bommers och hur de förstört allt:

- Mångkulturivrare för alla och deras barn som fick växa upp med blattar - utom de själva som alltid levt vitt och tryggt i sin kulturmarxistiska bubbla.
- Vänsterextrem hippiekultur och dekadensen under 60-talet de skapade - Själva flydde de ifrån den när 80-talet kom och idag lever de borgarliv med mycket pengar
- Feminism skapades av denna generation
- Skapat flumskolor i hela Sverige sedan 60-talet - Själva gick de i trygga konservativa skolor med ordning
- Krossat kärnfamiljerna totalt med skilsmässor och HBTQ som lett till psyksjuka yngre generationer - Själva har de växt upp i trygga kärnfamiljer
- Vägrar debatterar med avvikande åsikter då enbart de har rätt i allt
- Alla är rasister och idioter som inte rättar sig in ledet efter baby boomers
- De ligger bakom alla våra ekonomiska kriser när de lånat massa pengar under tidigare decennier och idag så de kan ha det bra och vi yngre får ta skiten när allt nu rasar samman när bubblorna smäller snart igen

Det finns hur mycket som helst som denna hycklande skitgeneration förstört för alla oss andra yngre. Baby boomers är ökända för sitt hyckleri och sin narcissism; inte minst sin oförmåga att känna empati.

Är det något jag hatar, så är det denna generation inklusive mina egna föräldrar, som skapat så mycket problem (inte minst kulturella och ekonomiska problem), men själv aldrig haft några problem, utan serverats allt här i livet på ett silverfat.

Nog tog jag skada. Pappa gav mig en örfil en gång minns jag
Citera
2017-09-01, 12:28
Medlem
YP4XQs avatar
Det var ju mina föräldrar i överskriftens årtionden som lärde mig att värna landet i sin helhet, rösta SD, värna om natur och miljö, samt riktiga sunda värderingar över plikt, moral, rättigheter och ansvar. Jag vill tro att det är det är de som är födda sent 60-tal till sent 70- eller tidigt 80-tal som är den största pesten. Utan att riktigt veta varför det blev så...

Antar vi ser olika på generationerna eller vart vi är uppväxta och har upplevt, kanske? Kommer själv från helvita naturnära områden med bara villor.
Citera
2017-09-01, 12:35
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Jag har senaste tiden funderat kring denna generation, som i USA kallas baby boomers; folk födda på 40 och 50-talet.
Jag tvivlar starkt på att en avfallsmupp som du klarar av att fundera på något annat än din egna mjuka avföring. Det bästa du kan göra är att ge tillbaka din psykiatrikers bärbara och gå till sängs.

Citat:
Så hur har du som barn till föräldrar födda på 40- och 50-talet skadats? Berätta gärna
Dummaste frågan jag läst på flaskbacken. Finns ingen korrelation mellan de tvenne. Dock kan man fråga sig om folk som är födda på 80- och 90-talen inte saknar något. Det måste ha muterats något i deras DNA så att de inte begriper fundamentala koncept i samhället oavsett hur mycket folk talar om för dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in