2017-09-01, 07:42
Medlem
Hej!

Jag ska limma fast ett par hyllor på väggen och för det köpte jag ett liknande lim (inte samma, bara vill visa själva behållare):
https://www.bauhaus.se/monteringslim-pl-400.html
Och sen kom frågan - behöver jag köpa till en sån här fogpistol för den eller kan man använda limmet utan pistolen?
https://www.bauhaus.se/fogpistol-ske...ll-description
Det är totalt 4 hyllor som ska upp och det är inte mycket yta att applicera limmet på.
Citera
2017-09-01, 07:50
Medlem
Luxuss avatar
Måste och måste.. den kostar typ 50 spänn å gör det mycket enklare, men du måste såklart inte. Tryck därbak så kommer limmet ut i pipen där fram förutsatt att du gjort hål. I värsta fall kan du ju skära upp hela tuben och pensla på limmet och sen slänga resterna. Så har du "sparat" 50kr
Citera
2017-09-01, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Måste och måste.. den kostar typ 50 spänn å gör det mycket enklare, men du måste såklart inte. Tryck därbak så kommer limmet ut i pipen där fram förutsatt att du gjort hål. I värsta fall kan du ju skära upp hela tuben och pensla på limmet och sen slänga resterna. Så har du "sparat" 50kr
Tack för svaret! Jag köpte limmet på Hornbach och där en sån pistol som hängde bredvid kostade 150:- (fast själva limmet kostade typ 80:- ), så då kändes det verkligen överkurs att betala så mycket för en grej som ska användas endast en gång. Nu om jag ska ta mig till Bauhaus (vilket egentligen är även längre bort än Hornbach), så köper jag självklart en sån billig, men undrade om det gick att använda limmet helt utan en sådan pistol eller inte
Citera
2017-09-01, 08:21
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshka-ru
Tack för svaret! Jag köpte limmet på Hornbach och där en sån pistol som hängde bredvid kostade 150:- (fast själva limmet kostade typ 80:- ), så då kändes det verkligen överkurs att betala så mycket för en grej som ska användas endast en gång. Nu om jag ska ta mig till Bauhaus (vilket egentligen är även längre bort än Hornbach), så köper jag självklart en sån billig, men undrade om det gick att använda limmet helt utan en sådan pistol eller inte

Beror på limmet. Vissa sättlim ex. T2 ger lätt kramp i underarmen även med billigare limskelett, ska man trycka ut det ur patronen med tummen ska man nog ringa the mountain"
Citera
2017-09-01, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Beror på limmet. Vissa sättlim ex. T2 ger lätt kramp i underarmen även med billigare limskelett, ska man trycka ut det ur patronen med tummen ska man nog ringa the mountain"
Hm, jag tror att det är just T2 som jag köpte (kollade på bilderna nyss). Så, du tycker att jag bör skaffa limskeletten för den? Ska det underlätta mitt liv?
Citera
2017-09-01, 08:49
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshka-ru
Hm, jag tror att det är just T2 som jag köpte (kollade på bilderna nyss). Så, du tycker att jag bör skaffa limskeletten för den? Ska det underlätta mitt liv?

Livet vette fan men uppgiften att få ut limmet ur patronen kommer bli görbar.
Citera
2017-09-02, 09:23
Medlem
elbels avatar
Behövs hammare till spik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in