2017-08-31, 20:32
Medlem
Hermankarlssons avatar
Finns det nån favorit ni har som jag inte testat?

Jag poppar med matolja, rapsolja, olivolja eller kokosolja beroende på vad jag har hemma.

Oftast blir det Icas egna, men dom är små och sega och för att betygsätta dom så blir det en 2:a på en 5skalig skala.

Coops egna i den där fula gröna påsen är än värre, svåra att poppa och dom är små och hårda så där blir det en 1:

Sen har vi Bonnie Lee där blir det en 4:a. Lätta att poppa, alla poppar nästan samtidigt känns det som, stora och fina.

Och en dag köpte jag en påse opoppat på City Gross av märket favorit. En påse som ser ut som icas påse. Men med en klar skillnad i poppat tillstånd. Snövita i färgen, stora och fluffiga och mjuka att tugga på. Den slår nästan Bonnie Lee. Eller ja, den passerar Bonnie Lee precis, så en stark 4:a.

Så var finns 5:an?
ni tips på den bästa eller den sämsta?

(Nu kanske popcorna i påsarna komer från samma leverantör och är samma skit, men upplys mig i så fall. Jag tycker mig känna skillnad.)
Citera
2017-08-31, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av Hermankarlsson
Finns det nån favorit ni har som jag inte testat?

Jag poppar med matolja, rapsolja, olivolja eller kokosolja beroende på vad jag har hemma.

Oftast blir det Icas egna, men dom är små och sega och för att betygsätta dom så blir det en 2:a på en 5skalig skala.

Coops egna i den där fula gröna påsen är än värre, svåra att poppa och dom är små och hårda så där blir det en 1:

Sen har vi Bonnie Lee där blir det en 4:a. Lätta att poppa, alla poppar nästan samtidigt känns det som, stora och fina.

Och en dag köpte jag en påse opoppat på City Gross av märket favorit. En påse som ser ut som icas påse. Men med en klar skillnad i poppat tillstånd. Snövita i färgen, stora och fluffiga och mjuka att tugga på. Den slår nästan Bonnie Lee. Eller ja, den passerar Bonnie Lee precis, så en stark 4:a.

Så var finns 5:an?
ni tips på den bästa eller den sämsta?

(Nu kanske popcorna i påsarna komer från samma leverantör och är samma skit, men upplys mig i så fall. Jag tycker mig känna skillnad.)

Jag kör Bonnie Lee i jordnötsolja, alltid bra resultat.
Citera
2017-08-31, 23:27
Medlem
visegrads avatar
Kung Markatta
Citera
2017-09-01, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Jag kör Bonnie Lee i jordnötsolja, alltid bra resultat.

Kör samma jag med, har testat lite olika sorter men kör enbart med bonnie lee nu för tiden då man vet att de brukar ha en perfekt storlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in