2017-09-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Varför dissa Jaffar byn den killen som dog?

Jag tycker inte ens att det låter som att han dissade honom. Jaffar slängde slentrianmässigt in ett "33 skott på 3 sekunder" i en av sina låtar, och tuffa grabbarna tog åt sig då det handlade om deras döda tuffa grabb.
Citera
2017-09-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31415926535
Jag tycker inte ens att det låter som att han dissade honom. Han slängde slentrianmässigt in ett "33 skott på 3 sekunder" i en av sina låtar, och tuffa grabbarna tog åt sig då det handlade om deras döda tuffa grabb.

Lite respektlöst att säga så. Jaffar var säkert vän med GM ocskå så säkert därför de var riktiga lacka

Någon som har flashback länk till "33 skott ppå 3 sekunder" fallet?
Senast redigerad av DonRonaldinho 2017-09-01 kl. 19:28.
Citera
2017-09-01, 19:26
Medlem
Citat:
Jag tycker inte ens att det låter som att han dissade honom. Han slängde slentrianmässigt in ett "33 skott på 3 sekunder" i en av sina låtar, och tuffa grabbarna tog åt sig då det handlade om deras döda tuffa grabb.

Och det har diskuterats på några håll i tråden, varför dom gick på han. Enligt folk som tydligen har lite mer koll så är det att han har dissat en annan medlem i DP och därför dom hämnades. Men vet inte vilken låt eller något som det åsyftas.. Eller så räckte det med att nämna en död person för att dom skulle komma igång? 0 konsekvenstänk, pissar ner folk helt öppet mitt på dan haha.
Citera
2017-09-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Lite respektlöst att säga så. Jaffar var säkert vän med GM ocskå så säkert därför de var riktiga lacka

Någon som har flashback länk till "33 skott ppå 3 sekunder" fallet?

Förstår dock inte det respektlösa. Gangsterrappares texter handlar om vardagen som de upplever. Det handlar om allt från att sälja och röka cannabis, göra inbrott, och att någon blir skjuten med 33 skott på 3 sekunder.
Citera
2017-09-01, 19:33
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
Antagligen. Ändå svårt att lägga klart pusslet när man inte har någon inside info alls.. Jag tror fortf på en fet PR-kupp inför ett kommande album.. delvis vill jag tro det iaf haha.

Tror du har helt rätt.
Citera
2017-09-01, 19:33
Medlem
Detta skriker R Kelly plagiat tbh.
Citera
2017-09-01, 19:34
Bannlyst
Citat:
Förstår dock inte det respektlösa. Gangsterrappares texter handlar om vardagen som de upplever. Det handlar om allt från att sälja och röka cannabis, göra inbrott, och att någon blir skjuten med 33 skott på 3 sekunder.
Ja men dessa somalier har iq som svenska förståndshandikappade så de har ingen direkt plan de bara handlar intuitivt
Citera
2017-09-01, 19:34
Medlem
Koyaks avatar
Har Jaffar sagt något om händelsen eller uttalat sig alls sedan det hände?.
Citera
2017-09-01, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Har Jaffar sagt något om händelsen eller uttalat sig alls sedan det hände?.

Jag har uppdaterat tråden här och kollat in instagram endel, inget från Jaffar vad jag sett. Inget alls har hänt sen videosarna lades upp, förutom att Jaff's bror la upp en post och hotade med hämnd för det dom hade gjort. Förutom det så är allt rena spekulationer. Vi har videsoarna och brorsan som hotar Gängdödarna.
Citera
2017-09-01, 19:37
Medlem
Vad jag vet har bara hans brorsa svarat på händelsen.
Citera
2017-09-01, 19:39
Medlem
Två av Jaffars vänner miste livet p.g.a. DP i cafédubbelmordet. (Skulder)

A2 från Seved, släkting till Jaffars vänner kom till Rinkeby och skjöt en av dessa i DP.

A2 anträffades död dagen efter i Tensta (snabb hämnd, A2 lurad till Tensta)

Jaffar gjorde en låt där han nämner 33 skott på 3 sekunder (syftar på killen i DP)

Bestraffning för Jaffar för att han hyllar mordet på en av grabbarna i DP skulle vara med livet, han skonades för respekt av brorsan. (Brorsan tillät hämnd med stryk)

DP gick över gränsen och gjorde mer än vad dom var tillåtna till.
Jaffars bror lovar hämnd offentligt.

Krig förväntas komma inom kort.

Edit: DP består av 2 bröder och 2 utomstående, alla inom dessa har varit nära sen barnsben, den som miste livet var en av de utomstående, familjer samt släktingar för dom i DP är i Somalia där DP har transporterat över pengar i miljonbelopp för att hålla familjen bra där borta, dessa 4 känner att dom inte har något att förlora då dom lyckats försörja sina familjer och försöker bara pumpa in så mycket pengar de går till släkten och familjen innan de mister livet, de är inte rädda att bemöta döden.

//163
Senast redigerad av OlafRagnar 2017-09-01 kl. 19:42.
Citera
2017-09-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
människor från mena och Somalia i synnerhet resonerar ej så de har ett iq på ca 70 vilket motsvarar förståndshandikappade människor
Och ditt iq skiner verkligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in