2017-09-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMBOCLAT
Appropå ingenting... vad heter låten som föranlett nedpissningen?
passande nog: Guldruschen.

om Jaffars fiender kan "rappa" hoppas jag de döper en eventuell disslåt till Guldduschen.
Citera
2017-09-01, 00:13
Medlem
BOMBOCLATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorskApa
passande nog: Guldruschen.

Haha, Guldduschen alltså... jag döööör!!!
Citera
2017-09-01, 00:16
Medlem
Expressbussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Anledningen till att personerna i fråga pissar på honom beror på att Jaffar för ett tag sedan gjorde en s.k shutout till sin "broder" som sitter bakom lås och bom för ett mord som utfördes på en vän till personerna i videon. Alla runtom i Rinkeby vet väl vilka killar detta är men ingen vågar göra nånting.

Samma sak hände även när personerna i fråga utförde dubbelmordet på caféet i Rinkeby.

Hände det en kissning då också?
Citera
2017-09-01, 00:17
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Finns forskning som visar att en icke vit ras, uppväxt i en vit familj i ett vitt område, kommer runt puberteten få sina rasliga egenskaper förstärkta. I forskningen har dom en afroamerikan men det skulle ju givetvis bli exakt samma, om inte än värre, resultat med en efterbliven ful somalier.
Okej intressant. Sen tror jag det kan variera till hur man är som person. Skulle du möjligtvis kunna länka den forskningen? inte för att jag inte tror dig, är bara nyfiken.

Du kan ju dock inte förneka att miljön och människorna runt dig under ens uppväxt förutsätter till stor del hur du blir som människa.
Citera
2017-09-01, 00:18
Medlem
Citat:
Anledningen till att personerna i fråga pissar på honom beror på att Jaffar för ett tag sedan gjorde en s.k shutout till sin "broder" som sitter bakom lås och bom för ett mord som utfördes på en vän till personerna i videon. Alla runtom i Rinkeby vet väl vilka killar detta är men ingen vågar göra nånting.

Samma sak hände även när personerna i fråga utförde dubbelmordet på caféet i Rinkeby.

Detta är mer troligt än historien om en dödspatrull
Citera
2017-09-01, 00:20
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushhunter
Efter att ha lyssnat på skiten den där solbrände kallar musik så förstår jag varför dom pissar på honom. Det är helt ok. Det är däremot inte ok att ge sig på honom om man är en grupp som den här våldsälskande dagispatrullen är. Jävla fegisar hela högen, hoppas dom ruttnar bort i ett fängelse långt bort från Sverige. Utan vapen och cash, hoppas även att dom blir duktigt rövknullade varje dag. Som straff för all skit dom ställt till med. Enkel biljett till Syrien funkar det med.

Trådens bästa inlägg.

Varför man känner avsky för detta dåd är för att det är ett sånt jävla bitch-move.

Jag blev kränkt, jag pissar och spottar på den som kränkte mig i numerärt överläge under vapenhot.

Såg en video där två svarta amerikaner diskuterade problemet med afroamerikansk kultur. Att så många afroamerikanska mäns pappor lämnat sina söner så de växer upp ledsna och förkrossade pga det och uppfostras av kvinnor. Vilket är fallet i många amerikanska getthon. De agerar känslosamt som kvinnor, som deras mammor lärt dem, och börjar skjuta på den som kränkt en.

Kolla själv, dessa killar pissar på sitt offer och gör det offentligt för alla att se för att förstöra hans karriär. Det är ett bitch-move, ett kärringbeteende. En man slår sin fiende med nävar, om man inte är kapabel står man över.

Detta sammantaget får mig att tro att GM i detta fall är förkrossade, pappa-lösa individer eller har värdelösa fadersgestalter. Precis som fjantarna som sitter i forumet och hyllar handlingen.
Citera
2017-09-01, 00:20
Medlem
FreddeCMs avatar
Jag såg vissa delar av spektaklet på youtube. För mig känns det, utan att ha sett hela klippet, som ett klassiskt mediatrick. Skådespeleriet har således lyckats i och med uppståndelsen i media och inte minst flashback.

Jag får inte ihop ekvationen att några kids på ljusa dan riktar en pistol mot den här hobbyartisten. Att det enligt viss rapportering skett utanför polishuset gör ärendet än mer suspekt.
Är dock öppen för motbevisning.
Senast redigerad av FreddeCM 2017-09-01 kl. 00:23.
Citera
2017-09-01, 00:22
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Märks att folk på Flashback inte känner till tystnadskulturen i förorten. Om du golar ut någons namn är du körd, värre än att bli pissad på.

Man golar aldrig.

Jag kan förstå det eftersom folk i allmänhet är jävligt rädda nuförtiden. Det jag däremot inte fattar är varför man försöker få det att låta som nåt bra. Som om förorten skulle vara nåt slags jävla brödraskap typ illuminati.

Dessutom. Att pissa på nån är definitivt åt det homoerotiska hållet. En man lyfter inte fram sitt könsorgan framför en annan man helt enkelt, men vi pratar väl iofs inte om män i detta fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
Detta är mer troligt än historien om en dödspatrull

Dödspatrullen, som de kallas(kommer från media om ja minns rätt, så kryddat namn), finns ju. Det är 4(3 nu?) grabbar som har utfört ett par mord. Att de skulle pissa på honom är inte konstigt...Han har inget jämfört med dem. Han vet vilka de är, åtminstone på ryktesväg, så han vet vad de är kapabla till. Sedan så misstänker jag att de har vapen bakom kameran.
Citera
Medlem
Citat:

Det låter som ett rimligt motiv, dvs att jaffarbyn ska ha gjort en låt där han shoutoutar/hyllar en person som mördat deras vän, vilket blir en nagel i ögat för dem. Kan mycket väl få en kriminell person att vilja ha hämnd. Har du länk till låten?
Citera
2017-09-01, 00:24
Medlem
Snälla håll er till ämnet!! Ni pratar om alla möjliga random saker sen att folk tycker det är kul att se nån annan bli nerpissad är sjukt. Tror inte nån kommer sova lugnt inatt i Rinkeby.
Citera
2017-09-01, 00:25
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Kolla själv, dessa killar pissar på sitt offer och gör det offentligt för alla att se för att förstöra hans karriär. Det är ett bitch-move, ett kärringbeteende. En man slår sin fiende med nävar, om man inte är kapabel står man över.

Detta sammantaget får mig att tro att GM i detta fall är förkrossade, pappa-lösa individer eller har värdelösa fadersgestalter. Precis som fjantarna som sitter i forumet och hyllar handlingen.

Tack. Du sa det så mycket bättre, och jag håller helt med i din övriga analys. Dom har aldrig lärt sig vara män, och då blir det så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in