2017-09-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Jag känner precis som du. Om du är mer åt det borgerliga hållet kan jag dock rekommendera att du läser på kring Medborgerlig Samling istället för SD. För mig var det ett klockrent alternativ.

Som tidigare stor supporter för Folkpartiet (inte lika erekt av Liberalerna) tackar jag för tipset.
Citera
2017-09-04, 22:06
Medlem
Precis som många skrivit, anledning till "tillrättavisningen" var att jaffar snackade för mycket i sin musik och han borde förstått att det kunde bli följder när folk som varit borta ett tag kom tillbaka. Många i trakten, även vissa som känner hnm, tycker principiellt att det var rätt, även om det såklart är synd om killen. När det gäller #bakkjaffar osv är det nog mest kids och folk utanför den värld jaffar och hans antagonister lever i.

Jaffar kan nog backa upp mycket av det han rappar om, han är ghetto, men det spelar ingen roll när det kommer betydligt tyngre folk och han borde tänkt sig för när han skrev sina texter. Han är för långt ner i stegen för att han, eller hans bror för den delen, kan mäta sig med de han trampat på tårna.

När det gäller brorsan och lejonbilden: lejon är i många afrikanska kulturer en symbol för mod/styrka. Att ha ett lejon som bild behöver inte ha med gänget lejonen att göra.

Polisanmälan kommer läggas ner, jaffar kommer inte säga ett skit. Han är ghetto trots allt.

Acey sitter för delaktighet i kidnappning/misshandel (det var nån i tråden som undrade)
Citera
2017-09-04, 22:09
Medlem
Jaffar skämde ut hela rinkeby när han läts sig förnedras så, hela rinkeby borde jaga dem som gjorde detta mot han
Citera
2017-09-04, 22:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxx999
Jaffar skämde ut hela rinkeby när han läts sig förnedras så, hela rinkeby borde jaga dem som gjorde detta mot han
Märkligt resonemang.
Det är väl han som Rinkeby får straffa isf,.
Citera
2017-09-04, 22:29
Medlem
Tröttsamt tjat om en påhittad eller fullkomligt obekräftad kompisskara med somalier eller något annat som valt eller valts att kallas något som låter som om det kommer från en fantomentidning. Uppenbarligen är det ingen gruppering som gjort så stort avtryck på samhället och inte heller är nämnvärt välkända. Ingen vet ju ens om det är de som pissat ner denna Jaffar eller varför Jaffar valde att bli nerpissad. Tråden känns bra död då det bara är malande om samma saker.

Until next time
Citera
2017-09-04, 22:32
Medlem
lagcatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Nej, de splittrar inte det i två, men jag skulle säga att Yasin får 20k och Jaffar får 10k, men i slutet är de familj, så det spelar ingen roll.

Tror du verkligen att de oroar sig för hyra? Jag skulle anta att farshan betalar hyran, inte säker på mamman. Men pojkarna (Jaffar & Yasin) ger familjen så klart, pengar, vad som behöves. Family first.

Tror du verkligen att de står ensam i centrum och bara säljer droger? Du borde komma till Rinkeby en dag. De har unga pojkar som gör det.

/1Party

Du pratar mycket men har egentligen ingen koll på allt du säger? Farsan och morsan? Jag vet hur det funkar i Rinkeby du behöver inte säga. Sen vet du inte själv om jaffar dealar eller inte mer privat. Har aldrig någonsin sagt i denna tråd att han dealar på gatan i centrum? Du får det att låta värre än det jag skrev? Som sagt spekulera inte så mycket det förstör tråden. Har du inget konkret att säga med fakta eller att du känner dom och därför säger detta så är det en annan sak. Men annars låt dom som vet skriva istället.

"/1Party" LOL
Citera
2017-09-04, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Fimns det ens nån polisanmälan. Jobbar polisen med detta ärende. Om inte, varför ligger denna tråd i ABoK?

Nej, men det ligger ju under allmänt åtal, så ja de jobbar med ärendet. Dock så kommer ju negern inte samarbeta och därför kommer skiten läggas ned. Men den ligger i korrekt forum.
Citera
2017-09-04, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Jovisst! Du vet att allt sånt står i taxeringskallendern va? O du gjorde både dig o Jaffar till ännu större åtlöje när man ville titta på hans inkomst o förmögenhet...

Jaffar "stashar i skogen" för han liter ej på Nordea enligt textraden till en av låtarna.

Jag tror minsann vi har med en mini Warren Buffet att göra här...
Senast redigerad av victortich 2017-09-04 kl. 22:42.
Citera
2017-09-04, 22:42
Medlem
lagcatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Tröttsamt tjat om en påhittad eller fullkomligt obekräftad kompisskara med somalier eller något annat som valt eller valts att kallas något som låter som om det kommer från en fantomentidning. Uppenbarligen är det ingen gruppering som gjort så stort avtryck på samhället och inte heller är nämnvärt välkända. Ingen vet ju ens om det är de som pissat ner denna Jaffar eller varför Jaffar valde att bli nerpissad. Tråden känns bra död då det bara är malande om samma saker.

Until next time

Håller verkligen med dig. Känns som att folk bara spekulerar och har ingen somhelst aning om vad dom pratar om. Sen att folk verkar lita på allt som sägs eller konton som skapas och postar hotbilder på att mörda folk osv och säger att det är jaffar's bror osv. Att folk pratar osanning eller inte har riktig fakta förstör tråden ;d
Citera
2017-09-04, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Men du som vet, varför är det ingen som hämnas? Och varför plockar inte snuten in dem?
Jag vet inte så mycket, men uppenbart mer än de flesta inom den här tråden.
Det andra blir bara tröttsamt att besvara.
Det blir bra så.
Citera
2017-09-04, 23:03
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Mm du är för dum.
Du vet att allt inte är deklarerat? Kan ges kontant eller vad som helst.

/1Party

Kan du ge oss några exempel på vad 'vad som helst' skulle kunna vara för något
Citera
2017-09-04, 23:03
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagcats
Du pratar mycket men har egentligen ingen koll på allt du säger? Farsan och morsan? Jag vet hur det funkar i Rinkeby du behöver inte säga. Sen vet du inte själv om jaffar dealar eller inte mer privat. Har aldrig någonsin sagt i denna tråd att han dealar på gatan i centrum? Du får det att låta värre än det jag skrev? Som sagt spekulera inte så mycket det förstör tråden. Har du inget konkret att säga med fakta eller att du känner dom och därför säger detta så är det en annan sak. Men annars låt dom som vet skriva istället.

"/1Party" LOL

Jag bor närmare Rinkeby än vad du gör, så klart jag får höra sanningen mer än dig.
Har du någonsin varit i Rinkeby? Bor du ens i Stockholm?

Mannen prata inte när du har en man som väger mer än 200lbs som din profilbild LOL!

/1Party
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in