2017-09-01, 13:34
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Är det bekräftat att han verkligen är minderårig med en styrkt identitet, eller är det han själv som hävdar att han är 17 år? Allt annat än ett ålderstest är ren och skär idioti

http://www.expressen.se/nyheter/brot...n-i-stockholm/

Citat:
– Det blev ett jäkla tumult. Det kom polisbilar från alla håll. Mannen som greps såg ut att vara mellan 20 och 30 år, säger en person som arbetar nära Medborgarplatsen och blev vittne till gripandet.

Då är det bara att hoppas på att svinet åldersbedöms och åker på livstids fängelse. Jag visst ja, jag glömde ju, det är i Sverige och och det blir väl ungdomsvård med batikhäxorna.
Citera
2017-09-01, 13:39
Medlem
Vi får väl hoppas att händelsen sätter lite drag under skorna på politiker med att skicka tillbaka de marockanska gatukriminella elementen till hemlandet. Viket förövrigt har slutit avtal med EU om att ta emot dom vid avvisning. Men av någon helt oförklarlig anledning så gör inte Sverige något åt detta, utan tillåter dessa ungdomar att fortsätta råna folk på stan. Och nu. ..försöka mörda poliser.

Förhoppningsvis så ruttnar polisen nu på vad som håller på att eskalera och börjar apprehendera dessa kriminella i syfte att skicka hem dom.

Lagen säger att man inte får skicka hem minderåriga om det inte finns ett mottagande. Det finns det nu genom att Marocko lovat att ta emot dom. Plus att ungdomarna själva inte kan bevisa att dom är minderåriga, såtillvida det inte är uppenbart att vederbörande är ett barn. Men i de flesta fall är åldern över 18 år. Och bevisbördan ligger på den som uppehåller sig i landet. Med andra ord, det är bara att skicka hem dom till Marocko på rot.
Citera
2017-09-01, 13:40
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TallyStick
Konstant 17 år, det var den bästa kommentaren i hela tråden. Väldigt bra beskrivet. Vi kan nog utgå ifrån att gärningsmannen varit 17 år längre än ett år. Det är nog fakta.

Stämmer troligen, våra myndigheter går ju på "barnens" egna utsagor (med betoning på sagor). Jag har dock hört av en mycket insatt person att många av de marockanska guldklimparna faktiskt är under 18 åtminstone då de kommer till Sverige. Att de sedan "stannar" i den åldern så att de kan räcka långnäsa åt polisen stämmer också. Detta till skillnad från hazar-"barnen" där 90% är över 20 när de kommer.
Citera
2017-09-01, 13:45
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
"Det finns en hotbild mot polisen runt Medborgarplatsen" enligt Aftonbladet. Pinsamt att inte polisen städar upp i området. Ut med packet därifrån, sätt dom i förvar och skicka hem dom. Området kring Björns trädgård befolkades tidigare av alkisar o pundare. Då kunde man röra sig i området. Nu är det som platsen som Gud glömde, man går inte dit av rädsla för att inte komma därifrån.
Att rättsväsendet är så jävla påverkade av PK-maffian att dom inte förstår vad majoriteten av svenska folket vill.
Jag har ingen lust att betala för kostnader som grupperingar av detta slag frambringar. Sjukvård för misshandlade, våldtagna och kostnader för övrig brottslighet.
Tydligen är det här packet viktigare än vanligt folk som gör rätt för sig. Ett jävla daltande med alla kriminella. In med dom i fängelse på obestämd framtid så kan dom ivarjefall inte skada någon mer.
Alltså, vistas ofta runt Medborgarplatsen och Björns Trädgård kan man ju knappt kalla Trädgård ens. Marockanerna ser man ofta men är aldrig i stora grupper.

Har Afghandemonstrationen dragit till sig så mycket polisnärvaro att knivattacken var någon typ av markering. Eller var det bara ett psykbryt?

Det som framgått så verkan ändå 17-åringen stå med ena benet inne i systemet. Många av de andra marockanerna som härjar söker inte ens asyl.
Citera
2017-09-01, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rivercrow
Med andra ord, det är bara att skicka hem dom till Marocko på rot.

Problemet är väl att då vi inte har några kontroller vid landets gränser så är de snabbt tillbaka.

Men det kanske avskräcker lite, så skicka hem är klart bättre än inget.
Citera
2017-09-01, 14:00
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen

Har Afghandemonstrationen dragit till sig så mycket polisnärvaro att knivattacken var någon typ av markering. Eller var det bara ett psykbryt?.
Vi kan inte utesluta islamistspåret ännu. Marockaner har visat sig speciellt hängivna och benägna att ägna sig åt sådana här attacker på sistone. Kombon hasch och moskėrabblande är synnerligen eldfängd. Föreligger islamistbevekelsegrund för attacken mot polisen, så kan ni ge er fan på att media kommer att spela bort detta i kommande rapportering!

Undrar hur tongångarna är just nu bland afghangänget och batikklubben på trappan. Är det tappara handhjärtan fortfarande eller märker man av att det blåser ännu snålare?
Citera
2017-09-01, 14:01
Medlem
RickRozays avatar
att ni svenska folket nöjer er med såna här människor i ert land knivhugga en snut bakifrån då måste man tigga om det rejält
svenskar är för ovilliga att kalla nån en skitstövel

är man en fitta så är han en fitta. såna ska straffas hårt. idiotisk strategi att försöka samvetsbetunga en fd våldsman genom snällhet barnen blir otryggare,
Senast redigerad av RickRozay 2017-09-01 kl. 14:05.
Citera
2017-09-01, 14:06
Medlem
soulfly82s avatar
Polisen borde med tanke på allt skit som händer rörande dessa invällande individer ha bättre utrustning i dessa "områden". Än en gång vill jag även passa på att gratulera folk som röstat så detta skitet kan inträffa!
Citera
2017-09-01, 14:06
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Är det bekräftat att han verkligen är minderårig med en styrkt identitet, eller är det han själv som hävdar att han är 17 år? Allt annat än ett ålderstest är ren och skär idioti

Komiskt att svt igår skrev att det var en 30 årig man!
Det är alltså belagt att det ett sk skäggbarn.

Jag gissar på Marocko! Verkar var en nationsport där att terrorisera och betee sig avskyvärt.
Senast redigerad av Mycatisonfire 2017-09-01 kl. 14:23.
Citera
2017-09-01, 14:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Tror polisen har varit mycket runt de marockanska gatubarnen sedan de kom hit till Sthlm från Göteborg och att knivattacken är en hämnd/skrämselgrej.
Citera
2017-09-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Det blir ju extremt intressant om det visar sig att han uppgivit åldern 17 år för mer än ett år sedan. Skall mig eller soc då fortfarande hävda att han 17 år för att han hävdar det? Eller vågar man åtala och hävda att han då med logik måste ha fyllt 18? Känsligt det här.

Sedan tror jag inte han kommer ut, istället blir det nog fängelse några år eftersom det rör sig om mordförsök på polis. Går han fri kommer ju våldet bland gatu"barnen" att explodera eftersom dom då är straffria att anfalla poliser så jag tippar att han åker in. Givetvis med ungdomsrabatt.

Expressen kör nu en story där Ted tillåts visa upp sig som en människa så jag tror även Expressen börjar inse att folk inte tycker synd om knivmannen.

Jag tror GM själv fattat att han uppgivit sig vara "17 år" en längre tid för myndigheter och att den gubben inte längre går. Så vad är det enklaste sättet att bli kvar i Sverige och inte utvisas som myndig vuxen? Jo givetvis att begå ett grovt brott och hamna i fängelse. Vad som händer under tiden och efter att straffet är avtjänat är säkert oviktigt för närvarande i hans värld. Så länge han blir kvar i Sverige och får bo på "Hotell Kåken" i några år för skattebetalarnas pengar så vinner GM i den situationen han är i.

Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Stämmer troligen, våra myndigheter går ju på "barnens" egna utsagor (med betoning på sagor). Jag har dock hört av en mycket insatt person att många av de marockanska guldklimparna faktiskt är under 18 åtminstone då de kommer till Sverige. Att de sedan "stannar" i den åldern så att de kan räcka långnäsa åt polisen stämmer också. Detta till skillnad från hazar-"barnen" där 90% är över 20 när de kommer.

Det stämmer nog ganska bra. GM kan säkert ha varit både 16 och 17 år när han kom hit men eftersom han säkert uppehållit sig i Sverige ett par år så lär han vara vuxen idag. Han kanske ansåg att det här är sista chansen att köra med 17-årsbluffen vid häktningsförhandlingen.
Citera
2017-09-01, 14:19
Medlem
Polisen är där för att skydda demonstranterna/"ensamkommande" från människor som inte vill ha dom i landet.
Och som tack blir en polisman huuggen i nacken av en "ensamkommande"
( som säger att han är 17 men beskrivs vara mellan 20-30 )

Det här landet styrs av politiker som inte verkar bry sig om sina medborgare.
Senast redigerad av Bervyl 2017-09-01 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in