2017-08-31, 11:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Svenska missbrukare går sällan på poliser,satsar på dom Marockanska gatuhasslarna.

"Marockanska gatuhasslarna" går sällan på poliser.

Alltså. Expressen skriver visserligen "knivattack", men jag vet inte jag om det rör sig om en attack i den meningen. Antagligen har det skett i samband med ett ingripande, och det finns knivbeväpnade både bland missbrukare och de marockanska gatubarnen.
Citera
2017-08-31, 11:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Att det inte är en svensk ser vi ju på bilden på personen som släpas iväg.
Frågan är väl bara om det är en afghan eller marockan. Känns rent spontant som att det är ett marockanskt gatubarn som tagit fram kniv i samband med konfrontation med polis.

Vilken bild menar du?
Citera
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
http://www.expressen.se/nyheter/krim...n-i-stockholm/

Om polisen satt upp så låter det inte som en, relativt sett, allvarligare skada.

Det krävs dock inte många centimeter med en kniv för att allt ska gå åt helvete. Oavsett om polisen är lindrigt skadad så lär det handla om ett dråpförsök.

Citat:
Vilken bild menar du?

Första bilden i flödet har en undertext där det står att en man grips utav polis och de pratade även om det under sändningen. Den som greps ska vara omkring 30 år.
Senast redigerad av Bewnhur 2017-08-31 kl. 11:16.
Citera
Bannlyst
Citat:
På bild två i bildspelet tar polisen hand om (ej griper, vad det ser ut som) en person som skulle kunna vara afghan. Inte säkert att han har koppling till GM, han kanske bara är nyfiken och gått för nära.

Jag tror att det har skett under ett ingripande mot de marockanska gatubarnen som säljer droger och lever rövare i området runt mosken. De har lärt sig att ordningsmakten behandlar de med silkesvantar och de åtnjuter straffimmunitet. De högg b la en väktare utanför en matbutik i ringen för inte så länge sedan. Polisen griper dem och släpper sedan ut dem genom dörrarna på Kronoberg en timme senare.
Citera
2017-08-31, 11:14
Medlem
Alla de ensamkommande demonstranterna och deras svenska vänstergroupies borde vara utmärkta vittnen.
Citera
2017-08-31, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Svenska missbrukare går sällan på poliser,satsar på dom Marockanska gatuhasslarna.
Exakt! På bild ett ser det som ett baarn som har en sån gul väst. Satsar min årslön på att det är en afghan.
Citera
2017-08-31, 11:15
Medlem
DN har lagt upp en bild på Twitter där det ser ut som om den gripne har en gul reflexväst på sig.
Citera
2017-08-31, 11:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Om detta stämmer, så ligger det väl inte så osannolikt att det finns en koppling. Rör sig också en del kriminella missbrukare i dessa kvarter. Troligt är väl i alla fall att knivskurningen skett i samband med ett ingripande.
Är väl ett av de mest missbrukartäta ställena i hela innerstan? Kan mycket väl handla om det.
Citera
Medlem
Citat:

Alltså. Expressen skriver visserligen "knivattack", men jag vet inte jag om det rör sig om en attack i den meningen. Antagligen har det skett i samband med ett ingripande, och det finns knivbeväpnade både bland missbrukare och de marockanska gatubarnen.
Ja,enligt bilderna verkar det va hazarer som dräller där,finns nog knarkförsäljande afghaner som inte deltar i sittstrejken där.Hoppas givetvis på att knivmannen är med i strejken.Afghaner använder ofta kniv-dom springer direkt till kökslådan när det blir tjafs.
Senast redigerad av OberynMartell 2017-08-31 kl. 11:18.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:

Fetmarkerat: Verkar som jag hade fel. Enligt Aftonbladet så höggs han oprovocerat i nacken.
Citera
2017-08-31, 11:17
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Vilken bild menar du?

Aftonbladetartikeln, första bilden när poliserna släpar iväg (vad jag antar är GM). Man ser ju, trots att bilden är "blurrad" att det handlar om kolsvart hår och gyllene hy.
Citera
2017-08-31, 11:17
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Enligt AB är det en oprovocerad attack bakifrån, alltså ICKE i samband med gripande.

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet patrullerade polisen på Medborgarplatsen. En person smög sig upp bakom polismannen och högg honom oprovocerat i nacken.

Kollegan sprang ikapp den misstänkte gärningsmannen och grep honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in