2006-01-10, 11:03
Medlem
alla har nog hört att det finns en hel del myter om Adolf hitler ex han var vegetarian, han var jude, han hade bara en testikel o s v

Någon som vet vad som är sant och inte,och om det finns några andra roliga myter?
Citera
2006-01-10, 11:06
Moderator
Sun Rulers avatar
Det var väl för ett tag sedan det skrevs att han har eventuellt var homosexuell och kvinnohatare.

Vinnarna skriver historien och det man har mer eller mindre lyckats med i många fall är att demonisera Hitler, han har övergått från att vara en människa till ett fruktansvärt monster, vilket jag finner löjligt.

Man gör allt för att smutskasta honom, vilket är ett vanligt förfarande med andra ledare, som t.ex Fidel Castro, Stalin. Med detta inte sagt att de var bra ledare utan endast att vinnarna skriver historien som sagt.
Citera
2006-01-10, 11:08
Medlem
Makehastes avatar
Men han var väl till stora delar vegetarian?

Att han skulle ha en fäbless för urinsex lär också vara en rejäl skröna från tvivelaktiga källor.
Citera
2006-01-10, 13:37
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Men han var väl till stora delar vegetarian?
Det är också vad jag hört, och möjligtvis helt vegeterian. Han såg det som sund och förespråkade andra att göra detsamma. Nu spelade det nog ingen roll hur mycket salladsblad Hitler åt, med tanke på all skit av mediciner han tog i slutet.
Citera
2006-01-10, 14:02
Medlem
MeatAbstracts avatar
Att Hitler var jude är fel
Att han vägrade hälsa på Owns var tydligen också fel

Tvivlar på att han var bög. Det var väl någon journalist som hade "hittat" Hitlers dagbok, där han skrev om sin sodomi. Men i själva fallet var dagboken förfalskad och forskare kunde datera boken till tidigt 80-tal(?) Bekräfta dementera?

Vegeterian har jag hört att han var. Det kanske stämmer? För det är väl inte direkt upprörande
Det sägs att hans ögondroppar innehöll koffein(?)/amfetamin(?) som gjorde honom beroende till det. Nån som kan bekräfta eller dementera?

Sägs att han led av Parkinson. Men det känns ganska löst sammansatt.

Han hade tjock fin arabmusche iaf.
Citera
2006-01-10, 15:01
Medlem
Krominafraxbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Att Hitler var jude är fel
Att han vägrade hälsa på Owns var tydligen också fel

Tvivlar på att han var bög. Det var väl någon journalist som hade "hittat" Hitlers dagbok, där han skrev om sin sodomi. Men i själva fallet var dagboken förfalskad och forskare kunde datera boken till tidigt 80-tal(?) Bekräfta dementera?

Vegeterian har jag hört att han var. Det kanske stämmer? För det är väl inte direkt upprörande
Det sägs att hans ögondroppar innehöll koffein(?)/amfetamin(?) som gjorde honom beroende till det. Nån som kan bekräfta eller dementera?

Sägs att han led av Parkinson. Men det känns ganska löst sammansatt.

Han hade tjock fin arabmusche iaf.

Enligt discovery channel tog Hitler amfetamin. Jag tror också att de sade att han led av Parkinsons sjukdom.
Citera
2006-01-10, 15:44
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krominafraxbal
Enligt discovery channel tog Hitler amfetamin. Jag tror också att de sade att han led av Parkinsons sjukdom.

Såg på Discovery jag med. De förklarade att män som har Parkinsons ofta är/blir impotenta också. Är varken läkare eller historiker, men det är en intressant teori
Citera
2006-01-10, 15:55
Medlem
parkinson och dylikt är väl inte helt otippat,det kommer med åldern

Någon som vet några mer spännande myter om andra ledare i världen?
Citera
2006-01-10, 16:00
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Hitler använde metamfetamin som han lär ha injicerat intramuskulärt i skinkan... Ögondropparna lär ha innehållit kokain... Att han använde droger var dock inte så speciellt, för på den tiden var det frågan om "medicin"... Winston Churchill och Anthony Edens använde t.ex. också amfetamin...

Här reds en hel del myter om Hitlers hälsa ut:
http://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler%27s_medical_health

Bl.a. så står det om sjukdomar, avsaknad av ena pungkulan, etc...
Citera
2006-01-10, 16:03
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:

Discovery är inte världens mest sanningsenliga kanal.
Tog amfetamin hur då?
Och den med parkinson såg jag.
Taffligt gjort med diverse filminklipp som skulle bevisa vaddå?
Nej. Mer fog krävs för att man ska kunna göra en medicinsk bedömning på en persons sjukdom än några gamla klipp ihopsatt till ett redan förbestämmt syfte.

T.om Steve Irwins serier är uppgjorda till viss del
Förlåt om jag knäckte den myten.
Citera
2006-01-10, 18:08
Medlem
En av de mer kuriösa myterna är väl att Hitler bara skulle ha haft en testikel, som man sjunger till tonerna Col.BOgley's marsch:

"Hitler, had only got one ball..."
Citera
2006-01-10, 18:19
Medlem
Treutans avatar
Läste nånstans att en ryss ska tydligen ha stulit Hitlers kuk. Trevlig sovenir att ha med sig hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in