Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-28, 22:52
  #1
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Jag har en så kallad "narcissistisk personlighetsstörning". Ni kan fråga mig vad som helst, så får ni ärliga och genomtänkta svar.

Här är ett av dem bättre onlinetesten som finns att göra:
http://personality-testing.info/tests/NPI/

"These are your results on the Narcissistic Personality Inventory.

Your score is 37, out of 40. Higher scores indicate greater levels of narcissism." Detta är högre grad av narcissism än 99% av befolkningen. Omkring 15 av 40 är normen.
Citera
2017-08-28, 22:59
  #2
Medlem
Mupp08s avatar
Är du stolt över att kanske vara narcissist?
Citera
2017-08-28, 23:00
  #3
Medlem
Kan du tycka synd om nån?
Citera
2017-08-28, 23:00
  #4
Medlem
AA-suiteds avatar
Vad i din barndom förstörde den? Gärna i detalj. Frågan baseras på ditt namn och inget annat. Tror du att din trasiga barndom gav dig dessa personlighetsdrag? Om ja tror du inte att det är värt att försöka förändra din personlighet, trots att det är väldigt svårt och kräver mycket jobb, eftersom den grundar sig i en trasig barndom?
Citera
2017-08-28, 23:06
  #5
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Är du stolt över att kanske vara narcissist?
Jag ser det som något bra och är med andra ord stolt över det.
Citera
2017-08-28, 23:10
  #6
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Kan du tycka synd om nån?
Jag skulle aldrig tycka synd om någon som har det bättre än mig eller som haft det jag saknade. Om alla mina kompisar dog skulle jag nog rynka till pannan lite, men inte bry mig för mycket. Jag kan tycka synd om en person beroende på vem det är och vad som hänt, men oftast tycker jag om när det går dåligt för andra för då höjs jag bland massan.
Citera
2017-08-28, 23:14
  #7
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Vad i din barndom förstörde den? Gärna i detalj. Frågan baseras på ditt namn och inget annat. Tror du att din trasiga barndom gav dig dessa personlighetsdrag? Om ja tror du inte att det är värt att försöka förändra din personlighet, trots att det är väldigt svårt och kräver mycket jobb, eftersom den grundar sig i en trasig barndom?
Först och främst, varför skulle jag ändra på mig själv när jag älskar den jag är? Varför skulle jag medvetet nedgradera mig själv till er nivå? Jag tror utan tvekan att min bardom ligger till grund för min personlighet. I andra hand kan man förmodligen tacka mina gener.
Citera
2017-08-28, 23:20
  #8
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Vad i din barndom förstörde den? Gärna i detalj. Frågan baseras på ditt namn och inget annat. Tror du att din trasiga barndom gav dig dessa personlighetsdrag? Om ja tror du inte att det är värt att försöka förändra din personlighet, trots att det är väldigt svårt och kräver mycket jobb, eftersom den grundar sig i en trasig barndom?
Majoriteten skulle utan tvekan se min barndom som en trasig en. Jag är glad över den eftersom den gjorde mig till den otroliga personen jag är idag. Min barndom var fylld med droger, våld och psykologisk misshandel. Jag blev mobbad, ingen tog hand om mig, föräldrar som missbrukade droger, manipulerade varandra, slogs med varandra. Dessutom har alla i familjen diagnoser av olika slag, så det finns nog en genetisk grund.
Citera
2017-08-28, 23:23
  #9
Medlem
Har du försökt ändra på det någon gång? Döljer du det?

Har någon stört sig på dig? Har du blivit kallad "diva"?
Citera
2017-08-28, 23:25
  #10
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Som jag pratar i tråden skulle jag sällan prata i verkliga livet, då jag oftast bär någon form av mask anpassad efter person och situation. Lite som psykopater, men betydligt mycket tunnare mask som inte kräver samma arbete.
Citera
2017-08-28, 23:29
  #11
Medlem
Vad jobbar du med?

Lämpliga jobb för narcissister?

Tänker du att det är en sjukdom, eller tänker du att du faktiskt överträffar andra, dvs, att din uppfattning om dig själv är sund, därför att det svarar mot den sanna verkligheten.

Vad är skillnaden på god självkänsla(Egenkärlek) och narcissm?
Citera
2017-08-28, 23:29
  #12
Medlem
BrokenChildhoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFitta
Har du försökt ändra på det någon gång? Döljer du det?

Har någon stört sig på dig? Har du blivit kallad "diva"?
Jag har aldrig försökt ändra på mig. Jag tycker om den jag är och kommer aldrig vilja ändra på mig, det vore en stor förlust. Jag har blivit kallad arrogant minst hundra gånger, men det var långt innan jag finslipade masken och lärde mig att inte skryta så mycket. Nu låter jag andra skryta om mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback