Citat:
Ursprungligen postat av
gambiafarfar
Min kompis hamnade på ett lager, Aditro, där man då han blev anställd hade ett eget bemanningsföretag (Aditro Staffing) som bara hade konsulter på det lagret. Standard 6 mån provanställning, när denna tiden gått ut fick 95% reda på att de inte var önskade där längre. De man absolut gillade och ville ha kvar timanställde man på Aditro, inte bemanningsföretaget. Sen kom det ett gäng nya människor som trodde de hade löst ett jobb, men i själva verket fick man bara 6 månader om man nu inte var outstanding och rövslickade sig till att få fortsätta.
Säkerligen är det som detta på telefonföretagen också. Skillnaden är väl då att du under din provanställning kan tjäna snäppet bättre på lagret.
Kan hålla med dig att det finns en ful sida hos bemmaningsföretagen som inte visas till allmänheten, och det är att många av de som anställs inte brukar få fortsätta. I mitt fall var det inte så på Uniflex där jag fick bl.a. jobba i nästan 7-8 månader men jag jobbade som extraanställd och fick därav uppdragserbjudanden, kunde då tacka ja/nej till jobbtillfällen som jag fick per SMS.
Jag tycker inte att det är värt att jobba på något bemanningsföretag som heltidare, inte heller något lagerjobb ö.h.t för den delen då jag har dålig erfarenhet kring tidigare lagerjobb där Lagerchefen bossade runt folk. Eftersom lagermiljön är så pass stressigt är det inte svårt att inse varför de uppför sig på pass dåligt mot sina anställda, slaveri är vad det kallas (men bra betalt).