2017-08-28, 14:08
Medlem
Har nyligen ansökt till en tjänst på Manpower som extring, där jag jobbar på en butik som student. Vad är eran erfarenhet kring jobbet på Manpower? Bra eller dåligt jobb?
Citera
2017-08-28, 14:55
Bannlyst
Bra men det var länge sen jag arbetade på Manpower, det var 2000 men jag hade bra erfarenhet av de då. De tycker inte om att man kommer försent i alla fall. Det får man minsann höra, då pratar vi om någon minut alltså.
Citera
2017-08-28, 17:29
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
Bra men det var länge sen jag arbetade på Manpower, det var 2000 men jag hade bra erfarenhet av de då. De tycker inte om att man kommer försent i alla fall. Det får man minsann höra, då pratar vi om någon minut alltså.

Sådana fasoner är OK nån gång, efter att man har jobbat där och visat att man kan jobbet bra.

I övrigt hade jag undvikit bemanningsföretag alla dagar om året.
Citera
2017-08-28, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Sådana fasoner är OK nån gång, efter att man har jobbat där och visat att man kan jobbet bra.

Varför då? Det är ju rätt soft att jobba som konsult.
Citera
2017-08-28, 22:43
Medlem
Citat:

Vad är dåligt med bemanningsföretag, om man vill ha snabba pengar och inte får jobb så enkelt?
Citera
2017-08-29, 19:22
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
Varför då? Det är ju rätt soft att jobba som konsult.

Moderna tidens slavdriveri. Någon ringer din chef och säger att han har ett jobb, din chef ringer dig, du måste infinna dig på stället (som i de trakter jag bor) ofta kan vara 5-6 mil bort så fort du kan. Väl där får du göra negerjobben som alla fast anställda ratat. Dessutom är man avskydd av alla fast anställda. Nu pratar jag om en bekants erfarenheter från ett lagerjobb via bemanning. Kanske råder annan jargong inom tjänstemannasektorn.

Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Vad är dåligt med bemanningsföretag, om man vill ha snabba pengar och inte får jobb så enkelt?

Om du inte hittar nåt annat jobb så visst, man måste ju trots allt jobba. Enda jag skulle ta det som är ett korttidsjobb mellan två olika jobb.
Citera
2017-08-29, 20:53
Medlem
Dimaks avatar
De ställer otroligt dumma frågor. Tack för mig.
Citera
2017-08-30, 18:07
Medlem
Citat:
Moderna tidens slavdriveri. Någon ringer din chef och säger att han har ett jobb, din chef ringer dig, du måste infinna dig på stället (som i de trakter jag bor) ofta kan vara 5-6 mil bort så fort du kan. Väl där får du göra negerjobben som alla fast anställda ratat. Dessutom är man avskydd av alla fast anställda. Nu pratar jag om en bekants erfarenheter från ett lagerjobb via bemanning. Kanske råder annan jargong inom tjänstemannasektorn.

Om du inte hittar nåt annat jobb så visst, man måste ju trots allt jobba. Enda jag skulle ta det som är ett korttidsjobb mellan två olika jobb.

Du har rätt i att det är ett slaveri jobb och jag har själv erfarit detta, däremot slipper du få sparken av företag som Tele2 eller något annat känt företag om man inte gör bra ifrån sig, stämmer detta inte? Jag kan nöja mig med något jobb som ger 130kr/h då det är vad man i genomsnitt brukar få ifrån många yrken utan tidigare relevant utbildning.
Senast redigerad av chevroletimpala 2017-08-30 kl. 18:10.
Citera
2017-09-01, 20:35
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Du har rätt i att det är ett slaveri jobb och jag har själv erfarit detta, däremot slipper du få sparken av företag som Tele2 eller något annat känt företag om man inte gör bra ifrån sig, stämmer detta inte? Jag kan nöja mig med något jobb som ger 130kr/h då det är vad man i genomsnitt brukar få ifrån många yrken utan tidigare relevant utbildning.

Min kompis hamnade på ett lager, Aditro, där man då han blev anställd hade ett eget bemanningsföretag (Aditro Staffing) som bara hade konsulter på det lagret. Standard 6 mån provanställning, när denna tiden gått ut fick 95% reda på att de inte var önskade där längre. De man absolut gillade och ville ha kvar timanställde man på Aditro, inte bemanningsföretaget. Sen kom det ett gäng nya människor som trodde de hade löst ett jobb, men i själva verket fick man bara 6 månader om man nu inte var outstanding och rövslickade sig till att få fortsätta.

Säkerligen är det som detta på telefonföretagen också. Skillnaden är väl då att du under din provanställning kan tjäna snäppet bättre på lagret.
Citera
2017-09-02, 03:02
Medlem
Citat:
Min kompis hamnade på ett lager, Aditro, där man då han blev anställd hade ett eget bemanningsföretag (Aditro Staffing) som bara hade konsulter på det lagret. Standard 6 mån provanställning, när denna tiden gått ut fick 95% reda på att de inte var önskade där längre. De man absolut gillade och ville ha kvar timanställde man på Aditro, inte bemanningsföretaget. Sen kom det ett gäng nya människor som trodde de hade löst ett jobb, men i själva verket fick man bara 6 månader om man nu inte var outstanding och rövslickade sig till att få fortsätta.

Säkerligen är det som detta på telefonföretagen också. Skillnaden är väl då att du under din provanställning kan tjäna snäppet bättre på lagret.

Kan hålla med dig att det finns en ful sida hos bemmaningsföretagen som inte visas till allmänheten, och det är att många av de som anställs inte brukar få fortsätta. I mitt fall var det inte så på Uniflex där jag fick bl.a. jobba i nästan 7-8 månader men jag jobbade som extraanställd och fick därav uppdragserbjudanden, kunde då tacka ja/nej till jobbtillfällen som jag fick per SMS.

Jag tycker inte att det är värt att jobba på något bemanningsföretag som heltidare, inte heller något lagerjobb ö.h.t för den delen då jag har dålig erfarenhet kring tidigare lagerjobb där Lagerchefen bossade runt folk. Eftersom lagermiljön är så pass stressigt är det inte svårt att inse varför de uppför sig på pass dåligt mot sina anställda, slaveri är vad det kallas (men bra betalt).
Citera
2017-09-04, 21:43
Medlem
Citat:
Har nyligen ansökt till en tjänst på Manpower som extring, där jag jobbar på en butik som student. Vad är eran erfarenhet kring jobbet på Manpower? Bra eller dåligt jobb?

Jag skulle säga att alla anställningar där du får se olika arbetsplatser är väldigt bra om det är tidigt i din "karriär". Jag tänker på bemanningsföretag, konsultfirmor mm. Givetvis förutsatt att arbetsgivaren sätter dig på några olika uppdrag och att du inte fastnar hos en enda uppdragsgivare. Jag skulle resonera som att det är en investering i mig själv. Men allt beror såklart på var du befinner dig i livet, vilken utbildning du har, vad du har för mål med din fortsatta "karriär", hur din familjesituation ser ut och hur stort behov av pengar du är.
Citera
2019-07-09, 09:53
Medlem
Citat:

Kãnner igen detta. 6 månader och hejdå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in