2006-01-11, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jaså? Länk?

Vad var det för hot du skrev om då?

Att försöka misskreditera folk på det viset är jävligt lågt......

http://www.flashback.org/showpost.p...8&postcount=14
Citera
2006-01-11, 10:31
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rot
Detta blir ändå värre när den unga personen är i "beroendeförhållande" till den äldre och dessutom enligt egen utsago inte mår så bra.
Beroendeförhållande! Det där blir jag väldigt nyfiken på hur du kan få det till det? Menar du att hon skulle få favörer p.g.a. detta genom att inte få inlägg raderade eller bli bättre behandlad vid varningspollar eller andra moderatoråtgärder? Du känner kanske inte till att den utpekade flickan har två varningar och en ansenlig mängd tillsägelser trots att hon suttit i knät på en moderator.

Citat:
När den äldre personen sedan skriver någon slags fördolda hot till andra personer för att de inte skall skriva vad de tänker då faller den personen i respekt..
Då jag inbillar mig att du ändå har en viss fattningsförmåga, så inser du säkert att det skapades helt felaktiga rykten om moderatorn p.g.a. Pillerillers taffliga försök att smutskasta honom genom att förmedla en helt felaktig version om vad som hänt. Chigaran och Henkko som till skillnad från Pilleriller var med när det hände, har kraftigt dementerat händelseförloppet och deras versioner stämde överens med det som den f.d. moderatorn förmedlade i PM.

Självklart är det inte kul att få sitt rykte smutskastat p.g.a. en illvillig kvinnas fantasier, därav PM:en som skickades iväg. Anser du att det ligger något hotfullt i dem så borde du naturligtvis kontakta de berörda så att de kan polisanmäla det. Du förpestar ju trådarna med ditt ständiga trams.
Citera
2006-01-11, 10:41
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Då jag inbillar mig att du ändå har en viss fattningsförmåga, så inser du säkert att det skapades helt felaktiga rykten om moderatorn p.g.a. Pillerillers taffliga försök att smutskasta honom genom att förmedla en helt felaktig version om vad som hänt.

Helt felaktig version? Jag har läst samma skit som du på UY, och CR satt ju uppenbarligen dyngfull och gullade i 40+arens knä, hångel eller inte. Det går även att läsa PM med hot som sedan skickades till vad det verkar ett antal personer.

Det är ju bara att lägga ihop de två versioner av berättelsen som finns och skala bort diskrepanserna, så får du vad som hände. "Helt felaktig smutskastning" var det knappast.
Citera
2006-01-11, 10:53
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Helt felaktig version? Jag har läst samma skit som du på UY, och CR satt ju uppenbarligen dyngfull och gullade i 40+arens knä, hångel eller inte. Det går även att läsa PM med hot som sedan skickades till vad det verkar ett antal personer.

Det är ju bara att lägga ihop de två versioner av berättelsen som finns och skala bort diskrepanserna, så får du vad som hände. "Helt felaktig smutskastning" var det knappast.
Jag ska sammanfatta.

- Pilleriller var inte ens där när det hände, utan gick på andrahandsuppgifter som är rätt konstaterat att de inte stämmer.

- CharlieR skrev först att hon var full och kunde väl inte värja sig, för att sedan säga att hon inget minns. Trovärdigt?

- Chigaran och Henkko som verkligen var där när det hände, skrev att det inte var frågan om något övergrepp, utan att Charlie var den drivande.

Är inte det smutskastnings så säg? CharlieR säger f.ö. att hon är fullt kapabel att välja sexpartners, så då får vi också förutsätta att hon är kapabel att själv välja vem hon vill sitta i knä hos och krama på en fest, tycker du inte det?

PS. Var det inte du som hotade en motdebattör på Under Ytan? Ska ni träffas eller?
Citera
2006-01-11, 10:58
Moderator
Ruskigbusss avatar
På förekommen anledning - för att slippa korsposta:
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=305

Det är allt jag har att säga om det här. Vill ni veta något mer - skicka PM.
Citera
2006-01-11, 11:02
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
PS. Var det inte du som hotade en motdebattör på Under Ytan? Ska ni träffas eller?

Haha, jodå, vi ska bestämma träff! Och han lovade att han inte skulle dra med hela sin kebabluktande invandrarfamilj för att försvara sin heder, hur det nu blir med den saken.
Citera
2006-01-11, 12:25
Medlem
Ajajajs avatar
Fet-Evert och Rot mfl

Jag tycker den här debatten om RuskigBuss verkar väldigt skev och på gränsen till osann, från båda lägren. Den ena sidan vill måla upp RuskigBuss som en snuskgubbe som förgripit sig på en försvarslös 17-årig flicka. Den andra sidan vill måla upp en bild av att "ingenting" hänt på den där festen och att RuskigBuss är någon helgonlik munk som avlagt kyskhetslöfte.

Sanningen ligger väl någonstans mitt emellan om vi ska hålla oss till sanningen?

Vad jag förstått av det som står på UnderYtan, så har det förekommit någon form av hångel eller pussar, det verkar ju alla inblandade vara överrens om, sen går historierna isär. Snuskgubben RuskigBuss eller Helgonet RuskigBuss.

Jag tror det är mycket bättre att hålla en nyanserad diskussion än att fara iväg i extrema versioner åt något håll.
Citera
2006-01-11, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Fet-Evert och Rot mfl

Jag tycker den här debatten om RuskigBuss verkar väldigt skev och på gränsen till osann, från båda lägren. Den ena sidan vill måla upp RuskigBuss som en snuskgubbe som förgripit sig på en försvarslös 17-årig flicka. Den andra sidan vill måla upp en bild av att "ingenting" hänt på den där festen och att RuskigBuss är någon helgonlik munk som avlagt kyskhetslöfte.

Sanningen ligger väl någonstans mitt emellan om vi ska hålla oss till sanningen?

Vad jag förstått av det som står på UnderYtan, så har det förekommit någon form av hångel eller pussar, det verkar ju alla inblandade vara överrens om, sen går historierna isär. Snuskgubben RuskigBuss eller Helgonet RuskigBuss.

Jag tror det är mycket bättre att hålla en nyanserad diskussion än att fara iväg i extrema versioner åt något håll.

Kan det inte vara så att detta var en fest som alla andra fester - dvs folk dricker, folk garvar, folk blir öppna, folk tappar hämningar, folk kramas....

Indignationen över att två vuxna människor kramats på en fest är svår att förstå.
Citera
2006-01-11, 14:21
Bannlyst
utan Charlie hade ingen av den här skiten uppstått.
hon har sabbat flashback
Citera
2006-01-11, 15:28
Bannlyst
Citat:
Beroendeförhållande! Det där blir jag väldigt nyfiken på hur du kan få det till det?

tja.. hon lyckades få kontakt med admin via PM och bli tempbannad på 2 röda.

Här är vi 500+ användare som inte lyckas få kontakt med honom på 2 dagar så något måste hon ha utfört på rätt sätt..

Citat:
Då jag inbillar mig att du ändå har en viss fattningsförmåga, så inser du säkert att det skapades helt felaktiga rykten om moderatorn p.g.a. Pillerillers taffliga försök att smutskasta honom genom att förmedla en helt felaktig version om vad som hänt.

Jag har inte med ett ord kommenterat det som Pillerillers, Chigaran eller Henkko skrivit. Jag skrev om det faktum att en 18 åring satt i knät på någon som är 40+.

Detta är något som JAG uppfattar som rätt patetisk och lite gubbsjuk.

Även personen på 40+ har ju erkännt att detta har hänt så vari består mitt trams eller smutskastning?

Citat:
Anser du att det ligger något hotfullt i dem så borde du naturligtvis kontakta de berörda så att de kan polisanmäla det.

Polisanmäla fördolda hot som framförs i ett forum på nätet mellan olika nick

*ASG* du måste leva i en skyddad verkstad .
Citera
2006-01-11, 15:38
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rot
tja.. hon lyckades få kontakt med admin via PM och bli tempbannad på 2 röda.

Här är vi 500+ användare som inte lyckas få kontakt med honom på 2 dagar så något måste hon ha utfört på rätt sätt..
Det här är helt Admins beslut och jag kan istort sett garantera att de aldrig träffats. Insinuerar du något eller?

Admin har inte sagt själva anledningen till detta, men jag gissar.

1. Admin tyckte synd om henne då hon har svårt att hålla sig härifrån. Hon vädjade faktiskt.

2. Hon drar kaos med sig var hon än drar fram . Jag antar att du bl.a. missat hennes framfart i chatten med förmodligen ett forumrekord i kickningar därifrån i bagaget.

Citat:
Polisanmäla fördolda hot som framförs i ett forum på nätet mellan olika nick

*ASG* du måste leva i en skyddad verkstad .
Jag ville bara belysa att de inte var så farliga, eller hur?
Citera
2006-01-11, 15:46
Medlem
Citat:
Det här är helt Admins beslut och jag kan istort sett garantera att de aldrig träffats. Insinuerar du något eller?

har Admin också haft en sjaskig affär med CharlieR?
Nu ska jag starta fyra nya trådar där jag refererar till ditt inlägg och påstå att CharlieR blev avstängd för att hon även har haft ihop det med Admin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in